Szukaj

Informacje o Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2021-2024

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage III (lata 2004-2010) i IV (lata 2010-2016) stały się typowymi modelami rekreacyjnymi z mniejszymi możliwościami terenowymi. Podobną charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2016 roku. Projektantem dwóch ostatnich generacji auta jest Peter Schreyer.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 230 KM (169 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,4 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Właściciel 007
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Ogólnie auto na 4. Porównanie 3 generacji w wersji M (2015r skrzynia MT) z 5-tą generacją HEV w wersji BL(bez dodatków). Auta z napędem na przód. Dla rodziny 3 osobowej(osoba 185cm) jest wystarczające. Wersja 3 generacji sprawdzała się dobrze w podróżach po 1k oraz w codziennym użytkowaniu, dlatego kolejny wybór padł na 5 generację po obejrzeniu wcześniej konkurencji. W mojej opini marka ma najlepszy stosunek ceny do jakości. Ogólny komfort wydaje się być lepszy w 5 generacji lub przynajmniej podobny co 3 wersji. W porównaniu do 3 generacji w 5 wersji jest trochę więcej miejsca we wnętrzu jak i w bagażniku. Silnik jest dynamiczniejszy/mocniejszy(porównanie 3 i 5 gen. : 135KM i 230KM). W 5 generacji skrzynia AT jest odczuwalna kiedy zmienia biegi(bardziej w trybie sport) i z niewielkim opóźnieniem(nie dotyczy to raczej sport) ale nie jest to uciążliwe! Poprawiono wyciszenie z przodu, niestety z tyły pasażerowie mogą słyszeć szum "wpadającego" gdzieś wiatru w górnej części drzwi na tylnych siedzeniach powyżej ~120km/h. Nie było czegoś takiego w 3 generacji. Chyba, że jest to tylko moja wersja. Chętnie zapoznam się z opiniami posiadaczy 5 generacji tego pojazdu czy mają podobną przypadłość. Materiały, głównie plastiki(nie pisze o piano black, będzie poniżej) wydają się być bardziej wrażliwe na uszkodzenia w stosunku do 3 generacji (np. mocne przetarcie plastiku czymś twardszym odpryskuje - okolice gdzie dziecko siedzi). 3 wersja miała bardziej odporne plastiki. Tak piano black się "rysuje" ale można z tym żyć. Można również zastosować folię ppf. Zalety: Dynamiczniejszy silnik Automatyczna skrzynia Komfort Wystarczająca ilość miejsca Dodatkowe funkcje Wzrokowo trochę lepsze materiały Piano Black bez rys Wady: Plastiki, mniej trwałe na uszkodzenia mechaniczne. Drzwi z zewnątrz nie są dobrze spasowane - wzrokowo za duże szczeliny w sotosunku do innych miejsc na aucie We wnętrzu szum w tylnej części szyb/drzwi na tylnych siedzeniach Piano black z rysami Słaby lakier - gdzieś już są odpryski W mojej wersji niespasowana lub zaczepy już popękały między lampą wstecznego a zderzakiem Sugestia: Poczekać do liftingu 5 generacji i prawdopodobnie mankamenty wieku dziecięcego zostaną poprawione
5,0
~Marek
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Bardzo dobre auto. To mój pierwszy koreańczyk i muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony. Samochód, w sumie kompletny. Wprawdzie uroda to kwestia gustu, ale auto jest dynamiczne, ekonomiczne, dobrze wyposażone i przyzwoicie wykonane. Przestronne zarówno z przodu jak i z tyłu. W bagażniku też ciasno nie jest. Po pół rocznym użytkowaniu mam tylko dwie uwagi. Pierwsza to plastikowe burty w bagażniku. Trzeba uważać żeby ich nie porysować (chociaż te na spodzie drzwi też nie są zbyt odporne). Druga uwaga to brak schowków. Wcześniej miałem VW Tiguana i tam był opór schowków, półek i szuflad. A i kanapa przesuwana. W Sportagu pod tym względem jest bardzo skromnie. Ale to tylko tyle ze słabych punktów. Nawet piano black nie jest zbyt upierdliwe. Mam tylko pewne obawy co do ewentualnego serwisu, ponieważ do tej pory ASO KIA wzbudza najmniejsze zaufanie ze wszystkich ASO z których korzystałe. Nic mnie złego nie spotkało, ale wrażenie jest lekko chaotyczne.
