Szukaj

Informacje o Kia Sportage V

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage III (lata 2004-2010) i IV (lata 2010-2016) stały się typowymi modelami rekreacyjnymi z mniejszymi możliwościami terenowymi. Podobną charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2016 roku. Projektantem dwóch ostatnich generacji auta jest Peter Schreyer.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz

Kia Sportage V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Kia Sportage

Cena od: 132 900 PLN

Oceny Kia Sportage V

Liczba ocen: 52
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,1
~Mateusz
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Samochód jest ładny z zewnątrz, silnik oraz widoczność są na miasto wystarczające . I tutaj kończą się pozytywy, to co KIA zrobił w środku to masakra. Plastik piano-black i oraz przyciski tragedia porysowane zniszczone po roku, Spalanie niestety nie jest super miasto to nawet 12 l to nie żart !!! Miejsca z przodu sporo niestety z tył to już zupełnie inna sprawa . Pozycja jak na z przodu mało wygodna siedziska krótkie dłuższa jazda może dobić i dobija . Wyciszenie ? niestety tutaj tez jest słabo samochód jest głośny jazda powyżej 100 jest już mecząca jeśli nie lubisz słuchać głośno radia . gdybym wiedział naprawdę jaka jest KIA bo jazda 2x po parę godzin tego nie ujawniła to nigdy bym tego nie kupił .
4,8
~Lukasz
Kia Sportage V
SUV Plug-In 1.6 T-GDI PHEV 265KM 195kW
Jestem użytkownikiem KS V przez kilka miesięcy i parę zdań mogę już napisać. Auto nazwałbym "specyficznym" mając na myśli, że na pewno nie jest to samochód dla każdego. Nie jest to auto dla osób jeżdżących dużo w długie trasy i raczej nie jest to auto dla osób mieszkających w bloku, bez dostępu do swojego gniazdka z tanim prądem. Jeżeli natomiast np. 3/4 czasu jeździsz po mieście i / lub w krótsze trasy (np. 100-150km dziennie) i masz swój garaż wraz ze swoim prądem to odblokujesz wtedy pełen potencjał tego auta. Jak do tego masz fotowoltaikę to poruszanie się będzie bardzo ekonomiczne. Mimo małego baku paliwa (42l) można przejechać w mieście ponad 1000 km na jednym tankowaniu pod warunkiem codziennego ładowania do pełna baterii. Max co mi się udało to ponad 1200km bez wizyty na stacji w mieście. Poza tym auto bardzo ładnie wykończone, komfortowe, osiągi (zwłaszcza na trybie sport) przywozicie dynamiczne (czas do setki to około 1 sek mniej niż podaje producent :-) ). Z wad auta należy wymienić dość "przeciętne" zabezpieczenie przed korozją oraz średnie wyciszenie przy prędkościach autostradowych.
3,1
~Adam
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW
Ogólnie to mam wrażenie, że te auta jakieś takie bardziej liche niż kiedyś sporo niedoróbek mnóstwo usterek i niechęć ASO by coś z tym zrobić gwarancja tak fikcyjna bo o wszystko trzeba się wykłócać a nie oto chodzi kupując nowe auto szkoda na to czasu i nerwów Usterki elektroniki notorycznie , kilka mechanicznych , sporo tego jak na nowe auto ale najgorsze jest to że nie ja jeden mam te kłopoty zatem to nie wina " pechowego "modelu . wyciszenie przy 100km b. słabe 140 TRAGEDIA . Lakier kiepski rysuje się nawet szyby są kiepskie i podatne na zarysowania . Auto niby fajne ładne pojemne ale co z tego jak wady obrzydzają je .
Średnie spalanie dla Kia Sportage V
6,5 – 7,8
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Mam egzemplarz z 2024 roku jeszcze z silnikiem 230 km z napędem AWD. Jeżeli chodzi o hybrydę w Kia a porównując do Toyota to gorzej ją wprowadzić w napęd elektryczny niż w Toyocie. W Toyocie łatwiej wymusić tryb elektryczny i szybciej się można nauczyć jeździć hybrydą. Ale jeżeli ktoś wyczuje Sportage i będzie jeździł samochodem jak hybrydą a nie tylko jak zwykłym benzyniakiem to wartości 5.3-5.8 w mieście realne. Drogi powiatowe do 100 km/h i przewidywanie kiedy można odpuścić nogę z gazu to wyniki nawet poniżej 5 litrów. Drogi ekspresowe i krajowe do 120 km/h to wynik 6.5 do 7. Autostrada 140 km/h na tempomacie to juz blisko 9. Silnik elektryczny załącza się do około 120 km/h ale jest on prawie bezwartościowy jadąc autostradą czy krajówką, zwykle załącza się jadąc z lekko z góry. W Toyocie można łatwiej wymusić jazdę na elektryku po przez minimalne ujęcie gazu nawet z prędkościami 120 km/h a w KIA to już nie zawsze tak skutecznie działa zwłaszcza powyżej 100 km/h, jeszcze jadąc w mieście 50-70 to jako tako możemy wymusić. Różnice między Toyota RAV4 2.5 AWD a Sportage to różnica około 0.5 w mieście na korzyść Toyoty a jadąc na drogach powiatowych to już prawie litr bez mocnego oszczędzania. Toyota RAV4 jadąc z Gdyni do Władysławowa uzyskałem 4.3 litra a Sportage 5.2.
5,2
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Auto w plynnej jeździe podmiejskiej drogami lokalnymi, krajowymi, z prędkością do 70 km/h potrafi spalić 4,5-5 litra . Na autostradzie do 120 kmh ok 6,5-7, 140-150kmh to już bardziej 8 -9 litrów. Teraz kiedy zrobiło się zimno spalanie skoczyło o ok litr, auto długo nie korzysta z baterii i nie są one tak często wykorzystywane jak latem. Żona autem jeździ 60 tracą praca dom z czego 60 procent autostrada średnie spalanie w okresie letnim 5,6 na dystansie 6 tys. Za listopad grudzień przy przymrozkach spalanie skoczyło na 6,5 litra. Dystans z okolic Krakowa do Zakopanego 5,8 litra ale wracając było 3,8.
7,7
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW
Spalanie miasto odcinki 2-4km bez klimy: nawet 9l. Wszystko zależy od stylu jazdy. Ja jeżdżę normalnie z naciskiem na spokojnie. Trasa 120-130km/h z klimą na wakacje: 8-8,5l/100km Jazda 60-90km/h bez klimy: 4,6-5l/100km jest jak najbardziej możliwe. Z klimą trzeba dodać 0,5-0,7l Ładne auto ale fotele w wersji anniversary niezbyt wygodne w trasie(Powyżej 200km).

