Szukaj

Informacje o Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Czwarta, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2016 roku. Pod względem stylistycznym, Sportage IV nie stanowi już tak diametralnej zmiany w stosunku do swojego poprzednika – raczej kontynuuje jego design, tym bardziej, że projektantem modelu jest (podobnie jak Sportage III) Peter Schreyer, szef designerów Kii. Kilka nowych rozwiązań stylistycznych samochód zaczerpnął z prototypu Sportspace Concept. Sportage IV został zbudowany na płycie podłogowej Hyundaia Tucsona. Z kolei design wnętrza zapożyczono z Kii Optima.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne.

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Całokształt - Silnik

Wybrane oceny

3,8
~Kierowca
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW
Zaletą tego samochodu jest przede wszystkim cena, prostoty konstrukcyjnie silnik i całkiem niezły projekt deski rozdzielczej. Wady - fatalny zapach nowego auta w środku (czuć chińskie plastiki), mnóstwo twardych, podatnych na zarysowania powierzchni (nawet podłokietniki po bokach są twarde jak skała), małe otwory w drzwiach i z przodu i z tyłu oraz dynamika silnika (raczej jej całkowity brak). Bagażnik jest średniej wielkości, dość krótki i trochę ograniczony przez nadkola. Z tyłu miejsca jest dla dwóch osób i pojadą dość wygodnie. Największa wada tego auta to spalanie - jeżdżę głównie po mieście, normalnie bez wciskania zbytnio pedału w podłogę i średnie spalanie mam ... 11,3 l/100 km. Denerwuje brak funkcji keyless, za to cieszy kamera cofania i android auto.
4,6
~Norbert
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW
Z uwagi na częste wyjazdy w plener w tym z platformą rowerową, czy na narty szukałem poręcznego SUVa średniej wielkości, który będzie poręczny również do jazdy w mieście i zapewni ekonomiczne użytkowanie (ok 20-22tys. km rocznie), a jego cena nie będzie wyższa niż 110 tys. PLN. Testowałem Skodę Karoq, Seata Tarraco 1.5 TSI manual i automat jednak zużycie paliwa w tych autach nie było rekompensowane osiągami. Testowałem też Outlandera, również 2 wersje - ze skrzynią manualną i automatem. Outlander bardzo mi się podobał pod względem komfortu jazdy i działania automatycznej skrzyni, ale działanie multimediów oraz ergonomia -rozplanowanie przycisków i funkcji nie było najlepsze, na dodatek spalanie w trasie - bolało. Testowałem również RAV4 -wersję hybrydową z napędem na przednią oś. Spalanie super - pomiędzy 4,6 a 5,5 litra w cyklu mieszanym i po drogach gminnych, duży bagażnik, ale jakość materiałów, wykończenie wnętrza i ergonomia nie były na 5. W końcu przymierzyłem się do KIA Sportage - testowałem dwie wersje silnikowe 1.6 GDI i 1.6 T-GDI. Spalanie tego ostatniego in minus, osiągi bez szału a spalanie, jak w Macan-ie. Wersja L+BL 1.6 GDI taki padł mój wybór.
4,9
~Marcin
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW
Szukałem auta o podwyższonym zawieszeniu (niekoniecznie z napędem na 4 koła), pojemnym bagażniku i z uwagi na krótkie trasy po mieście i dłuższy wyjazd tylko w weekendy nastawiałem się na silnik benzynowy. Ten wolnossący uznałem za prostszy i mniej kosztowy w eksploatacji. Na forach i na youtube mało jest filmów recenzujących auto z tym silnikiem. 