Szukaj

Informacje o Lancia Lybra Sedan 1.8 16V 131KM 96kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D), pozycjonowany w grupie premium. Produkowany w latach 1999-2005. Lybra została wprowadzona na rynek jako następczyni Lancii Dedry. Tworzenie jej było przedsięwzięciem na wielką skalę i trwało ponad sześć lat. Lybra okazała się przełomowym modelem w najnowszej historii włoskiej marki, między innymi ze względu na nową koncepcję projektowania aut. Wraz z nią Lancia odeszła od kanciastej stylistyki, a nowy trend został przeniesiony na całą gamę marki. Miejsce Lybry w ofercie Lancii umownie zajęła Delta.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1747 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~gov
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
___________________________________________________09.2013 Auto ma aktualnie 165000km. Fani spektakularnych awarii "włoskiego złomu" znów bedą zawiedzeni. Wymienione tarcze i klocki hamulcowe. Z "brzydkich" wydarzeń: "poleciał" jeden z progów w okolicach tylnego nadkola. Cóż, auto ma 13 lat. Na szczęściwe w porę zainterweniował blacharz i lakiernik. __________________________________________________01.2013 Aktualizacja po kolejnym 1,5 roku i 36.000km. Przez ten czas wymienione tylne klocki hamulcowe, żarówka głównego reflektora + postojówka i żarówka oświetlenia bagażnika. Auto hula 7 dni w tygodniu, nigdy (odpukać) nie zastrajkowało. ___________________________________________________06.2011 Aktualizacja po roku od pierwszego wpisu (a zarazem niemal trzech latach od zakupu): Auto śmiga codziennie kilkadziesiąt km oferując wygodę, o jaką trudno nawet w nowych autach. Szukamy drugiej Lybry dla mojej małzonki. To chyba wystarczająca rekomendacja:). Sztuką jest jednak znaleźć egzemplarz, którego stopień zużycia odpowiada stanowi licznika. Zaniżanie przebiegu stało się chyba już sportem narodowym________________________________________________ W zalewie uniformizacji aut Lybra wciąż potrafi być inna. Pomimo wieku (a również z uwagi na jej egzotyczność) często często uznawana jest za nowe auto. Charakterystyczny front (będący nawiązaniem do gwiazd lat 50-tych Appi czy Aurelii) wywołuje skrajnie odmienne emocje. Mi się podoba:). Mój kolega, będący podobnie jak ja fanem dawnej motoryzacji stwierdził "to taka syrena współczesna;)" co traktuję jako komplement. Innym kojarzy się (niestety) z mercedesem "okularnikiem", co przy mojej ogólnej niechęci do merca wywołuje natychmiastowy protest. Dość dynamiczny, świetnie brzmiący i oszczędny silnik, bardzo komfortowe zawieszenie, wyposażenie wnętrza niespotykane w autach tego segmentu i bardzo dobre nagłośnienie (BOSE) sprawia iż pomimo, że autem jeżdżę już dłuższy czas nadal wsiadam do niego z przyjemnością i niechętnie wysiadam. Wg opinii osób, których "koledzy szwagra kuzyna" widzieli kiedyś Lancie - koszmarna. Ich właściciele nie pozdrawiają się w trasie, bo i tak zaraz będą wiedzieli się w serwisie. Wg mnie - użytkownika - rewelacja. Skończyły się czasy VW garbusa, MB 123, 124, audi 80 - te marki żyją dawną opinią o nich. Auta stają się przedmiotami codziennego użytkowania, z określoną trwałościa. Na tym tle Lybra prezentuje się całkiem przyzwoicie. Za sprawą "lęku przed nieznanym" auta te nie są zbyt popularne, a ich ceny są niezwykle atrakcyjne.
3,2
~Carlos 270477@polbox.com
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
Ogólnie samochód robi wrażenie - wystarczy przejechać się po mieście. Ma swoją klasę i styl. Estetyka włoska zawsze górwała. Wnętrze ma swoją klasę i smak. Nagłośnienie jest super Bose -no ale to niestety nie jest włoska produkcja - chociaż ostatnio miałem problemy z głośnikiem przód. W samochodzie tym brakuje jednak japońskiej technologii i niemieckiego wykonania. Pomimo, iż jest to samochód klasy średniej to utrzymanie go jest na poziomie klasy najwyższej. Jeżeli chodzi o spalenie to nie jest to ekonomiczny samochód. Ogólnie rzecz ujmując nie jest źle ale mogłoby być lepiej
4,6
~Marek ( madamaxx )
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
Kupiłem ten samochód za 14tyś zł. Nie ma lepszego w tej cenie z tego segmentu. Za BMW zapłacił bym co najmniej 10 tyś więcej. Szczerze polecam ten samochód dla ludzi którzy lubią się wyróżniać na ulicy, a nie jeździć szaraczkiem
Średnie spalanie dla Lancia Lybra Sedan 1.8 16V 131KM 96kW 1999-2006
8,8
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
Żywiołem Lybry jest trasa. Przy 120km/h spalanie to 6,5-7,0l (sprawdzone). W mieście nadrabia statystyki zużywając 10-11l... gazu. Tak, zagazowałem piękną Włoszkę. Wiem, gaz do zapalniczek, ropa do cięzarówek itp. Sto lat temu mawiano "pojazdy bez koni? przecież to szaleństwo!";). Uważam, że dobrze dobrana instalacja LPG po porządnej regulacji nie wpływa negatywnie na osiągi i trwałość silnika. Tu mała dygresja. Mało który "gazownik" dokonuje strojenia instalacji w trakcie jazdy. Uważają, że tzw. autoadaptacja załatwia sprawę. Kiedy mapa wtryskowa gazu nie pokrywa się z mapą dla benzyny komputer silnika dokonuje korekty tej drugiej. W skrajnych przypadkach auto jeździ coraz gorzej, w najlepszym przypadku wyrzucając błąd sterownika silnika ( w najgorszym wyrzucając zawory);). Po dwóch (równie nieudolnych) regulacjach w ramach gwarancji w serwisie wziąłem moją Małżonkę, Lybrę i laptopa na długi spacer. Ważne jest aby wcześniej na nowo przejechać kilkaset km tylko na benzynie, tak aby mapa benzynowa wróciła do pierwotnego stanu. Po 100km jazd udało się idealnie zsynchronizować mapę gazu do benzyny. Spalanie spadło do wartości "benzynowych" (+5%), a osiągi są takie same na obu paliwach. Jak każda instalacja sekwencyjna auto potrzebuje trochę benzynki - jeden pełny zbiornik na 30 000 km (tak, tak - dokładnie 1pln/100km) Koszty paliwa są teraz porównywalne z Ibizą 1,4TDI mojej Małżonki... komfortu nie porównujmy;)
10,0
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
Jak czytam że pali komuś 13/100 to powiem tak chyba ktoś ma dziurawy bak. Przy dystansie 100 Km na 5 biegu średnio jadąc 100-120 mój skarb pali 6,6 - 7,0 l. W mieście w Warszawskich korkach 10 - 11 l.
10,2
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
Odpowiednio eksploatowana nie wymaga dużych kosztów.
Lancia Lybra Sedan