3,0
~J.J
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Jednak Koreańskie marki mają sporo do nadrobienia liczne wady usterki i nie doróbki . Ogólnie postęp maja niesamowity ale nadal są 2 -3 kroki za innymi a szkoda . ( Miałem jeszcze ix 35 jak i poprzednika KIA )
Średnie spalanie dla Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2021-2024
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Mam egzemplarz z 2024 roku jeszcze z silnikiem 230 km z napędem AWD. Jeżeli chodzi o hybrydę w Kia a porównując do Toyota to gorzej ją wprowadzić w napęd elektryczny niż w Toyocie. W Toyocie łatwiej wymusić tryb elektryczny i szybciej się można nauczyć jeździć hybrydą. Ale jeżeli ktoś wyczuje Sportage i będzie jeździł samochodem jak hybrydą a nie tylko jak zwykłym benzyniakiem to wartości 5.3-5.8 w mieście realne. Drogi powiatowe do 100 km/h i przewidywanie kiedy można odpuścić nogę z gazu to wyniki nawet poniżej 5 litrów. Drogi ekspresowe i krajowe do 120 km/h to wynik 6.5 do 7. Autostrada 140 km/h na tempomacie to juz blisko 9. Silnik elektryczny załącza się do około 120 km/h ale jest on prawie bezwartościowy jadąc autostradą czy krajówką, zwykle załącza się jadąc z lekko z góry. W Toyocie można łatwiej wymusić jazdę na elektryku po przez minimalne ujęcie gazu nawet z prędkościami 120 km/h a w KIA to już nie zawsze tak skutecznie działa zwłaszcza powyżej 100 km/h, jeszcze jadąc w mieście 50-70 to jako tako możemy wymusić. Różnice między Toyota RAV4 2.5 AWD a Sportage to różnica około 0.5 w mieście na korzyść Toyoty a jadąc na drogach powiatowych to już prawie litr bez mocnego oszczędzania. Toyota RAV4 jadąc z Gdyni do Władysławowa uzyskałem 4.3 litra a Sportage 5.2.
5,2
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Auto w plynnej jeździe podmiejskiej drogami lokalnymi, krajowymi, z prędkością do 70 km/h potrafi spalić 4,5-5 litra . Na autostradzie do 120 kmh ok 6,5-7, 140-150kmh to już bardziej 8 -9 litrów. Teraz kiedy zrobiło się zimno spalanie skoczyło o ok litr, auto długo nie korzysta z baterii i nie są one tak często wykorzystywane jak latem. Żona autem jeździ 60 tracą praca dom z czego 60 procent autostrada średnie spalanie w okresie letnim 5,6 na dystansie 6 tys. Za listopad grudzień przy przymrozkach spalanie skoczyło na 6,5 litra. Dystans z okolic Krakowa do Zakopanego 5,8 litra ale wracając było 3,8.
