Szukaj

Informacje o Lancia Kappa

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E), flagowy model Lancii produkowany w latach 1994-2001. W ofercie włoskiej marki Kappa zastąpiła Tremę. Jej projektantem było biuro Centro Stile Lancia. Kappa jest dziesiątą literą greckiego alfabetu. Swoją nazwą model nawiązuje do aut Lancii z lat 20. i 30. ubiegłego stulecia (Kappa, Dikappa i Trikappa). Współczesna Kappa często przedstawiana była jako Lancia k. Auto nie podbiło rynku, głównie przez wysoką cenę (tylko 80 tys. sprzedanych egzemplarzy). W Polsce służyło jako limuzyna rządowa. Kappę zastąpił model Thesis.
czytaj więcej

Lancia Kappa – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Lancia Kappa

Liczba ocen: 177
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~paweł
Lancia Kappa
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Auto mojego wujka najpierw,później mojego ojca-czyli brata wujka zciagnięte do kraju w 2003cim roku po obcierce.Auto na przestzreni lat uznaję za bezawaryjne w zasadzie wszystko co było do zrobienia to eksploatacja.Wymieniona alcantara na przednich fotelach bo tu jakościowa obsuwa.Reszta bezobsługowa....Silnik....no chyba juz takich nie robią...Jeździ NA ORYGINALNEJ turbinie i wtryskach.Wygoda-ponad przeciętna,sylwetka co sie komu podoba,wewnątrz niezaprzeczalny urok pluszo-zamszo-alcantara....Jeźdi i jeździ,NIE RDZEWIEJE :) auto nie z tych czasów...w tym roku skonczył 20 lat a wygląda jak nowe.Prosze PAństwa jak sie normalnie o auta dba(przynajmniej z tamtych czasów) to to działa i działa...Gdyby było oferowane nowe -kupił bym bez wahania bo takich aut sie juz nie robi.Po prostu.
4,8
~Seraf164
Lancia Kappa
Sedan 2.0 20V Turbo 220KM 162kW
Jedno z najlepszych włoskich aut lat 90-tych jeśli chodzi o bezawaryjność. Autem zrobiłem 70 tyś km przez 2 lata i nie licząc wymiany rozrządu, oleju, filtrów, klocków i innych materiałów eksploatacyjnych nic się nie dzieje. Użytkowanie auta kosztuje mnie 29,63 zł/100 km (paliwo, OC, przeglądy, materiały eksploatacyjne) - jest to średnia z 70 tyś. km. Obecnie auto zbliża się do 300 tyś. km i jeśli dalej będę wymieniał olej i filtry na czas to patrząc na kappy znajomych spokojnie przekroczę 500 tyś km bez większych awarii. W przypadku każdego auta sprawdza się zasada jak dbasz ta masz. Myślę, że w chwili obecnej jest to ciekawa propozycja na youngtimera do codziennego użytku. Auto kosztuje śmieszne pieniądze i daje niesamowite wrażenia z jazdy. Auto świetne w roli sleepera, wygląda na stare/wolne/ociężałe auto, a potrafi zadziwić wielu na drodze. Przy sprawnym kierowcy 100km/h można osiągnąć poniżej 7 sekund. W dodatku silnik bardzo rozwojowy i bez większego problemu można zwiększyć moc z 220KM na okolice 300KM, a nawet i 400KM.
4,7
~szawlon
Lancia Kappa
