Szukaj

Informacje o Lancia Delta III Hatchback Seria 2 1.6 Multijet 16V 120KM 88kW 2014-2015

Lata produkcji: 2014 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Współczesny trend to: „duża moc, mała pojemność”. I Lancia o tym wie. Podstawowy silnik benzynowy ma 1.4l i dwie odmiany - 120KM oraz 140KM. Obie są doładowane, ciche, osiągają „setkę” poniżej 10 sekund i najlepiej czują się na wysokich prędkościach obrotowych – zadowolą zdecydowaną większość osób. Zużycie paliwa jak na taką moc wypada całkiem nieźle, bo nawet w tym mocniejszym motorze łatwo zmieścić się w 9-10l/100km. Jeśli chcecie jeździć naprawdę szybko, to jednym z dwóch wyjść jest wybór doładowanej jednostki 1.8l, która osiąga aż 200KM. Jeździ niesamowicie, ale za to cenę ma straszną. Do tego za podobne pieniądze można mieć diesla 1.9l, podwójnie doładowanego i tylko 10KM słabszego – to jest te drugie wyjście. Jeśli zależy wam na motorze wysokoprężnym i na zachowaniu choć części oszczędności w banku, to możecie się skusić na podstawowy silnik 1.6l Multijet o mocy 105KM. Nie jest może cenową okazją, ale w tym modelu to najtańsze rozwiązanie, które jeździ dość dobrze. Warto jednak nieco dopłacić do wersji 120-konnej. Jeździ lepiej.
czytaj więcej
Powagosław
Koniec z rajdowym nimbem. Delta wróciła jako luksusowy kompakt dla bogatych indywidualistów. Mało prawdopodobne, żeby podbiła rynek, choć z pewnością będzie jego ciekawym uzupełnieniem. ~Powagosław
Luzacjusz
Fiat Bravo pojechał do „Pimp My Ride” i wyjechała Lancia Delta, droższa dwukrotnie prawie. I to jest raz. Dwa - stylistyka nowych Lancii, choć niewątpliwie oryginalna, jakoś do mnie nie przemawia. Zbyt barokowe to auto jak na kompakt. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Gordon Bennett
Lancia Delta III
Hatchback Seria 2 1.6 Multijet 16V 120KM 88kW
Obszerność wnętrza na medal, w swojej klasie jest w czołówce. Forma ciekawa, dobre spasowanie, nic nie trzeszczy i elementy są na prawdę mocne. Nie znajdziesz tu wrażenia, ze mocno ciągnąc klamkę drzwi możesz ja urwać - tak miałem w golfie VI i passacie B6/B7. Bardzo ładne i czytelne podświetlenie liczników. Zdecydowanie lepszy od średniej klasowej system audio, nie potrzeba zmieniać na wyższy model. Duży schowek po stronie pasażera. Wygodne schowki w podłokietniku. Bagażnik w wersji minimum całkowicie wystarcza. Po przesunięciu siedzeń jak w kombi ale z boku foteli powstają przerwy od nadkoli - średnio ładne. Przy tej wielkości przydałby się trochę większy otwór załadunku. Brakuje czasem haków do powieszenia torby z zakupami. Silnik to kwestia wyboru, może być lepszy, mocniejszy, droższy albo tańszy i ekonomiczniejszy. W wersji 1.6 jtd-m 120KM sprawuje się nadspodziewanie dobrze w stosunku do masy auta i pojemności silnika. Jego wada to dosyć głośna praca ale hałas wewnątrz jest już podobny jak w golfie V czy VI (TDI) czyli taka średnia klasowa. Spalanie rzeczywiste a komputer - wyliczona max różnica 0,2 l/100km. Najbardziej obiektywne spalanie w trasie: Sczecin - Gorzów, idealne bezwietrzne warunki, stała prędkość tempomat 125km/h - komputer 4,6; wyliczone 4,67. Bardzo dobre światła, mocne hamulce - klocki oryginalne wytrzymują ponad 100tyś. Zawieszenie dość twardawe - zaleta - nie buja jak w passacie, dobrze trzyma w zakrętach i radzi sobie całkiem komfortowo nawet na nierównościach. Układ kierowniczy z dobrym czuciem - opcji city nie używam. Felgi alu trochę za szerokie, można zawadzić o krawężnik przy parkowaniu wzdłuż.
4,3
~Pat
Lancia Delta III
Hatchback Seria 2 1.6 Multijet 16V 120KM 88kW
Lancia Delta III Hatchback Seria 2