Szukaj

Informacje o Lancia Kappa Sedan 2.0 20V Turbo 220KM 162kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E), flagowy model Lancii produkowany w latach 1994-2001. W ofercie włoskiej marki Kappa zastąpiła Tremę. Jej projektantem było biuro Centro Stile Lancia. Kappa jest dziesiątą literą greckiego alfabetu. Swoją nazwą model nawiązuje do aut Lancii z lat 20. i 30. ubiegłego stulecia (Kappa, Dikappa i Trikappa). Współczesna Kappa często przedstawiana była jako Lancia k. Auto nie podbiło rynku, głównie przez wysoką cenę (tylko 80 tys. sprzedanych egzemplarzy). W Polsce służyło jako limuzyna rządowa. Kappę zastąpił model Thesis.
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 309 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~Seraf164
Lancia Kappa
Sedan 2.0 20V Turbo 220KM 162kW
Jedno z najlepszych włoskich aut lat 90-tych jeśli chodzi o bezawaryjność. Autem zrobiłem 70 tyś km przez 2 lata i nie licząc wymiany rozrządu, oleju, filtrów, klocków i innych materiałów eksploatacyjnych nic się nie dzieje. Użytkowanie auta kosztuje mnie 29,63 zł/100 km (paliwo, OC, przeglądy, materiały eksploatacyjne) - jest to średnia z 70 tyś. km. Obecnie auto zbliża się do 300 tyś. km i jeśli dalej będę wymieniał olej i filtry na czas to patrząc na kappy znajomych spokojnie przekroczę 500 tyś km bez większych awarii. W przypadku każdego auta sprawdza się zasada jak dbasz ta masz. Myślę, że w chwili obecnej jest to ciekawa propozycja na youngtimera do codziennego użytku. Auto kosztuje śmieszne pieniądze i daje niesamowite wrażenia z jazdy. Auto świetne w roli sleepera, wygląda na stare/wolne/ociężałe auto, a potrafi zadziwić wielu na drodze. Przy sprawnym kierowcy 100km/h można osiągnąć poniżej 7 sekund. W dodatku silnik bardzo rozwojowy i bez większego problemu można zwiększyć moc z 220KM na okolice 300KM, a nawet i 400KM.
4,5
~jurand@poczta.fm
Lancia Kappa
Sedan 2.0 20V Turbo 220KM 162kW
Daję samochodowi ocenę 5. Dlaczego tak wysoko - przecież to włoski złom. Otóż za cenę w okolicach 50 tys. zł ( roczniki 1997 ) kupić można auto klasy BWM, Audi, MErcedes ( cena LAncii 2.0t nowej to ok. 150 tys. zł.). Obiegowa opinia o złomowatości włoskich aut robi swoje - można jeździć mocnym, ekonomicznym, superwyposażonym autkiem za śmiesznie niskie pieniądze. Ceny części - zapytajcie sami w serwisie Fiata. Gwarantuję Wam, że spodnie Wam opadną - tak to wszystko jest tanie. Honda Civic - czyli auto 2 klasy niżej - ma na przykład ma 2-3 razy droższe części. Wystarczy? :-)
4,5
~Ja Śnie chyba
Lancia Kappa
Sedan 2.0 20V Turbo 220KM 162kW
Ja cie w morde .... czuje się jakbym się przesiadł z dziecinnego rowerka na F16. Kto ma trochę oleju w głowie, niech nie bierze niemieckiego przereklamowanego złomu spod logo VW, Audi i innych Mercedesów. Jestem oszołomiony jakością, ceną i wykopem tego samochodu (zapowiada się długotrwałe szuranie szczęką po podłodze)
Lancia Kappa Sedan