Szukaj

Informacje o Kia Sportage IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Czwarta, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2016 roku. Pod względem stylistycznym, Sportage IV nie stanowi już tak diametralnej zmiany w stosunku do swojego poprzednika – raczej kontynuuje jego design, tym bardziej, że projektantem modelu jest (podobnie jak Sportage III) Peter Schreyer, szef designerów Kii. Kilka nowych rozwiązań stylistycznych samochód zaczerpnął z prototypu Sportspace Concept. Sportage IV został zbudowany na płycie podłogowej Hyundaia Tucsona. Z kolei design wnętrza zapożyczono z Kii Optima.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne.

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Całokształt - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Jacek
Kia Sportage IV
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
2.0 CRDI 185KM automat 6 biegów, 4x4. Business-line. Samochód posiadam od ok 6miesięcy kupiony od pierwszego właściciela (salon Polska). Poprzednie auto ford galaxy 2014r. Na razie zero awarii, po zakupie moja chęć, ale serwis nie rekomenduje wymiany oleju w skrzyni biegów, zatem zrobiłem to w niezależnym zaprzyjaźnionym warsztacie który zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi- okazało się że brakowało trochę oleju (nie wiadomo z jakiego powodu) co w dłuższej perspektywie prowadziłoby do agonii skrzyni. Po wymianie skrzynia dużo lepiej (płynniej) zmienia biegi. Co denerwuje- dużo mniej miejsca i mniej schowków niż w galaxy, trochę twarde zawieszenie,ale w końcu to inny rodzaj samochodu i na to się godziłem. Jedna dziwna rzecz- dużo nowoczesnej elektroniki które pomagają w jeździe, a brak np. automatu do szyb i trzeba trzymać cały czas przycisk aby otworzyć lub zamknąć okna (poza szybą kierowcy). Przednie obydwa fotele w każdej pozycji elektrycznie regulowane-ale brak ich pamięci! Trochę za mały zbiornik paliwa, pojemność bagażnika po obniżeniu (2 poziomy) i przerobieniu na płaską podłogę-na bardzo przyzwoitym poziomie. Na plus ogrzewanie przednich i tylnich foteli i regulowane oparcie tylnej kanapy. Android Auto działa szybko i sprawnie jak i cała stacja multimedialna. Koło dojazdowe, gaśnica, trójkąt i klucze w bagażniku pod ruchomą podłogą. Wnętrze w chłodne dni szybko się nagrzewa, a w gorące szybko chłodzi-czynnik 1234. Super czułe hamulce i dobre wspomaganie kierownicy.
4,4
~Michał
Kia Sportage IV
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Kia sportage w codziennym eksploatowaniu sprawdza się wyśmienicie jak i w mieście tak i na autostradach. Z tym drugim jedynie jest problem jak jest duży wiatr, bo czuć to na kierownicy. Ogólnie jest to moja druga Kia. Wcześniej był Proceed i w skrócie mogę napisać stosunek jakości do ceny całkowicie się zgadza. Jedyny problem z Kia to są serwisy z mojego doświadczenia jeśli przez pierwsze dwa lata nic się nie dzieje to z Kia raczej się nic nie stanie. Za rok lub dwa będę przesiadał się na większy może sorento, a może całkowicie coś innego. Ja ze swojej strony gorąco polecam Kia jako samochód ale jak to wiadomo różnie można trafić :) Pozdrawiam
4,4
~marazm
Kia Sportage IV
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
po 2 latach dodaje nową ocenę , na początek wady , wentylator chodzi od 3 zakresu bardzo głośno , system nagłośnienia JBL to kompletna lipa , siedzenia nagrzewają się po wiekach jak już swoim tyłkiem je ogrzeje , auto jest dość mocno pod sterowne , no i przy otwieraniu drzwi odleciała-pękła mi / a właściwie mojej żonie/ ta część plastikowa nieruchoma/druga cześć klamki -pękła oczywiście o gwarancji można zapomnieć :( , w serwisie gadali że uszkodzenie mechaniczne i z mojej winy lol pierwszy raz mi się to wydarzyło w samochodzie:( ale w serwisie gość się wygadał że to nie pierwszy taki wypadek !!! zaczynam wątpić w tą 7 letnią gwarancję:(wentylacja według mnie zimą działa nie najlepiej, nie odparowuje wilgoci z szyb :( za to latem klima działa dobrze:) największą zaletą dla mnie to silnik i skrzynia biegów działa płynnie i mam zawsze nadmiar mocy pod nogą::) plusem są też wielorakie systemy wsparcia i komfortu jazdy które też działają bez zarzutu sic !! na razie lol jedyne czego mi brakuje to otwieranie bagażnika nóżką ale to była wersja dedykowana i nic zrobić nie można już było

