Szukaj

Informacje o Kia Venga Mikrovan Facelifting

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: VANy
Miejski model należący do segmentu B produkowany od 2009 roku. Venga jest pięciodrzwiowym hatchbackiem, który kształtami nadwozia przypomina kompaktowego minivana. W ofercie koreańskiej marki samochód zajął miejsce modelu Pride. Stylistycznie bazuje na prototypie o nazwie No3 z 2009 roku. Jego projektantem jest Peter Schreyer, autor koncepcji "Tiger Nose" zastosowanej również w tym aucie. Płytę podłogową Venga dzieli natomiast z Kią cee'd oraz Hyundaiem i20. Model został nagrodzony tytułem "red dot" 2010 w kategorii "Product Design" (wzornictwo przemysłowe).
czytaj więcej
Powagosław
To już prawie standard – każda nowa Kia skutecznie zaciera dawny wizerunek tej marki. Venga dobrze obrazuje skok jakościowy, jaki dokonała koreańska marka. Stylistycznie trzyma poziom japońskich i europejskich potentatów na rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Panowie, rozmiar ma znaczenie. Ale jeśli już mały, to niech przynajmniej ma jakąś osobowość, ten samochód. W Vendze zakochać się nie sposób, ale małżeństwo z rozsądku jestem w stanie zrozumieć. ~Luzacjusz

Kia Venga Mikrovan Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 4075 mm
Szerokość 1765 mm
Wysokość 1600 mm
Rozstaw osi 2615 mm
Rozstaw kół - przód 1553 mm
Rozstaw kół - tył 1557 mm
Zwis przedni 792 mm
Zwis tylny 668 mm
Prześwit 156 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1486 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 440 l
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~asas
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW
Nie jest to klasa E i podobne auta która nawet 20 lat temu miała lepszy komfort (no ale kiedyś jechałem jako pasażer zwykłego busa dostawczaka i ten sam model tylko wypasiony na długie trasy pod względem komfortu dwa różne samochody no ale cena prawie dwukrotnie wyższa) dlatego też przy ocenianiu brałem pod uwagę klasę auta cenę odnosząc je do konkurencji Samochodzik bardzo fajny (wersja buisnes laine) dobre wyposażenie pakowny wygodny mówią że dla młodych mam ale jak się człowiek nie chce popisać i nie zależy mu na prestiżu to super. no ale wielki minus to serwis mały incydent zarysowany zderzak robione z oc sprawcy gwarancja na naprawiany element skrócona do roku odbiór samochodu to chyba za prl-u był lepszy samochód postawiony w ciemnym miejscu (odbiór po zachodzie słońca zimą) szyba od wewnątrz zamarznięte kropelki wody tak jakby ktoś celowo spryskał no i osoba wydająca to zero totalne wiedza o danych firmy nawet na stronie nie potrafi znaleźć i twierdzi że on się zajmuje tylko naprawą z oc a nie serwisem kia no jeżeli mam czyjąś autoryzację to pewne rzeczy są chyba wymagane do tego mają jeszcze salon i serwis opla. Powinni popracować nad jakością obsługi klientów i salonami niektóre wołają o pomstę do nieba samochody ustawione w środku tak ciasno jak na parkingu kiedyś przy dacii taka wielkość by wystarczyła aby pokazać 3-4 modele
4,9
~Robert
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
Zanim nie zaczęliśmy szukać nowego samochodu dla żony do jazdy po mieście nawet nie słyszeliśmy o Kia Venga. Pojechaliśmy po prostu do kilku salonów i sprawdzaliśmy w którym aucie żona będzie się najlepiej czuła. Venga de facto była jednym z pierwszych samochodów który oglądaliśmy i na początku nie zdecydowaliśmy się na niego. Po kilku kolejnych wizytach w innych salonach i porównaniu wyposażenia oraz cen doszliśmy do wniosku, że Venga jest zdecydowanie najbardziej atrakcyjna. Jak na razie, po 2 miesiącach i niecałym 1 tys km przebiegu, możemy jedynie potwierdzić, że wybór był bardzo dobry. Samochód jest wewnątrz bardzo obszerny i wygodny, bagażnik jak na tą klasę olbrzymi (pojemnością porównywalny do Audi Q5), tylna kanapa nie tylko jest składana (płaska podłoga bagażnika) ale również można ją przesuwać i regulować oparcie!!!. Siedzenia są wygodniejsze niż w wielu droższych samochodach (spostrzeżenie po wizytach w kilku salonach). Wyposażenie: za ostateczną cenę ok. 72 tys PLN mamy: silnik 124KM bez turbo z 6 biegową przekładnią, automatyczną klimę, nawigację Tom Tom z bezpłatną aktualizacją przez 7 lat, radio z wejściami USB i AUX (przy nawigacji bez CD), głośniki z przodu z tyłu z pełnym sterowaniem dźwiękiem (nie jest to B&O ale radę daje całkiem nieźle), kamerę cofania (!), podgrzewane siedzenia z przodu i podgrzewaną kierownicę (!!!), elektrycznie podgrzewane i składane lusterka (ale niestety tylko przyciskiem - nie składają się same np. przy zamykaniu samochodu), automatyczne światła w tym LED z przodu do jazdy w dzień, światła przeciwmgielne z przodu, podłokietniki na obu siedzeniach z przodu, prosty komputer, duże schowki i kieszenie w drzwiach, 4 x elektryczne szyby, podwójną podłogę bagażnika (można zmieniać jego pojemność przez przesuwanie podłogi o 16cm, siatkę do bagażu w bagażniku, czujniki cofania z tyłu i jeszcze parę innych przydatnych rzeczy (np. haczyk w bagazniku, podłokietnik przy kanapie czy łącznie 3 gniazda 12V). Co bardzo ważne, szczególnie dla kobiet z ich przepastnymi torebkami, samochód można otwierać (bagażnik nawet osobno) i uruchamiać bez wyjmowania kluczyka z torebki. Do samochodu wsiada się bardzo wygodnie, bo jest wysoki a drzwi są szerokie. Nie jest to demon prędkości, nie ma większego sensu jeździć nim szybciej niż 130km/h bo zarówno hałas z zewnątrz jak i zużycie paliwa dramatycznie rosną, ale do miasta w zupełności wystarcza. Jest zaskakująco cichy, nawet na kostce czy wybojach. Jest dość wysoko zawieszony jak na miejskie auto. Silnik jest elastyczny, co ciekawe lubi jeździć na 6 biegu jest wtedy moim zdaniem bardziej zrywny niż na 5. Zużycie paliwa wyliczone po pierwszym tankowaniu to niecałe. 7,5l/100km. W salonie wynegocjowaliśmy w cenie jeszcze gumowe dywaniki i komplet zimowych opon. Komplet bardzo fajnych dywaników welurowych kupiłem za ok. 70zł w sklepie na Allegro. ZDECYDOWANIE BARDZO WYBÓR jeśli ktoś szuka miejskiego samochodu którym da się tez spokojnie pojechać w dłuższą trasę. Dostępne są też wersje z automatem, silnikiem diesla a dodatkowo dokupić można otwierany dach panoramiczny (za ok. 3,5 tys PLN)
4,9
~Bartosz Reda
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
Auto w swojej klasie doskonałe. Jest to moje auto służbowe, bez kratki, naklejek, wygląda jak cywilne. Mocny silnik, wyjątkowe wnętrze. Ustawny pojemny bagażnik z podwójną podłogą. Posiadam wersję Business Line - to co niezbędne to automatyczna klimatyzacja, nawigacja, kamera cofania z czujnikami cofania, światła do jazdy dziennej led, tylne światła led, dwa osobne podłokietniki, dwa wejścia 220V w kabinie pasażerskiej, 2 duże "cupholdery", dodatkowe schowki na konsoli środkowej, podgrzewany i klimatyzowany schowek przed pasażerem bardzo pojemny, dobre nagłośnienie, podgrzewane szyby i lusterka, dojazdowe koło zapasowe, 4 elektryczne szyby. Zapinanie pasa mimo podłokietnika bajecznie proste, w tylnych drzwiach schowki na napoje - widziałem testy, w których zarzucano ich brak - bzdura - zarówno przez jak i po liftingu są w tylnych drzwiach. Auto ładne, ma prawo się podobać, zwarta sylwetka, prawdziwy minivan. Cudo.
Średnie spalanie dla Kia Venga Mikrovan Facelifting
6,8 – 7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
Komputer zaniża spalanie o 03, L na całym baku. Automat. 5 bieg przy 50km/h, 6 bieg wrzuca przy 70/75 km/h. Przy 130km/h jest 3000 obrotów/min. i jest jeszcze cicho. Jeśli nie wciskam gazu to zmienia bieg na wyższy przy 2000/2100 ob/min. Jednak na 6 biegu przyspiesza trochę za słabo; trzeba depnąć gaz i redukuje do 5; na 5 już lepiej przyspiesza. Start ze świateł i gaz w podłodze = daje radę i jestem pierwszy. Teraz widzę kto rusza w automacie bo rusza ze świateł szybciej niż manual. przy 110 na trasie pali 6L. Droga do pracy pali 7,2L. Po mieście 9L.
9,0
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW
Przejechałem 1500 km. Pierwsze i drugie tankowanie przy jeździe mieszanej ale 2/3 w mieście wyszło 10.5l, przy tym starałem się jeździć ekonomicznie. Na trasie głównie autostrada nie przekraczając 120km/h spalił 7.5l/100km. Także w automacie średnie spalanie na poziomie 9l.
6,5
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
Jak na razie, mało kilometrów zrobiłem, ale spalanie poniżej 7 litrów, przy jeździe i autostradowej i po mieście (małe korki). Wiecej coś napiszę za rok ;) A i pomiędzy 1000-2000km miałem wymianę oleju w silniku i filtra oleju (dobrowolną zaproponowaną przez dealera - i po wymianie silnik wyraźnie ciszej pracuje). Brawo czegoś takiego u konkurencji próżno szukać. Oczywiście odpłatne to bylo,ale tylko za części bez kosztów robocizny ;)