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Auto bezawaryjne.w moich rękach od 2007 roku kiedy zostało sprowadzone z Włoch.Dwustronny ocynk -ani sladu korozji.Jeździlismy równolegle również Toyotą Camry -zjadła ją rdza przy przebiegu 360tys km,auto równie niezawodne ale bez wdzięku,proste i troche tanie.Wracając do Kappy ,kupiona troche ze względu na Ojca ale nie załuje zakupu ani prze zchwile.Silnik i probemy....jakie problemy?? Żadne.Wymiana rozrzadu i oleju i nie wiem nawet co tam może sie psuc.Rok temu wymienione swiece żarowe bo jedna wysiadła-wymieniony komplet.Poza tym nic,nie bierze ani kropli oleju pomiędzy wymianami,wtryski nietkniete - mam wrazenie ze auto niezniszczalne pod tym wzgledem ale to sie jeszcze okaże.Z drugiej strony w pracy uzywamu Fiata z 2l jtd i ma juz najechane 330tys km i taz auto nietykane w kwestii silnika....cóż,chwała fiatowi....Auto sprawnie jeżdzące,bez cudów(nie zdecydwoałem sie na chip tuning chociaz bezpieczny do 170km) spalanie na trasie do 8l (szybkośc maksymalna bezpieczna bywało ze za granica i 180km/h przez dłuzszy czas),w miescie ok 10l/100km.Silnik najlepiej podsumowuje filmik na YOUTUBE -Kappa zimny start...To rosyjski filmik gdzie facet odpala Kappe na mrozie -20st i widac na liczniku przez chwile przebieg auta -blisko pół miliona km...o czym tu mówic..Silnik genialny.Zawieszenie trwałe w tym roku wymieniane (235tys) po raz pierwszy raz teleskopy,poduszki,wahacze...Zamienników nie ma wiec komplet TRW na tył to bagatela 1000zł ogólnie cała operacja czyli komplet wahaczy,gum,łozysko prawy przód komplet amortyzatorów przód tył,stabilizatory -w sumie to wszystko nowe markowe albo oryginalne (do tej pory było fabryczne i oryginalne:) to koszt 5tys zł....(bez faktury :) .Duzo? Trudno powiedziec jak ma słuzyc jeszcze kolejne 20 lat to chyba nie.....Jedyny problem wahacze przód zciągane z Woch bo w Polsce nie ma akurat nigdzie a uzywki mnie nie interesują.Reszta-rozrządy elementy karoserii do kupienia od ręki....Auto neizwykle komfortowetrwałe w srodku praktycznie jak nowe poza......fotelami...alcantara przy kupnie sliczna teraz zmechacona,potargana,nie do poczyszczenia,po prostu nietrwała.Wymiana (wystarczy sam przód bo tył w porządku) czyli obszycie to koszt 1000zł ale nigdy nei mam czasu....W ciągu 12lat naszego uzytkowania padł silnik otwierania prawych tylnych drzwi,łozysko przód ,otwieranie klapki paliwa,dwa razy była czyszczona klima,odgrzybiana i uzupełnianie srodka chłodniczego -czesciej nei było takiej potrzeby,wymiana wydechu,dwie świece żarowe (na oryginalne)....Olej 10w 40 co 10tys km Nie wiem co wiecej napisac bo auto tak porządne ze aż nudne.Zrobione z wdziękiem bardzo solidnie (u dołu drzwi podwójne ochrony-żeby nie pobrudzic spodni) uszczelki przy drzwiach jak nowe,lampy świeca be zarzutu (nic nie powypalane) Generalnie polecam jezeli źródło zakupu jest pewne -odwdzięczy sie uroda i trwałością.Jak wspomniałem jeździliśmy też równolegle Camry ,97 2,2 benzyna i oba auta mechanicznie idealne,z zewnątrz tez oba maja swój urok,róznice widac dopiero wewnątrz Camry prosta ,troche wręcz prymitywna,do bólu,Kappa ma to coś....Pozdrawiam wszystkich.

