Szukaj

Informacje o Kia Venga Mikrovan

Lata produkcji: 2009 – 2015
Segment: VANy
Miejski model należący do segmentu B produkowany od 2009 roku. Venga jest pięciodrzwiowym hatchbackiem, który kształtami nadwozia przypomina kompaktowego minivana. W ofercie koreańskiej marki samochód zajął miejsce modelu Pride. Stylistycznie bazuje na prototypie o nazwie No3 z 2009 roku. Jego projektantem jest Peter Schreyer, autor koncepcji "Tiger Nose" zastosowanej również w tym aucie. Płytę podłogową Venga dzieli natomiast z Kią cee'd oraz Hyundaiem i20. Model został nagrodzony tytułem "red dot" 2010 w kategorii "Product Design" (wzornictwo przemysłowe).
czytaj więcej
Powagosław
To już prawie standard – każda nowa Kia skutecznie zaciera dawny wizerunek tej marki. Venga dobrze obrazuje skok jakościowy, jaki dokonała koreańska marka. Stylistycznie trzyma poziom japońskich i europejskich potentatów na rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Panowie, rozmiar ma znaczenie. Ale jeśli już mały, to niech przynajmniej ma jakąś osobowość, ten samochód. W Vendze zakochać się nie sposób, ale małżeństwo z rozsądku jestem w stanie zrozumieć. ~Luzacjusz

