Szukaj

Informacje o Kia Sportage V SUV Plug-In 1.6 T-GDI PHEV 265KM 195kW 2021-2024

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage III (lata 2004-2010) i IV (lata 2010-2016) stały się typowymi modelami rekreacyjnymi z mniejszymi możliwościami terenowymi. Podobną charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2016 roku. Projektantem dwóch ostatnich generacji auta jest Peter Schreyer.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 265 KM (195 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Lukasz
Kia Sportage V
SUV Plug-In 1.6 T-GDI PHEV 265KM 195kW
Jestem użytkownikiem KS V przez kilka miesięcy i parę zdań mogę już napisać. Auto nazwałbym "specyficznym" mając na myśli, że na pewno nie jest to samochód dla każdego. Nie jest to auto dla osób jeżdżących dużo w długie trasy i raczej nie jest to auto dla osób mieszkających w bloku, bez dostępu do swojego gniazdka z tanim prądem. Jeżeli natomiast np. 3/4 czasu jeździsz po mieście i / lub w krótsze trasy (np. 100-150km dziennie) i masz swój garaż wraz ze swoim prądem to odblokujesz wtedy pełen potencjał tego auta. Jak do tego masz fotowoltaikę to poruszanie się będzie bardzo ekonomiczne. Mimo małego baku paliwa (42l) można przejechać w mieście ponad 1000 km na jednym tankowaniu pod warunkiem codziennego ładowania do pełna baterii. Max co mi się udało to ponad 1200km bez wizyty na stacji w mieście. Poza tym auto bardzo ładnie wykończone, komfortowe, osiągi (zwłaszcza na trybie sport) przywozicie dynamiczne (czas do setki to około 1 sek mniej niż podaje producent :-) ). Z wad auta należy wymienić dość "przeciętne" zabezpieczenie przed korozją oraz średnie wyciszenie przy prędkościach autostradowych.
4,1
~wolo
Kia Sportage V
SUV Plug-In 1.6 T-GDI PHEV 265KM 195kW
Auto polecam. Może nastawienie było zbyt optymistyczne i jest kilka bolączek - co jednak nie przysłania faktu że auto jest godne polecenia. Opiszę tutaj głównie silniki. Elektryczny - rewelacja - niby 90KM ale naprawdę dobrze rozpędza samochód. Czy pobiera dużo energii - nie mam porównania. Jak się mocno przyciśnięcie to na bateriach 30km i prądzie. Jak nie - to nawet 70km. A spalinowy - w dobie gdzie naprawdę podobne auta mieszczą się w 8 litrach - tutaj trzeba bardzo eko jeździć żeby taki wynik osiągnąć. Autostrada to 10-12 litrów. Jeżdżę głównie koło przysłowiowego komina więc głównie na elektryku (ładowanie w domu z paneli) ale każdy wyjazd poza zasięg baterii to wir w baku a bak zmniejszony do 40 litrów więc częstsze tankowanie. Na elektrycznym natomiast można zrobić przy bardzo eko-jeździe 70-75km, 65 km jest spokojnie do osiągnięcia. Napęd na 4 koła - bardzo dobra sprawa - nie jak w Peugeocie silnik z tyłu napęd na niby 4 koła - jak masz prąd. Auto przestrzenne, wygodne ale widać oszczędności naprawdę zupełnie nielogiczne - brak lampek led przy lusterkach które trzeba włączyć ..... przełącznikiem. Brak amortyzatora przy przedniej masce (VW golf z 2019 to ma), gdzie tylko można - brak wierzchniej warstwy lakieru, brak zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia itd. Kiepsko działający asystent pasa ruchu. Rewelacyjne światła - w nocy komfort nieziemski - łącznie z wycinaniem aut jadących z naprzeciwka. Fotele wygodne, dużo miejsca w środku.

