Szukaj

Informacje o Kia Venga Mikrovan 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW 2009-2015

Lata produkcji: 2009 – 2015
Segment: VANy
Miejski model należący do segmentu B produkowany od 2009 roku. Venga jest pięciodrzwiowym hatchbackiem, który kształtami nadwozia przypomina kompaktowego minivana. W ofercie koreańskiej marki samochód zajął miejsce modelu Pride. Stylistycznie bazuje na prototypie o nazwie No3 z 2009 roku. Jego projektantem jest Peter Schreyer, autor koncepcji "Tiger Nose" zastosowanej również w tym aucie. Płytę podłogową Venga dzieli natomiast z Kią cee'd oraz Hyundaiem i20. Model został nagrodzony tytułem "red dot" 2010 w kategorii "Product Design" (wzornictwo przemysłowe).
czytaj więcej
Powagosław
To już prawie standard – każda nowa Kia skutecznie zaciera dawny wizerunek tej marki. Venga dobrze obrazuje skok jakoÅ›ciowy, jaki dokonaÅ‚a koreaÅ„ska marka. Stylistycznie trzyma poziom japoÅ„skich i europejskich potentatów na rynku. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
Panowie, rozmiar ma znaczenie. Ale jeśli już mały, to niech przynajmniej ma jakąś osobowość, ten samochód. W Vendze zakochać się nie sposób, ale małżeństwo z rozsądku jestem w stanie zrozumieć. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Zadowolony użytkownik.
Kia Venga
Mikrovan 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW
Miałem kilka aut, ostatnim była Alfa 159 1.9JTDm i nie spodziewałem się, że Kia będzie mnie rozpieszczać, ale jestem w szoku! Auto jest małe, ale oferuje więcej miejsca, niż Alfa klasy średniej wyższej! Posiada mnóstwo miejsca na szerokość i sporo nad głową, nawet z tyłu przy Solar dachu mogą siedzieć osoby 180+, do tego sporo schowków na butelki, w każdych drzwiach wchodzą butelki 1,5 litra, plus między fotelami wchodzą 3 butelki na napoje, w tym kwadratowa żywca, tego brakowało mi w Alfie, bo tam nie było gdzie położyć nawet jedną butelkę z napojem. Zwrotne, w porównaniu do Alfy zawraca prawie w miejscu, siedzi się wysoko i komfortowo, dobrze trzyma się drogi, nawet przy prędkości 190km/h, tak - to małe autko jedzie 190km/h, przy silniczku 1.4 Diesel i przy tej prędkości pali zaledwie 10 litrów na 100km, przy spokojnej jeździe do 100 pali ok 4 litry średnio! Poza skórą mam pełne wyposażenie ze sterowaniem głosem i nawigacją plus szklany odsuwany dach. Auto naprawdę udane w trasy i do miasta, chciałbym się przyczepić ale nie mam do czego. Silnik chodzi tak cicho, że na postoju nie słychać czy to Diesel, czy benzyna, bez porównania z Audi, czy VW, a nawet Fiatem. Przebieg prawie 200 tys, a suchutki silnik, coś niespotykanego. Jestem w szoku po zakupie tego auta, bo kupowałem na szybkiego awaryjnie na urlop, ale teraz wiem, że kolejnym autem będzie nowa Kia z salonu.
3,7
~bzzz
Kia Venga
Mikrovan 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW
Można się o tym aucie sporo rozpisywać o wadach i zaletach. Wady starałem się opisać dość dokładnie, ale zalety też ma. W skrócie: gdybym miał więcej pieniędzy na zakup, kupiłbym jednak inne auto, ale jesli dysponowałbym tą samą gotówką, to jeszcze raz wybrałbym to auto. Mimo swoich wad, w tej cenie po prostu nie ma lepszej opcji, naprawdę! Przelazłem po wszystkich salonach we Wrocławiu i nie było nic równie dobrego. Ale gdybym miał 10tys więcej, na pewno wolałbym inną markę, nawet kosztem wyposażenia.
4,8
~Venga Boy
Kia Venga
Mikrovan 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW
Praktycznie bezawaryjne auto, na liczniku 250 tys i od przebiegu 180 tys nic nie robione, poza olejem i klockami. Polecam wersje z nawigacja i sterowaniem glosem, bo umilają podróż oraz szklany dach, po jego otwarciu mamy niemal mały kabriolet. Nawet pod długiej trasie nie odczuwa się zmęczenia.
Åšrednie spalanie dla Kia Venga Mikrovan 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW 2009-2015
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Kia Venga
Mikrovan 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW
Można poruszać się tym autem naprawdę ekonomicznie. Przy prędkości 90-100km/h na trasie Wrocław-Poznań udało mi się spalić 4.3l/100km, ale był znikomy ruch na drodze. Realnie spala 4.9l/100km na tej trasie przy prędkościach 90-110km/h. Cykle mieszany miasto/trasa - 50/50, to wychodzi również ok. 4.9km/h przy jeździe w miarę oszczędnej. Przy dynamicznej do 5.7l/100km. Autostrada jest droga, nie tylko ze względu na opłaty. Samochód jest wysoki, więc prędkość 130km/h to już ok 6.2l/100km, potem każde +10km/h to ok. 0.8l/100km. Trasa po autostradzie (400km) przy prędkości do 110km/h to 4.8l/100km. 150km po autostradzie przy 160-190km/h to już ponad 14l/100km (tak, to auto tyle jedzie!) Wymieniałem przednią szybę, bo był odprysk - 2700zł w ASO - UWAGA, wymiana na własną rękę to ok 400zł, ale traci się gwarancję na karoserię!!!
5,0
Kia Venga
Mikrovan 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW
Na pełnym baku można śmiało przejechać przeszło 600 km po mieście. W trasie, tankując pod korek, jadąc do 110 km/h rezerwa może zaświecić się w okolicach 1200 km !!! Ważne info. Podczas tankowania, po pierwszym odbiciu wchodzi jeszcze sporo przeszło 10 do 15 litrów ropy. Lubi lepsza ropę.
5,3
Kia Venga
Mikrovan 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW
No cóż nie wiem jak inni ja chyba dobrze trafiłem bo samochód pali mało w mieście do 6 na trasie do 90 km nawet potrafi zejsć do 4,6 Zaznaczam że warto przyglądać sie podpowiedziom komputera co do zmiany biegów.

