Szukaj

Informacje o Kia Sportage IV SUV 1.7 CRDi 141KM 104kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Czwarta, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2016 roku. Pod względem stylistycznym, Sportage IV nie stanowi już tak diametralnej zmiany w stosunku do swojego poprzednika – raczej kontynuuje jego design, tym bardziej, że projektantem modelu jest (podobnie jak Sportage III) Peter Schreyer, szef designerów Kii. Kilka nowych rozwiązań stylistycznych samochód zaczerpnął z prototypu Sportspace Concept. Sportage IV został zbudowany na płycie podłogowej Hyundaia Tucsona. Z kolei design wnętrza zapożyczono z Kii Optima.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne.

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1685 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 141 KM (104 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1750-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,4
~Niezadowolony
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 141KM 104kW
To jest niefajne auto. Dużo rzeczy jest niedopracowanych. Niestety ta generacja to takie proste wozidło i nic więcej. Ale po kolei. Z zewnątrz nie ma się za bardzo do czego przyczepić, może lakier mógłby być lepszej jakości, mnóstwo małych rys, zwłaszcza przy klamkach. Wewnątrz dużo miejsca, tylne fotele z regulacją pochylenia oparcia, bagażnik wystarczający. Fotele dramat ( eko skóra). Krótkie i twarde siedziska, twarde oparcie, przeszycia na skórze tak zrobione że wpijają się w plecy, ciężko znaleźć odpowiednią pozycję. Dłuższa jazda to murowany ból pleców, tyłka i ud. Deska trochę trzeszczy ale myślę że dramatu nie ma. Nagłośnienie jbl naprawdę słabe, płaski dźwięk, zero głębi. Suchy dudniący bas. Mimo regulacji nie da się odpowiednio dostroić. A dalej będzie jeszcze gorzej... Zawieszenie jest twarde i to w taki nieprzyjemny sposób , nie jest sprężyste, czuć każdy kamyk. Dopiero dociążone zaczyna przyjemniej pracować. Owszem dobrze się prowadzi ale to jest rodzinne auto z raczej słabym silnikiem, po co ta twardość... Silnik przy pustym aucie Ok i tylko Ok, po obciążeniu już czuć brak przynajmniej 50 koni. Dojazd z a do b bez żadnych emocji. I żeby chociaż palił jak diesel... U mnie średnie nie spada poniżej 8.5 choć nigdy nie jeżdżę na ustawieniu sport. Ale najgorsza jest skrzynia dwusprzeglowa. Nie nadaje się do miasta, nie ma funkcji pełzania, w korkach rusza z szarpaniem, przy redukcjach szarpie. W ogóle nie korzysta z momentu obrotowego. Jak chcesz przyspieszyć to od razu redukuje co wiąże z szarpnięciem i mocnym przespieszaniem. Generalnie przyspiesza albo wolno jak muskasz pedał albo ostro z redukcją jak naciśniesz mocniej. Nie da się jechać umarkowanie dynamicznie bo skrzynia tego nie potrafi. Generalnie zespół napędowy pracuje twardo, jak całe auto zresztą. Zero finezji. Zero przyjemności z jazdy. Przebieg 100000.
3,5
~Piotrek
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 141KM 104kW
Mieszane odczucie co do samochodu z tym konkretnym układem napędowym...1.7 CRDI 141 KM i skrzynią 7DCT. Ogólnie samochód poprawny i całkiem sympatyczny do codziennej eksploatacji.Kupiona wersja L+Bizness Line tak więc praktycznie pełne wyposażenie.Cena zakupu we wrześniu 2017 wyniosła 112000 zł. Jeśli chodzi o sprawy które najbardziej denerwują to głownie skrzynia biegów-totalna porażka! Rownież wiele dodatkowego wyposażenie pozostawia wiele do życzenia jesli chodzi o poprawność działania.Nagłośnienie JBL to jedna wielka lipa,wogóle nie gra w porównaniu do seryjnego nagłośnienie w każdym kompakcie Forda,Opla czy nawet francuskich marek! JBL to tylko chwyt marketingowy! Podgrzewanie skórzanych foteli trwa weki...czujemy ciepło po ok 6 minutach! Słaba klimatyzacja.
5,0
~Łukasz
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 141KM 104kW
Auto bardzo dopracowane. Jazda nim sprawia codzienną przyjemność. Jakość wykończenia wnętrza bardzo dobra. Kupione w wersji Business Line i w swoim przedziale cenowym bezkonkurencyjne. Zrobiłem objazd salonów i nawet bliźniaczy Tucson nie oferował tyle co Sportage za zbliżone pieniądze. Jako, że priorytetem dla mnie było bogato wyposażone wnętrze i automat, konkurencja oferowała podobny poziom wykończenia za co najmniej 20 tysięcy więcej. Przesiadłem się z wolnossącego 1.6 110KM, z którego wyciskałem maksimum, a jednak 1,7crdi 141km potrafi spowodować u mnie szeroki uśmiech. Skrzynia DCT pracuje szybko i przewidywalnie. Jazdę testową odbywałem egzemplarzem 1.6T-GDI i wielkiej różnicy nie widzę oprócz przepaści w poziomie spalania. Jak większość nabywców tego typu aut, nie potrzebuję napędu AWD i byłbym skłonny zakupić motor benzynowy gdyby był sparowany ze skrzynią DCT i napędem na jedną oś. Przestrzeni w kabinie jest dużo i doceniam fakt, że pasażer za mną (mam 183 cm) może wyciągnąć nogi, gdzie zwykle fotel musiał brać między kolana. Bagażnik jest wystarczający, tym bardziej, że widziałem co brałem i nie lubię wozić powietrza, co czynię przez 90% czasu użytkowania auta. Po zdjęciu rolety na wakacje z dwójką dzieci wystarcza. (Do KIA - nie rozumiem, dlaczego nie można było zrobić po obniżeniu całkowicie płaskiej podłogi - podłoga za tylnym oparciem idzie ku górze bo taka jest prowadnica, a przecież z niczym nie koliduje).

