Szukaj

Informacje o Lancia Delta III Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW od 2008

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Współczesny trend to: „duża moc, maÅ‚a pojemność”. I Lancia o tym wie. Podstawowy silnik benzynowy ma 1.4l i dwie odmiany - 120KM oraz 140KM. Obie sÄ… doÅ‚adowane, ciche, osiÄ…gajÄ… „setkÄ™” poniżej 10 sekund i najlepiej czujÄ… siÄ™ na wysokich prÄ™dkoÅ›ciach obrotowych – zadowolÄ… zdecydowanÄ… wiÄ™kszość osób. Zużycie paliwa jak na takÄ… moc wypada caÅ‚kiem nieźle, bo nawet w tym mocniejszym motorze Å‚atwo zmieÅ›cić siÄ™ w 9-10l/100km. JeÅ›li chcecie jeździć naprawdÄ™ szybko, to jednym z dwóch wyjść jest wybór doÅ‚adowanej jednostki 1.8l, która osiÄ…ga aż 200KM. Jeździ niesamowicie, ale za to cenÄ™ ma strasznÄ…. Do tego za podobne pieniÄ…dze można mieć diesla 1.9l, podwójnie doÅ‚adowanego i tylko 10KM sÅ‚abszego – to jest te drugie wyjÅ›cie. JeÅ›li zależy wam na motorze wysokoprężnym i na zachowaniu choć części oszczÄ™dnoÅ›ci w banku, to możecie siÄ™ skusić na podstawowy silnik 1.6l Multijet o mocy 105KM. Nie jest może cenowÄ… okazjÄ…, ale w tym modelu to najtaÅ„sze rozwiÄ…zanie, które jeździ dość dobrze. Warto jednak nieco dopÅ‚acić do wersji 120-konnej. Jeździ lepiej.
czytaj więcej
Powagosław
Koniec z rajdowym nimbem. Delta wróciła jako luksusowy kompakt dla bogatych indywidualistów. Mało prawdopodobne, żeby podbiła rynek, choć z pewnością będzie jego ciekawym uzupełnieniem. ~Powagosław
Luzacjusz
Fiat Bravo pojechaÅ‚ do „Pimp My Ride” i wyjechaÅ‚a Lancia Delta, droższa dwukrotnie prawie. I to jest raz. Dwa - stylistyka nowych Lancii, choć niewÄ…tpliwie oryginalna, jakoÅ› do mnie nie przemawia. Zbyt barokowe to auto jak na kompakt. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 206 Nm przy 2250 obr/min
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 72 x 84 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Bartosz
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW
W tej cenie nie było lepszego wyboru i na szczęście miałem rację. Widocznie dlatego to najdłużej użytkowane przeze mnie auto (ponad 5 lat), i nie widzę potrzeby się jej pozbywać. Komfort, wyposażenie (ma wszystko :) ), pakowność, dużo miejsca na tylnej kanapie, mocny i trwały silnik, tani serwis i części, i oryginalny, ładny wygląd. 95% części jest wspólna z fiatem bravo2 (trochę mniej z AR Giuliettą) więc nie ma problemu z ich dostępnością. Ekonomiczna bo średnio 9L/100 LPG to też powód zazdrości u znajomych.
4,3
~mirekwyd
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW
5 gwiazdek za całokształt, chociaż oczywiście minusy są, więc bardziej właściwą oceną byłoby 4,5. W okresie kilku lat użytkowania samochodu nie wydarzyło się nic, co mogłoby bardzo negatywnie wpłynąć na jego ocenę.
3,8
~Antoni
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW
Auto bardzo ładne dla mnie .Ale też ma wady do których trzeba się przyzwyczaić .pierwsza to szerokie słupki widoczność trzeba się pilnować drugie to fotele słabo trzymają na zakrętach boczne oparcia zawieszenie dość sztywne na nie równych drogach się robi nie przyjemnie skrzynia nie lubi szybkiej zmiany troszkę haczy skrzynia biegów słaba i 6 powinna być bardziej ekonomiczna na trasie
Åšrednie spalanie dla Lancia Delta III Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW od 2008
8,2
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW
Silnik to mechanicznie bajka, zrobiłem ponad 90tys km i brak w nim wad fabrycznych, dodatkowo mój po wizycie na hamowni pokazał 177KM i 260Nm, z tego co ustaliliśmy to prawdopodobnie mapa fabryczna od Abartha. Fakt konkurencja pali średnio mniej o ok litr (zasługa braku zmiennych faz rozrządu i kolektora, brak bezpośredniego wtrysku), ale nie zapewnia takiej niezawodności i możliwości założenia zwykłej (choć nie głupiej) instalacji gazowej. Dane spisane z mojego motostat ze 159 tankowań, nie koloryzowane.
7,7
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW
Wszystko zależy od stylu jazdy ta sama trasa KRK - Kielce od jazda spokojnie płynnie 90km/h -6,3 agresywnie 8,5 l/100km ale tutaj wyprzedzasz wszytko (silnik naprawdę na to pozwala). Przy moim stylu jazdy na trasie na ogół koło 8l/100km. W mieście w korku KRK w zasadzie bez względu na stylk jazdy - lato 8.5-9.0 zima 8,9 - 9,6. Dla porównania powiem, że jeżdżąc VW Passatem znajomego 2.0 TDI 140KM spalanie na tej samej zakorkowanej trasie wyszło mi 8.8 styl jazdy normalny. Jak na taką moc i dynamikę dla mnie bardzo dobrze.
8,5
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW
150 koni z silnika 1.4 musi trochę spalić. Przejechałem tym autem zaledwie 1500km ale zwróciłem uwagę na spalanie. Jadąc spokojnie można zejść poniżej 8 litrów. Autostrada i prędkość ok. 150-170 km/h to już wynik co najmniej 10L/100km. Średnio z całej trasy komputer pokazał mi 8.4 L/100km ale prowadziłem raczej energicznie, bez oszczędzania. Frajda z jazdy duża, chociaż denerwujące dosyć wysokie obroty nawet na 6 biegu już przy prędkości 120-130km/h. Poza tym dosyć głośno przy wyższych prędkościach. Najważniejszy jednak super design - auto piękne i rzadko spotykane na razie w Polsce, więc oryginalne :)
Lancia Delta III Hatchback