Szukaj

Informacje o Kia Venga Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW 2009-2015

Lata produkcji: 2009 – 2015
Segment: VANy
Miejski model należący do segmentu B produkowany od 2009 roku. Venga jest pięciodrzwiowym hatchbackiem, który kształtami nadwozia przypomina kompaktowego minivana. W ofercie koreańskiej marki samochód zajął miejsce modelu Pride. Stylistycznie bazuje na prototypie o nazwie No3 z 2009 roku. Jego projektantem jest Peter Schreyer, autor koncepcji "Tiger Nose" zastosowanej również w tym aucie. Płytę podłogową Venga dzieli natomiast z Kią cee'd oraz Hyundaiem i20. Model został nagrodzony tytułem "red dot" 2010 w kategorii "Product Design" (wzornictwo przemysłowe).
czytaj więcej
Powagosław
To już prawie standard – każda nowa Kia skutecznie zaciera dawny wizerunek tej marki. Venga dobrze obrazuje skok jakościowy, jaki dokonała koreańska marka. Stylistycznie trzyma poziom japońskich i europejskich potentatów na rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Panowie, rozmiar ma znaczenie. Ale jeśli już mały, to niech przynajmniej ma jakąś osobowość, ten samochód. W Vendze zakochać się nie sposób, ale małżeństwo z rozsądku jestem w stanie zrozumieć. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Ryszard
Kia Venga
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Ogólnie silnik bez uwag, tylny górny stop wypada trzeba samemu dodatkowo mocować, stukają klocki na niewielkim bruku lub polbruku. bardzo słabo mocowane fartuchy na tylnych nadkolach. wypadający trzeci pas bezpieczeństwa. Awaryjność panelu mediów, dwu krotna wymiana.Bardzo słabo osadzone ramię wycieraczki tylnej szyby, trzeba samemu w jakiś sposób mocować żeby nie zgubić. Ogólnie trzeba po zakupie spokojnie przejrzeć , lepiej pomocować plastiki a będzie OK. Na serwis niema co liczyć przeglądy drogie, części eksploatacyjne nie są orginalne. Ogólnie lepiej samemu się zatroszczyć o stan po wyprowadzeniu z salonu. Poza tym autko całkiem przyjemne.
3,6
~raf12
Kia Venga
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Ogólnie samochód fajny, ale ma kilka wad o ktorych warto napisac: - tylnia klapa (trzeszczała musiałem samodzielnie naprawić) - Jak pada i otworzy sie bagażnik to woda wpada do bagażniku - tylnia plastkowa listwa na bagażniku nad tablica rej. obdziera karoserie w efekcie pojawi sie rdza (trzbato samodzielnie zabezpieczyc) - bardzo zła widocznieść tylnia - przednie słupki zasłaniaja widocznośc kierowcy są za szerokie - piszczące tylne hamulce /musiałem samodzielnie wyczyścić i odpowiednio przyszlifowoać prowadnice klocka hamulcowego by swobodnie sie poruszał -wada konstrukcyjna vengi wg mnie/. - uciekajacy mi czynnik chłodniczy z klimatyzacji - co rok musze nabijac. - klimatyzacja wg mnie za mało wydajna jak na to auto. - czujniki cofania ktore byly montowane w aso nie działaja najlepiej ponieważ uruchamiaja sie zbyt blisko przeszkody. Również zostały wg mnie zle zamontowane powinny być szerzej.
2,9
~Kazimierz
Kia Venga
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Auto kupiłem używane z ASO (salon) dla żony.Szczerze odradzam zakup tego auta (stukające hamulce)a dokładnie prowadnice, które na gwarancji naprawiają taśmą teflonową - absurd.Po 6 miesiącach oddałem do ASO. Auto słabo wyciszone, podskakuje na każdych nierównościach. Co do pojemności bagażnika i samego auta -pozytywnie, ergonomia także dobrze. Dodatkowo posiadam także Kia Ceed 2014 od nowości i tu przy przebiegu 140 tyś problem z hamulcami także sie pojawia także duży minus dla producenta. Polecam każdemu posiadaczowi tych aut o sprawdzenie w prywatnym warsztacie prowadnic hamulców czy nie sa oklejone taśmą (w ASO brak wstępu na warsztat). Gwarancja to mit 150 tys to za mało,Ford udzielał mi gwarancji na samochód który miał 380 tyś przebiegu.
Średnie spalanie dla Kia Venga Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW 2009-2015
7,0
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Kia Venga
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Autko typowo miejskie, ale nie straszne mu dalsze wycieczki na dystansach 200-300km. Bardzo wygodne i pakowne, zawieszenie trochę twarde. Dobra widoczność i zwrotność. Auto przemyślane pod kątem funkcjonalności. Ostatnio na trasie Zawiercie - Wrocław (droga 94) udało mi się zejść do spalania poniżej 5 litrów, większość czasu klima włączona. Dystans 220km pokonałem w 3h15m, więc nie było tak najwolniej. W mieście trzeba liczyć ok. 8 litrów, krótkie dystanse nie sprzyjają ekonomii, ale zdecydowanie lepiej się sprawdza silnik benzynowy od diesla w warunkach miejskich i na krótkich dystansach.
7,9
Liczba komentarzy: 1
Kia Venga
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Koledzy i koleżanki chyba jestem seniorem wziąwszy pod uwagę ilość przejechanych kilometrow; przejechałem swoją Wengą już bagatela 152 000 km w różnych warunkach drogowych i pogodowych. Nie mogę zgodzić się , że jest to auto odstające pod względem ekonomiki od konkurencji. Myślę , że wielu z was zapomina co lub nie docenia , że za niewielki pieniądze otrzymali auto klasy B czyli mini van. Są więc zalety i wady. Zalety to oczywiście przeogromna przestrzeń w pojeździe i bagażniku, ale co za tym idzie jest również waga pojazdu. tak dla przykładu Wenga jest cięższa od Skody Fabi o 95 kg. Na przestrzeni kilku lat zaobserwowałem , że przy prędkości "ile fabryka dała" tj. nie mniej niż 150 km/h max 180km/h moja W... spaliła mi ok. 13 l; przy dymicznej jeździe do 120 już ok 9, lecz gdy bawiłem się w eko-driwing to zszedłem do 5,7 l. Średnio w ruchu mieszanym przy jeździe ekonomicznej tzn. tylko chwilowo 110 km/h spala 7,5-8 l. Dla przykładu przeliczając kilometry przejechane na zbiorniku od 330 do 690 km.
7,3
Kia Venga
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Auto ma przejechane 800 km. To moje pierwsze auto kupione w salonie więc nie wiem czy będę obiektywny ale jestem bardzo mile zaskoczony. Na trasie płynie i bardzo przyjemnie łyka kilometry. Spodziewałem się spalania bardziej w granicach 7,5l w mieście ale jak trochę się popracuje nad delikatnością wciskania "gazu" jest to możliwe. Zauważyłem że wraz z kolejnymi tankowaniami zużycie maleje zaczynałem ponad 9, teraz schodzę poniżej 8l. Może trzeba się jeszcze trochę autka "nauczyć". Dwa mankamenty które zauważyłem - auto jest jak ktoś tu trafnie zauważył plastikowe, i na nierównościach trochę "lata" na boki, wrażenie nie trzymania się drogi. Poprzednie auto to bmw z kapitalnym zawieszeniem więc chyba każde następne będzie dla mnie pod tym względem "gorsze".

