Szukaj

Informacje o Kia XCeed Crossover Facelifting 1.5 T-GDi 160KM 118kW 2022-2024

Lata produkcji: 2022 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

XCeed to czwarty model z rodziny Ceedów. Charakteryzuje się powiększonym prześwitem, dodatkowymi osłonami nadwozia i charakterystycznymi elementami stylistycznymi. Model ten ma by bezpośrednim konkurentem dla modeli takich jak Ford Focus Active, czy Volkswagen Golf Alltrack.

Produkowany od 2022 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1482 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 253 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Błażej G.
Kia XCeed
Crossover Facelifting 1.5 T-GDi 160KM 118kW
Znam ten silnik z aut służbowych (a nie tylko ze swojej jazdy). Jest bardzo dobry, nie pali za dużo i jest dynamiczny (choć 160 KM nie czuć). Wytrzymała jednostka dobra na autostrady. Najlepsze spalanie generuje przy prędkościach w przedziale 80-110 km/h. Wychodzi wtedy 5,3-5,4 l/100km. Przy 140km/h 6,6-7.0. Średnie komputer pokazuje 6,4. W mieście jest ponad 6,5. Skrzynia ok. Nie wiem jak z automatem. Układ kierowniczy dobry. Auto precyzyjnie pokonuje zakręty. Zawieszenie. Z tyłu jest miększe. Ja mam na 18” kołach i jest mniejszy komfort na nierównościach niż na 16” (warto o tym pamiętać). Za to dobrze się jedzie po krętej drodze. Wnętrze jest 7,5/10. Wykonane ładnie i nie nudno ale też bez rewelacji. Tapicerka i plastiki lubią się brudzić. Jest to uciążliwość pewna. Fotele wygodne. Dostęp do przycisków i manetek bardzo dobry. Klimatronic dwustrefowa z ręcznym, a nie dotykowym sterowaniem (świetna). Systemy wspomagania działają dobrze ale najlepiej na autostradzie. Automatyczne światła mają zbyt czułe ustawienie i potrafią przy nasłonecznieniu włączyć się po zasłonieniu promieni Słońca ekranem akustycznym przy autostradzie. Automatyczne hamowanie wyprzedza czasem kierowcę choć może to i dobrze, gdyby ktoś przeceniał swe umiejętności Audio takie sobie. Gra poprawnie i nie trzeszczy ale dźwięk nie ma dużej rozpiętości tonalnej. Plus za fizyczny przycisk wyłączania start/stop. Plus za domykanie i otwieranie elektrycznych szyb z pilota ale w wersji M tylko przednie tak się da (tu minus).widoczność. Kamera mogłaby mieć większy kąt widzenia (plusik za możliwość jej włączenia w czasie jazdy do przodu). Lusterka designerskie ale wąskie i przy parkowaniu trzeba mocno obniżać w dół by widzieć krawężnik. Widoczność przez boczne szyby do tyłu nieco utrudnia słupek B ale nie ma tragedii. Świetny, pojemny, ustawby bagażnik. Podwójna podłoga (obniżana) to rewelacja. Nawet po obniżeniu pod nią można przy zapasie wozić szmatki, kosmetyki do auta.. Schowki po obu stronach. Bardzo dobra rzecz. Na koniec światła zewnętrzne. Jest ok. Widać wyraźnie. Automatyczne długie dają radę. Kierunkowskazy wyraźne. Lamy przód i tył full LED. Design zewnętrzny całkiem ładny. Nowoczesny wle stonowany.
3,6
~M.M,T
Kia XCeed
Crossover Facelifting 1.5 T-GDi 160KM 118kW
Jestem po testach tego auta i mam takie wnioski .Sinik pracuje nierówno wpada w wibracje gdy jest zimny i na dodatek hałasuje jak i irytuje drżenie na wolnych obrotach w korku przy włączonej klimatyzacji Jego spalanie, przy normalnej jeździe w mieście nie ma możliwości zejścia poniżej 9/10 litrów trasa jedynie ratuje bo tu wyniki są dobre . Inżynierowie chyba mało czasu poświęcili na działanie skrzyni 7DCT, przy nagłym przyspieszeniu redukuje biegi do bardzo niskich przez co silnik wyje strasznie. Przy 120km/h robi się głośniej natomiast jazda przy 140 to koszmar . Silnik, koła i ogólnie hałas z zewnątrz dociera bez większym przeszkód. Kierownica w najbardziej dogodnej pozycji dla mnie zasłania połowę zgarów. Idiotyczna zasada aktywacji systemu stop/go - restart po każdym wyłączeniu. Lampy przednie z innej epoki fatalne jedne z gorszych jakie mają auta tej klasy , prymitywizm pełna gę... wstyd KIA Wad sporo a to nie wszystkie tu wymieniłem wiec nad czym się tu zachwycać ?
2,6
~Cena
Kia XCeed
Crossover Facelifting 1.5 T-GDi 160KM 118kW
Pierwsze dwa lata wspaniale jednak teraz liczba usterek zwiększa się niesamowicie , na dzień dzisiejszy wciągu 9 miesięcy 8 reklamacji najgorsza jest skrzynia robi czasem co chce a serwis jest odporny na fakty i nic z tym nie robi pełna ignorancja . Pamiętajcie ze 7 alt to tylko reklama są wyłączenia praktycznie na 50% auta tego po roku nie robią tego po 2 a temtego po 3 zatem czytajcie dobrze by nie być oszukanym jak ja . Podsumowując prowadzi się w miarę spalanie w mieście kiepskie w trasie ok, pozycja za kierownica i fotele kiepskie , widoczność przeciętna elektronika jak wiem teraz usterkowa mechanika podobnie , reklamacje są katuszami niczego nie chcą uznać a tym bardziej zrobić . Rok temu bym polecił to auto teraz szczerze odradzam wszystkim .
Kia XCeed Crossover Facelifting