Usterki Kia Sportage V

Liczba wpisów: 18
usterka elektroniki
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
przy pierwszym uruchomieniu po nocy, jak jest zimny, nie mam mocy, pokazuje 4-5 błędów, usterkę skrzyni biegów, swiateł, innych systemów, nie zwalnia hamulca elektrycznego, nie działa autohold, kamera cofania, nie można ruszyć z miejsca po wyłączeniu hamulca manualnie oczywiscie...trwa to kilkanascie minut, potem wraca, przynajmniej na razie, do normy..czyli jakby nigdy nic, 4x stało auto w ASO. Brak diagnozy, usterka pojawia sie często, coraz częsciej. A to nowe auto....co powoduje narastanie emocji:)
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pogryziony przewód chłodniczy
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2021-2024
  • układ chłodzenia
  • 500 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 1
W nowym aucie po przejechaniu raptem 500 km pojawiła się kontrolka check engine. Samochód trafił do ASO. Panowie stwierdzili niesprawny moduł oraz uszkodzony a raczej przegryziony przewód chłodniczy przez jakegoś zwierzaka i wyciek płynu. Wymianę przewodu wycenili na 900 zł. Twierdzą, że te pogryzienia przewodów w nowych Kia są częste i wręcz nagminne i mają takich przypadków dużo. Ja parkuję w centrum Warszawy od 20 lat na wybetonowanym placu różnymi samochodami i nigdy mi się to nie zdarzyło, tak samo znajomym a tu w nowej Kii od razu na dzień dobry. Czy ktoś miał jeszcze taki przypadek ?
10 komentarzy
GPF
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 150KM 110kW 2021-2024
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 22
Nie 3
Aktualny przebieg 14 000 km. Samochód użytkuję od sierpnia 2023, głównie dojazdy do miasta ok. 11 km w jedną stronę. 18 grudnia 2023 zapaliła się kontrolka GPF. W rozmowie z ASO dowiedziałem się, że samochód ma wgraną aktualizację poprawy logiki kontrolki GPF \lipiec 2023, po raz pierwszy kontrolka GPF pojawiła się przy przebiegu 4000 km/ i wypalanie jest możliwe na mój koszt za 320 zł. Podjąłem próbę wypalania z efektem mizernym, przejechane 120 km na A4 , duży ruch, ślisko i kupa nerwów. Pojechałem do serwisu 100 km w jedną stronę / cały czas świecąca kontrolka GPF i komunikat kontynuuj jazdę/. Na miejscu pracownik serwisu recytował z pamięci regułki i cytaty z instrukcji obsługi samochodu. Tematu nie odpuściłem i po 30 minutach oczekiwania dowiedziałem się, że nie było potrzeby wypalania, kontrolka została "wyzerowana". Po równo miesiącu i przejechaniu ok. 600 km kontrolka zapaliła się ponownie. Znowu telefon do ASO i znowu dowiedziałem się, że pojazd jest eksploatowany w niewłaściwych warunkach. Doradca serwisowy o dziwo zmienił regułkę i doradził, aby nie stosować się do zasad jazdy regeneracyjnej z instrukcji obsługi, natomiast jechać na III biegu lub wyższym i przyspieszać do 4500 obr, następnie odpuszczać gaz i znowu przyspieszać, w serwisie stosują tę metodę i po ok. 10 km kontrolka gaśnie. Do autostrady mam 60 km więc jazda na krajówce ok.30 km i tym sposobem ze statusu 4 wypaliłem do 0 i kontrolka zgasła, niemniej jest to w warunkach normalnego ruchu coś szalonego. Korzystałem z carscanera. Po 5 dniach dojazdów do pracy po 11 km, status zapchania filtra DPF już wynosi 1. Ewidentnie ten samochód posiada jakąś wadę fabryczną nazywaną ładnie przez serwisanta "cechą samochodu". Gdyby przy sprzedaży o tym jasno poinformowali, że to auto nie nadaje się do jazdy po mieście i na krótkich dystansach to nawet bym się na Kia Sportage nie popatrzył. Może moja opinia komuś się przyda, zaoszczędzi nerwów i pieniędzy. Osobiście wsadziłbym do tego samochodu prezesa Kia Polska razem z kierownikiem serwisu KIA i w mojej okolicy i warunkach drogowych niech przeprowadzą skuteczną jazdę regeneracyjną zgodnie z instrukcją. Pewnie jeździliby do usranej śmierci, ewentualnie przejażdżkę skończyliby w rowie, albo wpadli na policyjny radar. Szkoda gadać...
8 komentarzy
Kia Sportage V SUV Plug-In