Szukaj

Informacje o Lancia Thema I Sedan 2.0 i.e. 116KM 85kW 1988-1992

Lata produkcji: 1988 – 1992
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E), flagowy model Lancii produkowany w latach 1984-1994 i ponownie od 2011 roku. W ofercie włoskiej marki Thema zastąpiła Gammę. Projektantem pierwszej generacji auta byli Giorgetto Giugiaro oraz Italdesign. Model powstał w ramach wspólnego przedsięwzięcia Lancii z Alfy Romeo (164), Fiata (Croma), Saaba (9000). W 1987 roku oferta Themy poszerzyła się o wersję kombi (Stadion Wagon) stworzoną przez Pininfarinę. Następcą Themy był model Kappa. Od 2011 roku na w Europie dostępna jest druga generacja Themy, będąca przemianowaną wersją Chryslera 300.
czytaj więcej
Powagosław
Lancia nawet nie próbuje ukryć pochodzenia tego modelu. A problem w tym, że Thema, a raczej Chrysler 300 średnio pasuje do wizerunku i tradycji włoskiej marki. Od takiej marki należało wymagać czegoś więcej niż tylko przejęcia auta i doklejenia własnego znaczka. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem rozdzierania szat na widok nowej Themy. Bardzo ładny samochód. Ale rozumiem, że ortodoksi wolą tradycyjną linię Lancii w stylu modelu Thesis. A tak, sprzedano go w liczbie 16 tys. egzemplarzy. Taki rarytasik. A Thema? Trzymam kciuki. ~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 162 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~torell007@poczta.onet.pl
Lancia Thema I
Sedan 2.0 i.e. 116KM 85kW
Jak się kupi Theme w dobrym stanie i się pilnuje wymian olejów,filtrów, itp to można jeździć i jeździć bez końca. W każdym razie swoja Theme mam już 5 lat i kompletnie nie narzekam, części są, są też zamienniki które są po bardzo przystępnych cenach.Ospatnio w ASO Fiata mieli wyprzedaż tego co zostało na magazynie do starszych włochów i można było sie targować do bólu (nawet 80% taniej!!!) więc się ostro obłowiłem w nowe części (korzystając z okazji). Teraz myśle o Kappie 2.4 benzynie ,ale to dopiero za rok mam zamiar kupić "kapcie" bo narazie finanse mi nie pozwalają. Wiem tylko jedno, że to właśnie Thema zmieniła moje podejście do włoskich aut, a miałem różne japońca (Mazde 626) do którego części kosztowały jak by były co najmiej ze złota jak i niemca (VW Scirroco II) którego mam wyklętego za to że za kupe szmalu go kupiłem a potem sie okazało, że nie idzie kupić dobrego niemca (bynajmiej w polsce). Teraz wiem jedno tylko Lancia a jak wejdziemy do Uni to będzie można kupić Lancie z "cudami na kiju" :) Pozdrawiam Długi.
4,4
~Robert BPA
Lancia Thema I
Sedan 2.0 i.e. 116KM 85kW
Jestem młodym kierowcą i Lancia Thema była moim pierwszym samochodem. Poprostu się zakochałem! Mimo iż miałem troche problemów, lepszym i wygodniejszym samochodem nie jeździłem!!!!!
4,3
~leszekjuralowicz@poczta.onet.pl
Lancia Thema I
Sedan 2.0 i.e. 116KM 85kW
wygodne, piękna jak zawsze linia aut włoskich, bardzo rodzinne, bezpieczne mimo braku poduszek.
Lancia Thema I Sedan