Usterki Kia Sportage IV

Liczba wpisów: 37
automatyczna skrzynia biegów
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Przy przebiegu 30tys. odpadł ostatni tłumik(puscił spaw) na nowy czekałem 3 miesiące. Przy tym samym przebiegu wymiana gałki zmiany biegów bo się wytarła. Przy przebiegu 50tys. wymiana sprzęgła na mój koszt bo gwarancja na ten element jest do 30tys. W tym samym czasie potworne skrzypienie w skrzyni. Oo diagnozie, która trwała 3 miesiące wymiana 2 biegu. Przy okazji akcja serwisowa, wymieniono okej w skrzyni. W między czasie akcja serwisowa jakuś czyjników. Teraz wezwanie na akcję serwisowa jakieś pompy. W kolejce do zgłoszenia naprawy gwarancyjnej czeka czujnik asystenta unikania kolizji, bo co chwilę się zapala, rdza na ramieniu wycieraczki, odgłos obierania dochodzący z silnika, przecierająca się kierownica, łuszczący się lakier. Dziś samochód ma 70tys i 3lata. NIE POLECAM. Pierwszy i ostatni koreańczyk no i ta obsługa w serwisie.
1 komentarz
sonda lambda
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Check engine się zapalił. Serwis stwierdził sonda lambda. I od grudnia czekam na nową. Kia olewa klientów z Polski. W serwisie powiedzieli że 95 szt. jest zamówionych w Polsce i wszyscy czekają bo nie ma w magazynie i trzeba sprowadzić z zagranicy. Ale raczej nie powinno być problemu z ta częścią skoro nowa Sportage się sprzedaje a w ofercie takie same silniki 1,6 crdi mhev. Kia Polska spada na psy aby sprzedać auto potem mają cię w dupie. Niedawno kolejny komunikat żeby sprawdzić układ Adble i kolejny czujnik do wymiany. Ciekawe czy nie poszedł przez niewymienioną lambdę. Ostatnie auto tej marki.
Pęknięte zaczepy światła cofania i światła przeciwmgielnego
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2018-2021
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Pęknięte zaczepy światła przecimgielnego, kierunkowskazów oraz światła cofania. Po pierwszym przeglądzie auta zauważyłem, że nie ma światła wstecznego. Kiedy odkręciłem nadkole okazało się że uchwyty światła są pęknięte, a kierunkowskaz trzyma się na jeden śrubce przy czym druga już tez odpadła. W serwisie po oględzinach mechanik stwierdził, że jest to moja wina ponieważ zapewne ja próbowałem sam wymieniać żarówki. Po moim stanowczym proteście i prośbie sprawdzenie drugiej strony auta okazało się, że uchwyty światła przeciwmgielnego oraz kierunkowskazu koło niego też są uszkodzonego. Zostałem "wypuszczony" z serwisu bez światła cofania oraz światła przecimgielnego oraz z kierunkowskazami, które trzymają się tylko na pojedynczych śrubkach. Kierownik serwisu z uśmiechem ma twarzy zmienił zdanie, że jest to napewno uszkodzenie mechaniczne i muszę sam zakupić nowe lampy na własny koszt. Auto ma 3 lata jest bezwypadkowe nigdy nie były w nim wymieniane żadne żarówki, kupione w salonie 3 lata temu za 125 tyś zł, jestem pierwszym właścicielem auta. Serwis umywa ręce, zwróciłem się do Serwisu Kia ogólnopolskiego o pomoc, ale od tygodnia cisza. Czy ktoś z Państwa miał podobną sytuację? Gdzie zwrócić się o pomoc? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Kia Sportage IV SUV