Usterki Kia Venga

Liczba wpisów: 18
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten temat ASAP. Poza tym do tego dochodzi zrobienie rozrządu w podobnym przebiegu. Sam chciałbym mieć taką wiedzę zanim zakupiłem auto, więc mam nadzieje, że komuś się to przyda, pozdro.
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten temat ASAP. Poza tym do tego dochodzi zrobienie rozrządu w podobnym przebiegu. Samc chiałnbym mieć taką wiedze zanim zakupiłęm auto, więc mam nadzieje, że komuś się to przyda, pozdro.
niedogrzany silnik szarpie przy niskich obrotach
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW 2018-2019
  • silnik
  • 6 tys. km
przy niedogrzanym silniku przy obrotach poniżej 2tys po wrzuceniu jedynki i ruszaniu i przy zmianie na wyższy bieg silnik szarpie. nie wiem, czy to może być wina sprzęgła czy może "ssanie" jest źle wyregulowane. przez pierwsze pół roku nie było problemu, nawet w zimie, chociaż wtedy ruszałem po podgrzaniu silnika przez webasto, latem nawet po chłodnej nocy nie włączam podgrzewania i wtedy pojawił się ten problem, aczkolwiek gdy zimą odpalałem całkowicie wychłodzony silnik ssanie dawało radę ni nic nie szarpało
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Venga Mikrovan Facelifting