Szukaj

Informacje o Lancia Thema I Sedan 2.0 i.e. 120KM 88kW 1984-1988

Lata produkcji: 1984 – 1988
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E), flagowy model Lancii produkowany w latach 1984-1994 i ponownie od 2011 roku. W ofercie włoskiej marki Thema zastąpiła Gammę. Projektantem pierwszej generacji auta byli Giorgetto Giugiaro oraz Italdesign. Model powstał w ramach wspólnego przedsięwzięcia Lancii z Alfy Romeo (164), Fiata (Croma), Saaba (9000). W 1987 roku oferta Themy poszerzyła się o wersję kombi (Stadion Wagon) stworzoną przez Pininfarinę. Następcą Themy był model Kappa. Od 2011 roku na w Europie dostępna jest druga generacja Themy, będąca przemianowaną wersją Chryslera 300.
czytaj więcej
Powagosław
Lancia nawet nie próbuje ukryć pochodzenia tego modelu. A problem w tym, że Thema, a raczej Chrysler 300 średnio pasuje do wizerunku i tradycji włoskiej marki. Od takiej marki należało wymagać czegoś więcej niż tylko przejęcia auta i doklejenia własnego znaczka. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem rozdzierania szat na widok nowej Themy. Bardzo ładny samochód. Ale rozumiem, że ortodoksi wolą tradycyjną linię Lancii w stylu modelu Thesis. A tak, sprzedano go w liczbie 16 tys. egzemplarzy. Taki rarytasik. A Thema? Trzymam kciuki. ~Luzacjusz
Produkowany od 1984 do 1988 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Lancia Thema I Sedan