Szukaj

Informacje o Kia Sportage V

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage III (lata 2004-2010) i IV (lata 2010-2016) stały się typowymi modelami rekreacyjnymi z mniejszymi możliwościami terenowymi. Podobną charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2016 roku. Projektantem dwóch ostatnich generacji auta jest Peter Schreyer.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz

Kia Sportage V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Kia Sportage

Cena od: 132 900 PLN

Oceny Kia Sportage V

Liczba ocen: 69
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Mariusz
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW
Samochód kupiony w salonie. Prawdopodobnie górę wzięła tzw. magia "nowego auta" za w miarę przystępne pieniądze . Auto ma jakieś zalety. Może się podobać, niektóre detale wyglądają dobrze i uważam że cała bryła samochodu jest ok. Na plus jest również przestronne wnętrze, poza bagażnikiem. Cała reszta niestety jest średnia. średnie fotele, średnie materiały średni silnik, średnia skrzynia biegów. w pierwszym tygodniu po odebraniu samochodu zgłosiłem od razu do sprzedawcy, że auto ma źle ustawioną zbieżność kół. Zostało to naprawione w ramach gwarancji ale musiałem wychodzić i wydzwonić swoje. Skrzynia automatyczna ma dziwną specyfikę, działa mało płynnie i na drodze ekspresowej, przy stałej prędkości wykonuje jakieś dziwne manewry pomiędzy 6 stym a 7 dmym biegiem. Ale najgorsze dopiero się pojawiło słynne kłopoty z DPF nie potrafią lub nie chcą tego naprawić jazda tym autem po mieście przez to staje się koszmarem ( polecam fora temat dokładnie opisany ) Asystenci natomiast nadgorliwi szarpią kierownicą tam gdzie tego nie powinny robić mylą się co gorsza a radar widzi na zakrętach auta na innym pasie i gwałtownie zwalnia ( niedopracowany soft )
5,0
~Wojtek
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Bardzo dobry samochodu. Silnik jest dynamiczny, auto łatwo wchodzi w tryb elektryczny. Świetnie spasowane wnętrze i wyciszenie, czy trasa czy miasto - w środku cisza. Systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy działają bardzo dobrze, nieporównywalnie lepiej niż w grupie VAG. Auto jest bardzo pakowne. Systemy wspomagania kierowcy działają bardzo sprawnie, system multimedialny zapewnia mnogość ustawien i personalizacji. Reflektory adaptacyjne to jest kosmos, noc zmieniają w dzień, nie oślepiając przy tym kierowców z naprzeciwka.
3,5
~maro
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Kupiłem nowy samochód KIA z silnikiem 1,6 benzyna. Podoba mi się lecz elektronika jest do dupy. Co 2-3 tys km wyświetla się filtr spalin .W serwisie za usunięcie usterki śpiewają sobie 500 zł / usunięcie usterki polega na jeżdzie 10-15 km na 3 biegu/.Filtr spalin zgaśnie ale paliwo idzie w powietrze a na silnik nie jest wskazana taka głupota. Zapala się SOS przy większych mrozach , zapala sie kontrolka ciśnienia w oponach, coś piszczy i skrzeczy. Producent i serwisy nich się ogarną bo ludzie będą zwracać to badziewie

Raporty spalania Kia Sportage V

Liczba raportów: 118
Średnie spalanie dla Kia Sportage V
6,6 – 7,9
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Mam egzemplarz z 2024 roku jeszcze z silnikiem 230 km z napędem AWD. Jeżeli chodzi o hybrydę w Kia a porównując do Toyota to gorzej ją wprowadzić w napęd elektryczny niż w Toyocie. W Toyocie łatwiej wymusić tryb elektryczny i szybciej się można nauczyć jeździć hybrydą. Ale jeżeli ktoś wyczuje Sportage i będzie jeździł samochodem jak hybrydą a nie tylko jak zwykłym benzyniakiem to wartości 5.3-5.8 w mieście realne. Drogi powiatowe do 100 km/h i przewidywanie kiedy można odpuścić nogę z gazu to wyniki nawet poniżej 5 litrów. Drogi ekspresowe i krajowe do 120 km/h to wynik 6.5 do 7. Autostrada 140 km/h na tempomacie to juz blisko 9. Silnik elektryczny załącza się do około 120 km/h ale jest on prawie bezwartościowy jadąc autostradą czy krajówką, zwykle załącza się jadąc z lekko z góry. W Toyocie można łatwiej wymusić jazdę na elektryku po przez minimalne ujęcie gazu nawet z prędkościami 120 km/h a w KIA to już nie zawsze tak skutecznie działa zwłaszcza powyżej 100 km/h, jeszcze jadąc w mieście 50-70 to jako tako możemy wymusić. Różnice między Toyota RAV4 2.5 AWD a Sportage to różnica około 0.5 w mieście na korzyść Toyoty a jadąc na drogach powiatowych to już prawie litr bez mocnego oszczędzania. Toyota RAV4 jadąc z Gdyni do Władysławowa uzyskałem 4.3 litra a Sportage 5.2.
6,2
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
W mieście i na trasie do 90 km/h jest fajnie. Na autostradzie- mój pierwszy samochód którym jeszcze delikatnie bo dotknięcie gazu powyżej 130 km/h powoduje wir. Z ostatniego wyjazdu do Włoch - 2800 km, średnie spalanie 9,5 l przy jeździe na autostradzie max 130 km/h
7,2
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI MHEV 150KM 110kW
W chłodniejszym okresie na oponach zimowych spalanie o ok 0.4 l wyższe. Użytkuje samochód głównie w celach firmowych i prędkości jakie utrzymuje to albo 50-90 albo 110-130. Na szczęście do miasta nie muszę za często zaglądać. Nie przepadam za dynamiczną jazdą.

