Szukaj

Informacje o Kia Venga Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW 2018-2019

Lata produkcji: 2018 – 2019
Segment: VANy
Miejski model należący do segmentu B produkowany od 2009 roku. Venga jest pięciodrzwiowym hatchbackiem, który kształtami nadwozia przypomina kompaktowego minivana. W ofercie koreańskiej marki samochód zajął miejsce modelu Pride. Stylistycznie bazuje na prototypie o nazwie No3 z 2009 roku. Jego projektantem jest Peter Schreyer, autor koncepcji "Tiger Nose" zastosowanej również w tym aucie. Płytę podłogową Venga dzieli natomiast z Kią cee'd oraz Hyundaiem i20. Model został nagrodzony tytułem "red dot" 2010 w kategorii "Product Design" (wzornictwo przemysłowe).
czytaj więcej
Powagosław
To już prawie standard – każda nowa Kia skutecznie zaciera dawny wizerunek tej marki. Venga dobrze obrazuje skok jakościowy, jaki dokonała koreańska marka. Stylistycznie trzyma poziom japońskich i europejskich potentatów na rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Panowie, rozmiar ma znaczenie. Ale jeśli już mały, to niech przynajmniej ma jakąś osobowość, ten samochód. W Vendze zakochać się nie sposób, ale małżeństwo z rozsądku jestem w stanie zrozumieć. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (91 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4200 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Układ cylindrów rzędowy
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~asas
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW
Nie jest to klasa E i podobne auta która nawet 20 lat temu miała lepszy komfort (no ale kiedyś jechałem jako pasażer zwykłego busa dostawczaka i ten sam model tylko wypasiony na długie trasy pod względem komfortu dwa różne samochody no ale cena prawie dwukrotnie wyższa) dlatego też przy ocenianiu brałem pod uwagę klasę auta cenę odnosząc je do konkurencji Samochodzik bardzo fajny (wersja buisnes laine) dobre wyposażenie pakowny wygodny mówią że dla młodych mam ale jak się człowiek nie chce popisać i nie zależy mu na prestiżu to super. no ale wielki minus to serwis mały incydent zarysowany zderzak robione z oc sprawcy gwarancja na naprawiany element skrócona do roku odbiór samochodu to chyba za prl-u był lepszy samochód postawiony w ciemnym miejscu (odbiór po zachodzie słońca zimą) szyba od wewnątrz zamarznięte kropelki wody tak jakby ktoś celowo spryskał no i osoba wydająca to zero totalne wiedza o danych firmy nawet na stronie nie potrafi znaleźć i twierdzi że on się zajmuje tylko naprawą z oc a nie serwisem kia no jeżeli mam czyjąś autoryzację to pewne rzeczy są chyba wymagane do tego mają jeszcze salon i serwis opla. Powinni popracować nad jakością obsługi klientów i salonami niektóre wołają o pomstę do nieba samochody ustawione w środku tak ciasno jak na parkingu kiedyś przy dacii taka wielkość by wystarczyła aby pokazać 3-4 modele
4,5
~oremi
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW
Bardzo dobry samochód, mały zwrotny, w środku niewiarygodnie pojemny. Duży bagażnik, kanapa przesuwana. Silnik dobry, ale pali sporo.
4,4
~wektor
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW
Ostatni już chyba na rynku pojazd o tych walorach: niewielkie, ale pojemne nadwozie i sprawdzona solidna technika bez fajerwerków i inżynierskich fanaberii.

Usterki Kia Venga

Liczba wpisów: 18
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten temat ASAP. Poza tym do tego dochodzi zrobienie rozrządu w podobnym przebiegu. Sam chciałbym mieć taką wiedzę zanim zakupiłem auto, więc mam nadzieje, że komuś się to przyda, pozdro.
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten temat ASAP. Poza tym do tego dochodzi zrobienie rozrządu w podobnym przebiegu. Samc chiałnbym mieć taką wiedze zanim zakupiłęm auto, więc mam nadzieje, że komuś się to przyda, pozdro.
niedogrzany silnik szarpie przy niskich obrotach
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW 2018-2019
  • silnik
  • 6 tys. km
przy niedogrzanym silniku przy obrotach poniżej 2tys po wrzuceniu jedynki i ruszaniu i przy zmianie na wyższy bieg silnik szarpie. nie wiem, czy to może być wina sprzęgła czy może "ssanie" jest źle wyregulowane. przez pierwsze pół roku nie było problemu, nawet w zimie, chociaż wtedy ruszałem po podgrzaniu silnika przez webasto, latem nawet po chłodnej nocy nie włączam podgrzewania i wtedy pojawił się ten problem, aczkolwiek gdy zimą odpalałem całkowicie wychłodzony silnik ssanie dawało radę ni nic nie szarpało
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Venga Mikrovan Facelifting