Szukaj

Informacje o Kia Venga

Lata produkcji: 2009 – 2019
Segment: VANy
Miejski model należący do segmentu B produkowany od 2009 roku. Venga jest pięciodrzwiowym hatchbackiem, który kształtami nadwozia przypomina kompaktowego minivana. W ofercie koreańskiej marki samochód zajął miejsce modelu Pride. Stylistycznie bazuje na prototypie o nazwie No3 z 2009 roku. Jego projektantem jest Peter Schreyer, autor koncepcji "Tiger Nose" zastosowanej również w tym aucie. Płytę podłogową Venga dzieli natomiast z Kią cee'd oraz Hyundaiem i20. Model został nagrodzony tytułem "red dot" 2010 w kategorii "Product Design" (wzornictwo przemysłowe).
czytaj więcej
Powagosław
To już prawie standard – każda nowa Kia skutecznie zaciera dawny wizerunek tej marki. Venga dobrze obrazuje skok jakościowy, jaki dokonała koreańska marka. Stylistycznie trzyma poziom japońskich i europejskich potentatów na rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Panowie, rozmiar ma znaczenie. Ale jeśli już mały, to niech przynajmniej ma jakąś osobowość, ten samochód. W Vendze zakochać się nie sposób, ale małżeństwo z rozsądku jestem w stanie zrozumieć. ~Luzacjusz

Kia Venga – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Kia Venga

Liczba ocen: 108
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Tomek Znasz Go
Kia Venga
Mikrovan 1.6 DOHC CVVT 125KM 92kW
Samochód wygodny. Typowy dziadkowóz gdzie siedzi się wyżej. W środku dużo miejsca, z tyłu 3 średnie osoby siedzą komfortowo - płaska podłoga bez tunelu. Bagaznik rozsądnej wielkości i co wazne z otwieraną podłoga gdzie pod spodem oprocz kola zapasowego wejdzie mnóstwo szpeju. Widoczność jest w porządku chociaż są momenty gdzie słupki przednie trochę ją ograniczają. Na dziurach autem buja mocniej niż w większości innych. Pali to dużo. W mieście w zimę łyknie 10 litrów lekko a i 12 potrafi jak ktos ma cięższą nogę, latem 1-2 litry mniej. Ogólnie auto fajne.
5,0
~Ryszard
Kia Venga
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Ogólnie silnik bez uwag, tylny górny stop wypada trzeba samemu dodatkowo mocować, stukają klocki na niewielkim bruku lub polbruku. bardzo słabo mocowane fartuchy na tylnych nadkolach. wypadający trzeci pas bezpieczeństwa. Awaryjność panelu mediów, dwu krotna wymiana.Bardzo słabo osadzone ramię wycieraczki tylnej szyby, trzeba samemu w jakiś sposób mocować żeby nie zgubić. Ogólnie trzeba po zakupie spokojnie przejrzeć , lepiej pomocować plastiki a będzie OK. Na serwis niema co liczyć przeglądy drogie, części eksploatacyjne nie są orginalne. Ogólnie lepiej samemu się zatroszczyć o stan po wyprowadzeniu z salonu. Poza tym autko całkiem przyjemne.
4,6
~Zadowolony użytkownik.
Kia Venga
Mikrovan 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW
Miałem kilka aut, ostatnim była Alfa 159 1.9JTDm i nie spodziewałem się, że Kia będzie mnie rozpieszczać, ale jestem w szoku! Auto jest małe, ale oferuje więcej miejsca, niż Alfa klasy średniej wyższej! Posiada mnóstwo miejsca na szerokość i sporo nad głową, nawet z tyłu przy Solar dachu mogą siedzieć osoby 180+, do tego sporo schowków na butelki, w każdych drzwiach wchodzą butelki 1,5 litra, plus między fotelami wchodzą 3 butelki na napoje, w tym kwadratowa żywca, tego brakowało mi w Alfie, bo tam nie było gdzie położyć nawet jedną butelkę z napojem. Zwrotne, w porównaniu do Alfy zawraca prawie w miejscu, siedzi się wysoko i komfortowo, dobrze trzyma się drogi, nawet przy prędkości 190km/h, tak - to małe autko jedzie 190km/h, przy silniczku 1.4 Diesel i przy tej prędkości pali zaledwie 10 litrów na 100km, przy spokojnej jeździe do 100 pali ok 4 litry średnio! Poza skórą mam pełne wyposażenie ze sterowaniem głosem i nawigacją plus szklany odsuwany dach. Auto naprawdę udane w trasy i do miasta, chciałbym się przyczepić ale nie mam do czego. Silnik chodzi tak cicho, że na postoju nie słychać czy to Diesel, czy benzyna, bez porównania z Audi, czy VW, a nawet Fiatem. Przebieg prawie 200 tys, a suchutki silnik, coś niespotykanego. Jestem w szoku po zakupie tego auta, bo kupowałem na szybkiego awaryjnie na urlop, ale teraz wiem, że kolejnym autem będzie nowa Kia z salonu.