7,3
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Auto z napędem na 4 koła hev. Po przejechaniu 14200 km w ciągu 5 miesięcy średnie spalanie to 7,5 litra. Po mieście oczywiście około 6 litrów a poza miastem na autostradzie przy 140km/h około 10litrow/100km

Usterki Kia Sportage V

Liczba wpisów: 18
usterka elektroniki
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
przy pierwszym uruchomieniu po nocy, jak jest zimny, nie mam mocy, pokazuje 4-5 błędów, usterkę skrzyni biegów, swiateł, innych systemów, nie zwalnia hamulca elektrycznego, nie działa autohold, kamera cofania, nie można ruszyć z miejsca po wyłączeniu hamulca manualnie oczywiscie...trwa to kilkanascie minut, potem wraca, przynajmniej na razie, do normy..czyli jakby nigdy nic, 4x stało auto w ASO. Brak diagnozy, usterka pojawia sie często, coraz częsciej. A to nowe auto....co powoduje narastanie emocji:)
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pogryziony przewód chłodniczy
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2021-2024
  • układ chłodzenia
  • 500 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 1
W nowym aucie po przejechaniu raptem 500 km pojawiła się kontrolka check engine. Samochód trafił do ASO. Panowie stwierdzili niesprawny moduł oraz uszkodzony a raczej przegryziony przewód chłodniczy przez jakegoś zwierzaka i wyciek płynu. Wymianę przewodu wycenili na 900 zł. Twierdzą, że te pogryzienia przewodów w nowych Kia są częste i wręcz nagminne i mają takich przypadków dużo. Ja parkuję w centrum Warszawy od 20 lat na wybetonowanym placu różnymi samochodami i nigdy mi się to nie zdarzyło, tak samo znajomym a tu w nowej Kii od razu na dzień dobry. Czy ktoś miał jeszcze taki przypadek ?
10 komentarzy
GPF
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 150KM 110kW 2021-2024
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 22
Nie 3
Aktualny przebieg 14 000 km. Samochód użytkuję od sierpnia 2023, głównie dojazdy do miasta ok. 11 km w jedną stronę. 18 grudnia 2023 zapaliła się kontrolka GPF. W rozmowie z ASO dowiedziałem się, że samochód ma wgraną aktualizację poprawy logiki kontrolki GPF \lipiec 2023, po raz pierwszy kontrolka GPF pojawiła się przy przebiegu 4000 km/ i wypalanie jest możliwe na mój koszt za 320 zł. Podjąłem próbę wypalania z efektem mizernym, przejechane 120 km na A4 , duży ruch, ślisko i kupa nerwów. Pojechałem do serwisu 100 km w jedną stronę / cały czas świecąca kontrolka GPF i komunikat kontynuuj jazdę/. Na miejscu pracownik serwisu recytował z pamięci regułki i cytaty z instrukcji obsługi samochodu. Tematu nie odpuściłem i po 30 minutach oczekiwania dowiedziałem się, że nie było potrzeby wypalania, kontrolka została "wyzerowana". Po równo miesiącu i przejechaniu ok. 600 km kontrolka zapaliła się ponownie. Znowu telefon do ASO i znowu dowiedziałem się, że pojazd jest eksploatowany w niewłaściwych warunkach. Doradca serwisowy o dziwo zmienił regułkę i doradził, aby nie stosować się do zasad jazdy regeneracyjnej z instrukcji obsługi, natomiast jechać na III biegu lub wyższym i przyspieszać do 4500 obr, następnie odpuszczać gaz i znowu przyspieszać, w serwisie stosują tę metodę i po ok. 10 km kontrolka gaśnie. Do autostrady mam 60 km więc jazda na krajówce ok.30 km i tym sposobem ze statusu 4 wypaliłem do 0 i kontrolka zgasła, niemniej jest to w warunkach normalnego ruchu coś szalonego. Korzystałem z carscanera. Po 5 dniach dojazdów do pracy po 11 km, status zapchania filtra DPF już wynosi 1. Ewidentnie ten samochód posiada jakąś wadę fabryczną nazywaną ładnie przez serwisanta "cechą samochodu". Gdyby przy sprzedaży o tym jasno poinformowali, że to auto nie nadaje się do jazdy po mieście i na krótkich dystansach to nawet bym się na Kia Sportage nie popatrzył. Może moja opinia komuś się przyda, zaoszczędzi nerwów i pieniędzy. Osobiście wsadziłbym do tego samochodu prezesa Kia Polska razem z kierownikiem serwisu KIA i w mojej okolicy i warunkach drogowych niech przeprowadzą skuteczną jazdę regeneracyjną zgodnie z instrukcją. Pewnie jeździliby do usranej śmierci, ewentualnie przejażdżkę skończyliby w rowie, albo wpadli na policyjny radar. Szkoda gadać...
8 komentarzy
Kia Sportage V SUV