Usterki Kia Venga

Liczba wpisów: 18
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten temat ASAP. Poza tym do tego dochodzi zrobienie rozrządu w podobnym przebiegu. Sam chciałbym mieć taką wiedzę zanim zakupiłem auto, więc mam nadzieje, że komuś się to przyda, pozdro.
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten temat ASAP. Poza tym do tego dochodzi zrobienie rozrządu w podobnym przebiegu. Samc chiałnbym mieć taką wiedze zanim zakupiłęm auto, więc mam nadzieje, że komuś się to przyda, pozdro.
niedogrzany silnik szarpie przy niskich obrotach
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW 2018-2019
  • silnik
  • 6 tys. km
przy niedogrzanym silniku przy obrotach poniżej 2tys po wrzuceniu jedynki i ruszaniu i przy zmianie na wyższy bieg silnik szarpie. nie wiem, czy to może być wina sprzęgła czy może "ssanie" jest źle wyregulowane. przez pierwsze pół roku nie było problemu, nawet w zimie, chociaż wtedy ruszałem po podgrzaniu silnika przez webasto, latem nawet po chłodnej nocy nie włączam podgrzewania i wtedy pojawił się ten problem, aczkolwiek gdy zimą odpalałem całkowicie wychłodzony silnik ssanie dawało radę ni nic nie szarpało
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Kia Venga Mikrovan