Usterki Kia Sportage IV

Liczba wpisów: 37
automatyczna skrzynia biegów
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Przy przebiegu 30tys. odpadł ostatni tłumik(puscił spaw) na nowy czekałem 3 miesiące. Przy tym samym przebiegu wymiana gałki zmiany biegów bo się wytarła. Przy przebiegu 50tys. wymiana sprzęgła na mój koszt bo gwarancja na ten element jest do 30tys. W tym samym czasie potworne skrzypienie w skrzyni. Oo diagnozie, która trwała 3 miesiące wymiana 2 biegu. Przy okazji akcja serwisowa, wymieniono okej w skrzyni. W między czasie akcja serwisowa jakuś czyjników. Teraz wezwanie na akcję serwisowa jakieś pompy. W kolejce do zgłoszenia naprawy gwarancyjnej czeka czujnik asystenta unikania kolizji, bo co chwilę się zapala, rdza na ramieniu wycieraczki, odgłos obierania dochodzący z silnika, przecierająca się kierownica, łuszczący się lakier. Dziś samochód ma 70tys i 3lata. NIE POLECAM. Pierwszy i ostatni koreańczyk no i ta obsługa w serwisie.
1 komentarz
sonda lambda
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Check engine się zapalił. Serwis stwierdził sonda lambda. I od grudnia czekam na nową. Kia olewa klientów z Polski. W serwisie powiedzieli że 95 szt. jest zamówionych w Polsce i wszyscy czekają bo nie ma w magazynie i trzeba sprowadzić z zagranicy. Ale raczej nie powinno być problemu z ta częścią skoro nowa Sportage się sprzedaje a w ofercie takie same silniki 1,6 crdi mhev. Kia Polska spada na psy aby sprzedać auto potem mają cię w dupie. Niedawno kolejny komunikat żeby sprawdzić układ Adble i kolejny czujnik do wymiany. Ciekawe czy nie poszedł przez niewymienioną lambdę. Ostatnie auto tej marki.
Pęknięte zaczepy światła cofania i światła przeciwmgielnego
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2018-2021
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Pęknięte zaczepy światła przecimgielnego, kierunkowskazów oraz światła cofania. Po pierwszym przeglądzie auta zauważyłem, że nie ma światła wstecznego. Kiedy odkręciłem nadkole okazało się że uchwyty światła są pęknięte, a kierunkowskaz trzyma się na jeden śrubce przy czym druga już tez odpadła. W serwisie po oględzinach mechanik stwierdził, że jest to moja wina ponieważ zapewne ja próbowałem sam wymieniać żarówki. Po moim stanowczym proteście i prośbie sprawdzenie drugiej strony auta okazało się, że uchwyty światła przeciwmgielnego oraz kierunkowskazu koło niego też są uszkodzonego. Zostałem "wypuszczony" z serwisu bez światła cofania oraz światła przecimgielnego oraz z kierunkowskazami, które trzymają się tylko na pojedynczych śrubkach. Kierownik serwisu z uśmiechem ma twarzy zmienił zdanie, że jest to napewno uszkodzenie mechaniczne i muszę sam zakupić nowe lampy na własny koszt. Auto ma 3 lata jest bezwypadkowe nigdy nie były w nim wymieniane żadne żarówki, kupione w salonie 3 lata temu za 125 tyś zł, jestem pierwszym właścicielem auta. Serwis umywa ręce, zwróciłem się do Serwisu Kia ogólnopolskiego o pomoc, ale od tygodnia cisza. Czy ktoś z Państwa miał podobną sytuację? Gdzie zwrócić się o pomoc? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Kia Sportage IV SUV