Usterki Kia Sportage V

Liczba wpisów: 25
usterka elektroniki
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
przy pierwszym uruchomieniu po nocy, jak jest zimny, nie mam mocy, pokazuje 4-5 błędów, usterkę skrzyni biegów, swiateł, innych systemów, nie zwalnia hamulca elektrycznego, nie działa autohold, kamera cofania, nie można ruszyć z miejsca po wyłączeniu hamulca manualnie oczywiscie...trwa to kilkanascie minut, potem wraca, przynajmniej na razie, do normy..czyli jakby nigdy nic, 4x stało auto w ASO. Brak diagnozy, usterka pojawia sie często, coraz częsciej. A to nowe auto....co powoduje narastanie emocji:)
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pogryziony przewód chłodniczy
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2021-2024
  • układ chłodzenia
  • 500 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 15
Nie 2
W nowym aucie po przejechaniu raptem 500 km pojawiła się kontrolka check engine. Samochód trafił do ASO. Panowie stwierdzili niesprawny moduł oraz uszkodzony a raczej przegryziony przewód chłodniczy przez jakegoś zwierzaka i wyciek płynu. Wymianę przewodu wycenili na 900 zł. Twierdzą, że te pogryzienia przewodów w nowych Kia są częste i wręcz nagminne i mają takich przypadków dużo. Ja parkuję w centrum Warszawy od 20 lat na wybetonowanym placu różnymi samochodami i nigdy mi się to nie zdarzyło, tak samo znajomym a tu w nowej Kii od razu na dzień dobry. Czy ktoś miał jeszcze taki przypadek ?
14 komentarzy
GPF
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 150KM 110kW 2021-2024
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 34
Nie 3
Aktualny przebieg 14 000 km. Samochód użytkuję od sierpnia 2023, głównie dojazdy do miasta ok. 11 km w jedną stronę. 18 grudnia 2023 zapaliła się kontrolka GPF. W rozmowie z ASO dowiedziałem się, że samochód ma wgraną aktualizację poprawy logiki kontrolki GPF \lipiec 2023, po raz pierwszy kontrolka GPF pojawiła się przy przebiegu 4000 km/ i wypalanie jest możliwe na mój koszt za 320 zł. Podjąłem próbę wypalania z efektem mizernym, przejechane 120 km na A4 , duży ruch, ślisko i kupa nerwów. Pojechałem do serwisu 100 km w jedną stronę / cały czas świecąca kontrolka GPF i komunikat kontynuuj jazdę/. Na miejscu pracownik serwisu recytował z pamięci regułki i cytaty z instrukcji obsługi samochodu. Tematu nie odpuściłem i po 30 minutach oczekiwania dowiedziałem się, że nie było potrzeby wypalania, kontrolka została "wyzerowana". Po równo miesiącu i przejechaniu ok. 600 km kontrolka zapaliła się ponownie. Znowu telefon do ASO i znowu dowiedziałem się, że pojazd jest eksploatowany w niewłaściwych warunkach. Doradca serwisowy o dziwo zmienił regułkę i doradził, aby nie stosować się do zasad jazdy regeneracyjnej z instrukcji obsługi, natomiast jechać na III biegu lub wyższym i przyspieszać do 4500 obr, następnie odpuszczać gaz i znowu przyspieszać, w serwisie stosują tę metodę i po ok. 10 km kontrolka gaśnie. Do autostrady mam 60 km więc jazda na krajówce ok.30 km i tym sposobem ze statusu 4 wypaliłem do 0 i kontrolka zgasła, niemniej jest to w warunkach normalnego ruchu coś szalonego. Korzystałem z carscanera. Po 5 dniach dojazdów do pracy po 11 km, status zapchania filtra DPF już wynosi 1. Ewidentnie ten samochód posiada jakąś wadę fabryczną nazywaną ładnie przez serwisanta "cechą samochodu". Gdyby przy sprzedaży o tym jasno poinformowali, że to auto nie nadaje się do jazdy po mieście i na krótkich dystansach to nawet bym się na Kia Sportage nie popatrzył. Może moja opinia komuś się przyda, zaoszczędzi nerwów i pieniędzy. Osobiście wsadziłbym do tego samochodu prezesa Kia Polska razem z kierownikiem serwisu KIA i w mojej okolicy i warunkach drogowych niech przeprowadzą skuteczną jazdę regeneracyjną zgodnie z instrukcją. Pewnie jeździliby do usranej śmierci, ewentualnie przejażdżkę skończyliby w rowie, albo wpadli na policyjny radar. Szkoda gadać...
12 komentarzy
Kia Sportage V