Szukaj

Informacje o Lancia Delta III Hatchback Seria 1 1.6 Multijet 16V 105KM 77kW 2011-2013

Lata produkcji: 2011 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Współczesny trend to: „duża moc, maÅ‚a pojemność”. I Lancia o tym wie. Podstawowy silnik benzynowy ma 1.4l i dwie odmiany - 120KM oraz 140KM. Obie sÄ… doÅ‚adowane, ciche, osiÄ…gajÄ… „setkÄ™” poniżej 10 sekund i najlepiej czujÄ… siÄ™ na wysokich prÄ™dkoÅ›ciach obrotowych – zadowolÄ… zdecydowanÄ… wiÄ™kszość osób. Zużycie paliwa jak na takÄ… moc wypada caÅ‚kiem nieźle, bo nawet w tym mocniejszym motorze Å‚atwo zmieÅ›cić siÄ™ w 9-10l/100km. JeÅ›li chcecie jeździć naprawdÄ™ szybko, to jednym z dwóch wyjść jest wybór doÅ‚adowanej jednostki 1.8l, która osiÄ…ga aż 200KM. Jeździ niesamowicie, ale za to cenÄ™ ma strasznÄ…. Do tego za podobne pieniÄ…dze można mieć diesla 1.9l, podwójnie doÅ‚adowanego i tylko 10KM sÅ‚abszego – to jest te drugie wyjÅ›cie. JeÅ›li zależy wam na motorze wysokoprężnym i na zachowaniu choć części oszczÄ™dnoÅ›ci w banku, to możecie siÄ™ skusić na podstawowy silnik 1.6l Multijet o mocy 105KM. Nie jest może cenowÄ… okazjÄ…, ale w tym modelu to najtaÅ„sze rozwiÄ…zanie, które jeździ dość dobrze. Warto jednak nieco dopÅ‚acić do wersji 120-konnej. Jeździ lepiej.
czytaj więcej
Powagosław
Koniec z rajdowym nimbem. Delta wróciła jako luksusowy kompakt dla bogatych indywidualistów. Mało prawdopodobne, żeby podbiła rynek, choć z pewnością będzie jego ciekawym uzupełnieniem. ~Powagosław
Luzacjusz
Fiat Bravo pojechaÅ‚ do „Pimp My Ride” i wyjechaÅ‚a Lancia Delta, droższa dwukrotnie prawie. I to jest raz. Dwa - stylistyka nowych Lancii, choć niewÄ…tpliwie oryginalna, jakoÅ› do mnie nie przemawia. Zbyt barokowe to auto jak na kompakt. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Ergonomia - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla Lancia Delta III Hatchback Seria 1 1.6 Multijet 16V 105KM 77kW 2011-2013
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Lancia Delta III
Hatchback Seria 1 1.6 Multijet 16V 105KM 77kW
Jestem bardzo spokojnym kierowcą, i jadąc normalnym tempem jestem w stanie zejść spokojnie 0,5l/100km jadąc tym samym tempem co ktoś inny, więc proszę nie martwić się jak nie uda się wykręcić podobnych rezultatów (wskazówka - jazda na zbyt niskich obrotach nie jest wcale ekonomiczna, i jeździłem głównie na oponach - Yokohama blue earth czy jakoś tak, które podejrzewam, że mają niski opór). Oleje 5w-30 - jak fabryka przykazała, do pałowania może i coś innego by się bardziej sprawdziło, ale do normalnej jazdy jest ok. Skrzynia biegów manualna 6 (PCC 635 bodajrze), rocznik 2012 (o tyle istotne, że jak się nie mylę w 2011 roku zwiększyli nieco ciśnienie wtrysku, kilka Nm jest więcej, i w teorii powinno to wpłynąć pozytywnie na spalanie). Moje trzy i pół roku z Deltą nieco dały mi obrazu co służy a co nie niższemu spalaniu w tym modelu. 1. Auto musi być porządnie rozgrzane, zimą spalania mniejszego niż 6,2 nie udało mi się zrobić (cykl mieszany), w dłuższych trasach (a to auto się do tego nadaje, ) 2. Jakość paliw ma znaczenie (do ok. 400ml /100) - przy czym nie mówię tu o paliwach premium 3. Klima też dodaje kilka setek - ale nie po to ona jest, żeby nie korzystać jak jest upał 4. Przy stałej prędkości ok. 90km/h bez zatrzymywania się można zejść poniżej 4l nawet z kompletem pasażerów 5. Delta nie odczuwa aż tak bardzo wyższych prędkości jak inne porównywalne samochody z którymi miałem do czynienia (WV Golf 8 1,6 diesel 115km, Astra 2018r. 1,6 diesel 125km), ale przy stałej 160 km/h 6,5 - 7litrów spali 6. Spalanie do 3-ciego biegu nie jest jakieś wybitne, od 4-go do 6-go jest już bardzo dobrze 7. Od 1,5 tys obrotów auto ładnie się zbiera, więc nie trzeba zbyt często redukować, najlepsza wydajność bliżej 1,8 - 1,9 tys. obr. W Oplu do porównania trzeba było dużo częściej zmieniać biegi (a moc wyższa przy wyższych obrotach) 8. Lancia znacznie lepiej się prowadzi od wyżej wymienionych - więc często nie trzeba hamować przed zakrętami, gdzie np. golf czuł by się mocno niekomfortowo Spalanie średnie z jednego tankowania (ok.1000km), przeważnie wahało się między 5,6, a 6,3 l/100. Na krótkich odcinkach po mieście skakało powyżej 7,5, a w trasie przy sprzyjających warunkach spada nawet poniżej 4 -rech (Ergonomia)
6,1
Lancia Delta III
Hatchback Seria 1 1.6 Multijet 16V 105KM 77kW
Jest całkiem nieźle. Co prawda do danych katalogowych nigdy się nie zbliżyłem ale spalanie w ruchu średnio miejskim (dojazdy do pracy - trochę miasta, trochę autostrady) wychodzą średnio 5,8 l na 100 km.. przy płynnej delikatnej jeździe na 6 biegu (do 100 km na godzinę) spokojnie schodzi poniżej pięciu na setkę. (Ergonomia)
6,5
Lancia Delta III
Hatchback Seria 1 1.6 Multijet 16V 105KM 77kW
Lancia Delta III Hatchback Seria 1