Kia Venga Mikrovan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4068 mm
Szerokość 1765 mm
Wysokość 1600 mm
Rozstaw osi 2615 mm
Rozstaw kół - przód 1553 mm
Rozstaw kół - tył 1557 mm
Prześwit 135 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1486 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 422 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Tomek Znasz Go
Kia Venga
Mikrovan 1.6 DOHC CVVT 125KM 92kW
Samochód wygodny. Typowy dziadkowóz gdzie siedzi się wyżej. W środku dużo miejsca, z tyłu 3 średnie osoby siedzą komfortowo - płaska podłoga bez tunelu. Bagaznik rozsądnej wielkości i co wazne z otwieraną podłoga gdzie pod spodem oprocz kola zapasowego wejdzie mnóstwo szpeju. Widoczność jest w porządku chociaż są momenty gdzie słupki przednie trochę ją ograniczają. Na dziurach autem buja mocniej niż w większości innych. Pali to dużo. W mieście w zimę łyknie 10 litrów lekko a i 12 potrafi jak ktos ma cięższą nogę, latem 1-2 litry mniej. Ogólnie auto fajne.
5,0
~Ryszard
Kia Venga
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Ogólnie silnik bez uwag, tylny górny stop wypada trzeba samemu dodatkowo mocować, stukają klocki na niewielkim bruku lub polbruku. bardzo słabo mocowane fartuchy na tylnych nadkolach. wypadający trzeci pas bezpieczeństwa. Awaryjność panelu mediów, dwu krotna wymiana.Bardzo słabo osadzone ramię wycieraczki tylnej szyby, trzeba samemu w jakiś sposób mocować żeby nie zgubić. Ogólnie trzeba po zakupie spokojnie przejrzeć , lepiej pomocować plastiki a będzie OK. Na serwis niema co liczyć przeglądy drogie, części eksploatacyjne nie są orginalne. Ogólnie lepiej samemu się zatroszczyć o stan po wyprowadzeniu z salonu. Poza tym autko całkiem przyjemne.
4,6
~Zadowolony użytkownik.
Kia Venga
Mikrovan 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW
Miałem kilka aut, ostatnim była Alfa 159 1.9JTDm i nie spodziewałem się, że Kia będzie mnie rozpieszczać, ale jestem w szoku! Auto jest małe, ale oferuje więcej miejsca, niż Alfa klasy średniej wyższej! Posiada mnóstwo miejsca na szerokość i sporo nad głową, nawet z tyłu przy Solar dachu mogą siedzieć osoby 180+, do tego sporo schowków na butelki, w każdych drzwiach wchodzą butelki 1,5 litra, plus między fotelami wchodzą 3 butelki na napoje, w tym kwadratowa żywca, tego brakowało mi w Alfie, bo tam nie było gdzie położyć nawet jedną butelkę z napojem. Zwrotne, w porównaniu do Alfy zawraca prawie w miejscu, siedzi się wysoko i komfortowo, dobrze trzyma się drogi, nawet przy prędkości 190km/h, tak - to małe autko jedzie 190km/h, przy silniczku 1.4 Diesel i przy tej prędkości pali zaledwie 10 litrów na 100km, przy spokojnej jeździe do 100 pali ok 4 litry średnio! Poza skórą mam pełne wyposażenie ze sterowaniem głosem i nawigacją plus szklany odsuwany dach. Auto naprawdę udane w trasy i do miasta, chciałbym się przyczepić ale nie mam do czego. Silnik chodzi tak cicho, że na postoju nie słychać czy to Diesel, czy benzyna, bez porównania z Audi, czy VW, a nawet Fiatem. Przebieg prawie 200 tys, a suchutki silnik, coś niespotykanego. Jestem w szoku po zakupie tego auta, bo kupowałem na szybkiego awaryjnie na urlop, ale teraz wiem, że kolejnym autem będzie nowa Kia z salonu.
Średnie spalanie dla Kia Venga Mikrovan
7,0 – 7,6
l/100 km
4,3 – 6,2
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Kia Venga
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Autko typowo miejskie, ale nie straszne mu dalsze wycieczki na dystansach 200-300km. Bardzo wygodne i pakowne, zawieszenie trochę twarde. Dobra widoczność i zwrotność. Auto przemyślane pod kątem funkcjonalności. Ostatnio na trasie Zawiercie - Wrocław (droga 94) udało mi się zejść do spalania poniżej 5 litrów, większość czasu klima włączona. Dystans 220km pokonałem w 3h15m, więc nie było tak najwolniej. W mieście trzeba liczyć ok. 8 litrów, krótkie dystanse nie sprzyjają ekonomii, ale zdecydowanie lepiej się sprawdza silnik benzynowy od diesla w warunkach miejskich i na krótkich dystansach.
7,9
Liczba komentarzy: 1
Kia Venga
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Koledzy i koleżanki chyba jestem seniorem wziąwszy pod uwagę ilość przejechanych kilometrow; przejechałem swoją Wengą już bagatela 152 000 km w różnych warunkach drogowych i pogodowych. Nie mogę zgodzić się , że jest to auto odstające pod względem ekonomiki od konkurencji. Myślę , że wielu z was zapomina co lub nie docenia , że za niewielki pieniądze otrzymali auto klasy B czyli mini van. Są więc zalety i wady. Zalety to oczywiście przeogromna przestrzeń w pojeździe i bagażniku, ale co za tym idzie jest również waga pojazdu. tak dla przykładu Wenga jest cięższa od Skody Fabi o 95 kg. Na przestrzeni kilku lat zaobserwowałem , że przy prędkości "ile fabryka dała" tj. nie mniej niż 150 km/h max 180km/h moja W... spaliła mi ok. 13 l; przy dymicznej jeździe do 120 już ok 9, lecz gdy bawiłem się w eko-driwing to zszedłem do 5,7 l. Średnio w ruchu mieszanym przy jeździe ekonomicznej tzn. tylko chwilowo 110 km/h spala 7,5-8 l. Dla przykładu przeliczając kilometry przejechane na zbiorniku od 330 do 690 km.
8,2
Kia Venga
Mikrovan 1.6 DOHC CVVT 125KM 92kW
Witam, Pokonałem moim samochodem dopiero 2500km ale pewne spostrzeżenia mam. Po pierwsze samochód jak na swoja cene bardzo przyjemny, prowadzi sie dobrze, technicznie bez problemu. Wykonanie: fajne jak na swoją cene ogólnie przeciętne ale ja jestem zadowolony. wyposażenie: jak kto sobie zakupi, spalanie: tu jestem zdziwiony bo było cały czas 8.2-8.5 a po trasie wskoczyło na 9.1 co prawda jechałem po autostradzie przez polskę, niemcy i francję ale 130-140. dla mnie nie jest to ostra jazdaa wynik spalania pokazuje jak by taka była (trasa z żoną i małym synkiem) spodziewałem się z litr mniej. teraz sprawdze go jak się bedzie sprawował do pierwszego przedlądu i wtedy cos więcej napiszę

Usterki Kia Venga

Liczba wpisów: 18
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten temat ASAP. Poza tym do tego dochodzi zrobienie rozrządu w podobnym przebiegu. Sam chciałbym mieć taką wiedzę zanim zakupiłem auto, więc mam nadzieje, że komuś się to przyda, pozdro.
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten temat ASAP. Poza tym do tego dochodzi zrobienie rozrządu w podobnym przebiegu. Samc chiałnbym mieć taką wiedze zanim zakupiłęm auto, więc mam nadzieje, że komuś się to przyda, pozdro.
niedogrzany silnik szarpie przy niskich obrotach
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW 2018-2019
  • silnik
  • 6 tys. km
przy niedogrzanym silniku przy obrotach poniżej 2tys po wrzuceniu jedynki i ruszaniu i przy zmianie na wyższy bieg silnik szarpie. nie wiem, czy to może być wina sprzęgła czy może "ssanie" jest źle wyregulowane. przez pierwsze pół roku nie było problemu, nawet w zimie, chociaż wtedy ruszałem po podgrzaniu silnika przez webasto, latem nawet po chłodnej nocy nie włączam podgrzewania i wtedy pojawił się ten problem, aczkolwiek gdy zimą odpalałem całkowicie wychłodzony silnik ssanie dawało radę ni nic nie szarpało
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Venga Mikrovan