Usterki Kia Sportage V

Liczba wpisów: 17
usterka elektroniki
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
przy pierwszym uruchomieniu po nocy, jak jest zimny, nie mam mocy, pokazuje 4-5 błędów, usterkę skrzyni biegów, swiateł, innych systemów, nie zwalnia hamulca elektrycznego, nie działa autohold, kamera cofania, nie można ruszyć z miejsca po wyłączeniu hamulca manualnie oczywiscie...trwa to kilkanascie minut, potem wraca, przynajmniej na razie, do normy..czyli jakby nigdy nic, 4x stało auto w ASO. Brak diagnozy, usterka pojawia sie często, coraz częsciej. A to nowe auto....co powoduje narastanie emocji:)
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pogryziony przewód chłodniczy
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2021-2024
  • układ chłodzenia
  • 500 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
W nowym aucie po przejechaniu raptem 500 km pojawiła się kontrolka check engine. Samochód trafił do ASO. Panowie stwierdzili niesprawny moduł oraz uszkodzony a raczej przegryziony przewód chłodniczy przez jakegoś zwierzaka i wyciek płynu. Wymianę przewodu wycenili na 900 zł. Twierdzą, że te pogryzienia przewodów w nowych Kia są częste i wręcz nagminne i mają takich przypadków dużo. Ja parkuję w centrum Warszawy od 20 lat na wybetonowanym placu różnymi samochodami i nigdy mi się to nie zdarzyło, tak samo znajomym a tu w nowej Kii od razu na dzień dobry. Czy ktoś miał jeszcze taki przypadek ?
9 komentarzy
GPF
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 150KM 110kW 2021-2024
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 3
Aktualny przebieg 14 000 km. Samochód użytkuję od sierpnia 2023, głównie dojazdy do miasta ok. 11 km w jedną stronę. 18 grudnia 2023 zapaliła się kontrolka GPF. W rozmowie z ASO dowiedziałem się, że samochód ma wgraną aktualizację poprawy logiki kontrolki GPF \lipiec 2023, po raz pierwszy kontrolka GPF pojawiła się przy przebiegu 4000 km/ i wypalanie jest możliwe na mój koszt za 320 zł. Podjąłem próbę wypalania z efektem mizernym, przejechane 120 km na A4 , duży ruch, ślisko i kupa nerwów. Pojechałem do serwisu 100 km w jedną stronę / cały czas świecąca kontrolka GPF i komunikat kontynuuj jazdę/. Na miejscu pracownik serwisu recytował z pamięci regułki i cytaty z instrukcji obsługi samochodu. Tematu nie odpuściłem i po 30 minutach oczekiwania dowiedziałem się, że nie było potrzeby wypalania, kontrolka została "wyzerowana". Po równo miesiącu i przejechaniu ok. 600 km kontrolka zapaliła się ponownie. Znowu telefon do ASO i znowu dowiedziałem się, że pojazd jest eksploatowany w niewłaściwych warunkach. Doradca serwisowy o dziwo zmienił regułkę i doradził, aby nie stosować się do zasad jazdy regeneracyjnej z instrukcji obsługi, natomiast jechać na III biegu lub wyższym i przyspieszać do 4500 obr, następnie odpuszczać gaz i znowu przyspieszać, w serwisie stosują tę metodę i po ok. 10 km kontrolka gaśnie. Do autostrady mam 60 km więc jazda na krajówce ok.30 km i tym sposobem ze statusu 4 wypaliłem do 0 i kontrolka zgasła, niemniej jest to w warunkach normalnego ruchu coś szalonego. Korzystałem z carscanera. Po 5 dniach dojazdów do pracy po 11 km, status zapchania filtra DPF już wynosi 1. Ewidentnie ten samochód posiada jakąś wadę fabryczną nazywaną ładnie przez serwisanta "cechą samochodu". Gdyby przy sprzedaży o tym jasno poinformowali, że to auto nie nadaje się do jazdy po mieście i na krótkich dystansach to nawet bym się na Kia Sportage nie popatrzył. Może moja opinia komuś się przyda, zaoszczędzi nerwów i pieniędzy. Osobiście wsadziłbym do tego samochodu prezesa Kia Polska razem z kierownikiem serwisu KIA i w mojej okolicy i warunkach drogowych niech przeprowadzą skuteczną jazdę regeneracyjną zgodnie z instrukcją. Pewnie jeździliby do usranej śmierci, ewentualnie przejażdżkę skończyliby w rowie, albo wpadli na policyjny radar. Szkoda gadać...
7 komentarzy
Kia Sportage V