Raporty spalania Lancia Kappa

Liczba raportów: 202
Średnie spalanie dla Lancia Kappa
9,3 – 12,2
l/100 km
6,7 – 8,6
l/100 km
10,3 – 15,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,9
Lancia Kappa
Coupe 2.0 20V Turbo 220KM 162kW
Lancia Kappa 2.0 20VT z instalacją gazową piątej generacji. Jeśli chodzi o spalanie gazu to wbrew zapewnieniom producenta instalacji jest zdecydowanie wyższe niż na benzynie. Minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać to 13.2L/100km przy jeździe do 140km/h w większości na trasie. Oczywiście można zejść jeszcze niżej, jednak mając do dyspozycji tyle mocy ciężko jest jechać ze stałą prędkością 100/110km/h. Średnie zużycie LPG wynosi ok 14.7L/100km i odnosi się do sprawnego, dynamicznego wyprzedzania, z prędkościami chwilowo dochodzącymi do 160-180km/h. Jeśli chodzi o górną granicę spalania to jest ona mocno umowna, średnio wynosi 19,7L/100km przy mocnym ruszaniu z pod świateł, redukcji i trzymaniu auta sporo pod czerwoną kreską. Najwyższe uzyskane spalanie LPG to 23L/100km, przy czym była to jazda na granicy możliwości. Spalanie dość wysokie, jednak z instalacją gazową auto jest dość niedrogie w utrzymaniu.
11,8
Lancia Kappa
Sedan 2.4 20V 175KM 129kW
Instalacja sekwencyjna wtryskiwacze baracuda , parownik AC czerwony do 250KM . Auto zawsze rozgrzewam przed jazdą ok 2-3 minuty , jestem dynamicznym kierowcą , często przy wyprzedzaniu redukuję i zdarza mi się pokręcić do 5/5.5tys obr min. Zawsze tankuję na jednej stacji bp . Spalanie w trasie na dystansie 500km wyniosło 11.2L LPG/100km prędkość przejazdu 110-140km/h z włączoną klimatyzacją . Być może bez klimy i z prędkością do 120km/h spalanie nie przekroczyło by 11L. W mieście spalanie jest niemal identyczne, zwykle mieszczę się w przedziale 12,2-12,8L LPG/100km. Na benzynie spalanie jest bardzo podobne , trasa to ok 10/10,5L a w mieście ok 12L PB/100km. Auto jest bardzo ekonomiczne i jestem miło zaskoczony kosztami eksploatacji , silnik jest optymalny dla masy chociaż do dynamicznego poruszania się brakuje tych 100-150 koni . Warto zastanowić się nad wersją 2.0 20VT lub 3.0 V6.
7,3
Lancia Kappa
Kombi 2.4 TD 124KM 91kW
5,9 osiągnąłem latem bez włączonej klimatyzacji, jadąc samochodem bez pasażerów.7.2 jest to średnia spalania samochodu z wyjzadu zagranicznego zimą(3600km),samochód w większości czasu był użytkowany przy maksymalnym obciążeniu z włączonym ogrzewaniem, ale z zastosowaniem zasad ekonomicznej jazdy.8,7 uzyskałem latem przy średnim obciązeniu, ale przy częstych odpalaniach samochodu i jeżdzie na krótrzych odcinkach.Podczas szybkiej jazdy na autostradzie z prętkością 120-150km/h spalanie wynosiło 10,38l/100km.Podczas jazdy w Polsce przy temperaturze powyżej zera przy pełnym obciązeniu pod koniec listopada 2011 r. na dystansie 300 km średnie spalanie wyniosło 6,85l/100km.Wszystkie dane są wyliczeniami na podstawie rzeczywistego ubytku paliwa z baku, ale mogą być mimo wszystko podane z pewnym błędem, ponieważ podczas tankowania pod sam korek od razu wszystkie komory w baku sie nie zapełniają, zatem należałoby zatankować samochód pod korek przejachac kilkasetmetrów po nierównościach i powrócić na stację, aby dotankować paliwo, ponieważ po krótkiej jeździe paliwo dociera do wszystkich komór w baku i zazwyczaj można jeszcze zmieścić jakies 1,5-2,0l paliwa.Nie zwracałem na to uwagi podczas robienia testów spalania, zatem trochę te dane pewnie są niedokładne.
Lancia Kappa