Usterki Kia Venga

Liczba wpisów: 18
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten temat ASAP. Poza tym do tego dochodzi zrobienie rozrządu w podobnym przebiegu. Sam chciałbym mieć taką wiedzę zanim zakupiłem auto, więc mam nadzieje, że komuś się to przyda, pozdro.
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten temat ASAP. Poza tym do tego dochodzi zrobienie rozrządu w podobnym przebiegu. Samc chiałnbym mieć taką wiedze zanim zakupiłęm auto, więc mam nadzieje, że komuś się to przyda, pozdro.
niedogrzany silnik szarpie przy niskich obrotach
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW 2018-2019
  • silnik
  • 6 tys. km
przy niedogrzanym silniku przy obrotach poniżej 2tys po wrzuceniu jedynki i ruszaniu i przy zmianie na wyższy bieg silnik szarpie. nie wiem, czy to może być wina sprzęgła czy może "ssanie" jest źle wyregulowane. przez pierwsze pół roku nie było problemu, nawet w zimie, chociaż wtedy ruszałem po podgrzaniu silnika przez webasto, latem nawet po chłodnej nocy nie włączam podgrzewania i wtedy pojawił się ten problem, aczkolwiek gdy zimą odpalałem całkowicie wychłodzony silnik ssanie dawało radę ni nic nie szarpało
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Venga Mikrovan