Raporty spalania Kia Venga

Liczba raportów: 160
Średnie spalanie dla Kia Venga
6,8 – 7,6
l/100 km
4,3 – 6,2
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
Komputer zaniża spalanie o 03, L na całym baku. Automat. 5 bieg przy 50km/h, 6 bieg wrzuca przy 70/75 km/h. Przy 130km/h jest 3000 obrotów/min. i jest jeszcze cicho. Jeśli nie wciskam gazu to zmienia bieg na wyższy przy 2000/2100 ob/min. Jednak na 6 biegu przyspiesza trochę za słabo; trzeba depnąć gaz i redukuje do 5; na 5 już lepiej przyspiesza. Start ze świateł i gaz w podłodze = daje radę i jestem pierwszy. Teraz widzę kto rusza w automacie bo rusza ze świateł szybciej niż manual. przy 110 na trasie pali 6L. Droga do pracy pali 7,2L. Po mieście 9L.
5,0
Kia Venga
Mikrovan 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW
Na pełnym baku można śmiało przejechać przeszło 600 km po mieście. W trasie, tankując pod korek, jadąc do 110 km/h rezerwa może zaświecić się w okolicach 1200 km !!! Ważne info. Podczas tankowania, po pierwszym odbiciu wchodzi jeszcze sporo przeszło 10 do 15 litrów ropy. Lubi lepsza ropę.
9,0
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW
Przejechałem 1500 km. Pierwsze i drugie tankowanie przy jeździe mieszanej ale 2/3 w mieście wyszło 10.5l, przy tym starałem się jeździć ekonomicznie. Na trasie głównie autostrada nie przekraczając 120km/h spalił 7.5l/100km. Także w automacie średnie spalanie na poziomie 9l.

Usterki Kia Venga

Liczba wpisów: 31
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten temat ASAP. Poza tym do tego dochodzi zrobienie rozrządu w podobnym przebiegu. Sam chciałbym mieć taką wiedzę zanim zakupiłem auto, więc mam nadzieje, że komuś się to przyda, pozdro.
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten temat ASAP. Poza tym do tego dochodzi zrobienie rozrządu w podobnym przebiegu. Samc chiałnbym mieć taką wiedze zanim zakupiłęm auto, więc mam nadzieje, że komuś się to przyda, pozdro.
niedogrzany silnik szarpie przy niskich obrotach
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW 2018-2019
  • silnik
  • 6 tys. km
przy niedogrzanym silniku przy obrotach poniżej 2tys po wrzuceniu jedynki i ruszaniu i przy zmianie na wyższy bieg silnik szarpie. nie wiem, czy to może być wina sprzęgła czy może "ssanie" jest źle wyregulowane. przez pierwsze pół roku nie było problemu, nawet w zimie, chociaż wtedy ruszałem po podgrzaniu silnika przez webasto, latem nawet po chłodnej nocy nie włączam podgrzewania i wtedy pojawił się ten problem, aczkolwiek gdy zimą odpalałem całkowicie wychłodzony silnik ssanie dawało radę ni nic nie szarpało
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Venga