Szukaj

Informacje o Kia Stonic

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Auta małe

Mały miejski crossover SUV segmentu B (segment I, jeśli chodzi o typ nadwozia) produkowany od 2017 roku. To najmniejszy samochód marki KIA w klasie crossoverów, pozycjonowany poniżej kompaktowych modeli Niro oraz Sportage. Stonic to owoc bliskiej współpracy Kii i Hyundaia – jego bliźniaczym modelem jest Hyundai Kona. Został zbudowany na nowej płycie podłogowej Hyundai-Kia GB Platform, którą dzieli m.in. z Kią Rio i Hyundaiami i20 oraz wspomnianym modelem Kona. Projektantem samochodu jest Peter Schreyer, szef stylistów marki Kia. Nazwa Stonic to połączenie słów „speedy” (szybki) i „tonic” (toniczny).

czytaj więcej
Powagosław

Na dobry pomysł nigdy nie jest za późno. A mini SUV to dziś najłatwiejszy sposób na zarobienie na rynku dobrych pieniędzy. Czy Stonic jest dobrym pomysłem? Na taki wygląda. Sportage też nie był pierwszym kompaktowym crossoverem, który dobrze się prezentował.

~Powagosław
Luzacjusz

Niech was nie zwiedzie ta muskulatura. Stonic to autko-zabawka dla kogoś, kto częściej naciska hamulec niż gaz. No i o co chodzi z tymi nazwami? Jeden Kona, a drugi… (sorry, tak przeczytałem za pierwszym razem)… Słonik?

~Luzacjusz

Kia Stonic – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Kia Stonic

Cena od: 84 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Kia Stonic

Liczba ocen: 65
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,6
~Przemek
Kia Stonic
Crossover Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Po około 10 tys. przebiegu zaczęły obłazić z farby elementy imitujące aluminium. Lakier metalik posiada mnóstwo zarysowań. Po 40 tys. przebiegu padła pompa wody - czas naprawy w ASO to dwa tygodnie. Silnik mułowaty. Głośno. Przy prędkościach autostradowych - nie do zniesienia. Właściwości jezdne paskudne. Widoczność słaba. Brak 6 biegu bardzo przeszkadza. Skrzynia biegów haczy przy wrzucaniu biegu wstecznego. Klimatyzacja mało wydajna, ogrzewanie w porządku. Na plus niskie spalanie przy spokojnej jeździe. Przestrzeń i pojemność bagażnika - adekwatne do segmentu samochodu. Ze względu na zastosowanie oleju 0W30 koszty serwisu dość wysokie. Ogólnie nie polecam i sam nie kupiłbym drugi raz.
4,6
~Zdzislaw
Kia Stonic
Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Samochód jest małym crossoverem. W tej roli spisuje sie świetnie. Silnik raczej lubi paliwo ale jest to do przeżycia. Do tej pory bezawaryjny. Nie jest to samochód na długie trasy albo do przeprowadzki mieszkania (niektórzy oceniają go w tych kategoriach co jest dużym nieporozumieniem). Jest to samochód do jazdy codziennej po mieście i w tej roli sprawdza się znakomicie. Skrzynia automatyczna jest bardzo wygodna i generalnie dziziała OK. Czasem przy wolnym dojeżdżaniu robi "baranki". Mocy nie brakuje do wyprzedzania i zapewniewnienia odpowiedniego przyspieszenia (120KM) - nie jest to V12 ale w swojej roli całkiem przyzwoicie.
4,3
~Franek
Kia Stonic
Crossover Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Fajny i prosty samochodzik do miasta. Plusy: ladny wyglad, przestronne wnetrze, podwyzszone zawieszenie, nieskomplikowana konstrukcja. Wady: slaby silnik, skrzynia 5, ktora przy 110 km/h na 5 biegu daje silnikowi juz 4000 obrotow, przez co spalanie i halas bardzo wzrastaja. Naped to w zasadzi glowna wada i powoduje ona, ze samochod za takie (jednak niemale) pieniadze sprawia wrazenie jazdy tanim samochodem z poprzedniej epoki. Moze 1.0 turbo jezdzi lepiej, no i ma juz 6 biegow - to prawdopodobnie ratuje sytuacje. Ja bym wersji 1.2 nie kupil, chyba, ze tylko i wylacznie do miasta i spopkojnego toczenia sie z punktu A do punktu B jesli cena bylaby istotnie nizsza od wersji 1.0 turbo. Samochod wynajety.

Usterki Kia Stonic

Liczba wpisów: 10
Kia Stonic