Szukaj

Informacje o Łada OKA I 0.65 29KM 21kW 1990-1996

Lata produkcji: 1990 – 1996
Segment: Auta najmniejsze
Miejski samochód segmentu A produkowany od 1988 roku. Następca ZAZ Zaporożca. Projekt nowego radzieckiego samochodu dla ludu był gotowy już w 1983 roku. Oprócz zakładów VAZ, wytwarzano go też w fabryce SeAZ oraz Kamaz. Nazwa modelu pochodzi od rzeki Oki. Produkcja pierwszej generacji auta zakończyła się w 2009 roku. Do tego czasu Oka była reklamowana jako najtańszy nowy samochód świata – kosztował ok. 1350 dol. (cena Taty Nano, obecnie najtańszego auta świata, to ok. 2 tys. dol.). W 1998 roku Łada zaprezentowała prototyp Oka-2, który do dziś nie trafił do seryjnej produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Łada od lat zapowiada dogonienie Zachodu w standardach projektowania i budowania dobrych i ciekawych stylistycznie samochodów. Trwające od ponad dekady prace nad modelem Oka-2 dobrze ilustrują skuteczność tych zabiegów. Jak nie było ładnych Ład, tak nie ma. ~Powagosław
Luzacjusz
Łada Oka - ładna dla oka. Albo: „ładna nie tylko dla oka”. To mogłoby być hasło reklamowe dla tego auta. Oddam je braciom Rosjanom gratis, jeśli tylko będzie odpowiadało prawdzie. Na razie ani pierwsza Oka, ani jej wyczekiwany następca na takie pochwały nie zasługują. ~Luzacjusz
Produkowany od 1990 do 1996 roku
Pojemność skokowa 649 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 29 KM (21 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 44 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 2
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Ergonomia - Wyciszenie
Łada OKA I