80% testów to 1.6 tgdi w automacie, a reszta to diesle. Silnik będzie niedosytem dla tych przesiadających się z sedana czy kombi o podobnej mocy. Jednak 1400 kg trzeba jakoś rozpędzić (szczegóły w opisie silnika). Do miasta w zupełności wystarczający. Spalanie nie straszy jak przy 1.6 turbo. Ogólne wrażenia bardzo pozytywne. Kupiłem wersje M z pakietem SMART. Dokupiłem czujniki parkowania przednie (nie ma tego w katalogu jednak mogą zostać zamontowane przez dilera przed odbiorem auta kwestia dogadania sie - koszt w moim przypadku 1000 zł.). Irytuje jedynie umiejscowienie przycisku włączania tych czujników który umiejscowniono na desce w taki sposób, że z wyprostowanej pozycji znika nam z oczu za lewą stroną wieńca kierownicy. Różnica pomiędzy wersją M a L jest spora z uwagi na wyposażenie standardowe w które wchodzi pakiet bezpieczeństwa z czujnikami martwego pola, asystentów jazdy itp. Dopiero w pakiecie buisness line otrzymujecie światła dzienne w stylistyce kostek lodu i parę innych dodatków. Jednak dopłacanie parenaście tysięcy dla świateł, asystentów kierowcy i tapicerki ze skóry ekologicznej z materiałowym wykończeniem (która paradoksalnie szybciej się zużywa i po 3 latach pojawiają się pęknięcia) nie było warte zachodu. Wyposażenie wersji M z pakietem SMART zawierało wszystko czego oczekiwałem od samochodu. Co do konkurencji .... Tuscon podobnie skonfigurowany 4000 droższy. Jednym się podoba "poważny" Tuscon innym Sportage. Rzecz gustu. Tiguan 14000 drożej (żonie nie podobała się bryła z "tępymi liniami jak od siekiery ciosanymi" - rzecz gustu. W podobnej cenie wyszedł T-ROC 1.0 tsi jednak to auto o segment mniejsze, podobnie jak Seat Arona ( tutaj jednak dało się skonfigurować w cenie 86 000 wersje 1.5 tsi). Qashkai 1.2 115 koni wychodził pidobnie jednak sporo mniejszy bagażnik i system inforozrywki jak i jego grafika niczym sprzed conajmniej dekady (auto za to bardzo konfortowo zawieszone jeżeli dla kogoś jest to punkt istotny). Podsumowując jak dla mnie (każdy poszukuje według siebie) najlepsza oferta za 86000 do odbioru już z rabatem. Dodatkowo atutem było to że turbina ze zmienną geometrią łopatek, koło dwumasowe, czy ad blue się nie zepsują jeżeli ich nie ma :) a te naprawy mogą słono kosztować w przyszłości. Autko jest w kolorze czarnej perły i robi wrażenie na ulucy. Chromowany pasek na zderzaku który widać w wersjach L i GT- line na reklamach i katalogach w wersji M jest czarny lakierowany. W połączeniu z czarnym lakierem wygląda to fajnie.
Średnie spalanie dla Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW 2018-2021
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW
To tak, przesiadłem się z auta miejskiego z silnikiem 1,4 benz+LPG. Jeździłem dość dynamicznie, tu musiałem nieco zwolnić z uwagi na gabaryty auta do których nie byłem przyzwyczajony. Przy wskazaniach komputera co do zmiany biegów w mieście ok 7l, trasa ok 120km prędkość 70-100 drogami krajowymi spalanie ok 6,2l, autostrada prędkość 120-140 spalanie ok 7,2l. Spalanie w mieście, od 7-8l w zależności od dynamiki. Nie uważam się za emeryta, 31 lat, miasto ok 200tys mieszkańców, przejechane 10 tys kilometrów.
7,3
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW
Na 30 tys km przy standardowej jeździe ani dynamicznie ani oszczędnie komputer pokazuje średnia 7 l z tym że obliczając ilość tankowanego paliwa a przejechanych kilometrów (paliwo zawsze pod korek przy obliczeniach) to średnie spalanie wychodziło 6.6 tak jakby komputer zawyżał.
7,5
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW
Zrobiłem dopiero 3tys. km więc mam nadzieję że spalanie jeszcze trochę spadnie. Spalanie 7l/100km przy prędkości 105km/h. Przy prędkości do 90km/h ok 6.5l/100km. Komputer pokładowy sporo przeklamuje (prawie 1l/100km) więc wartości są podane z Fuelio

Usterki Kia Sportage IV

Liczba wpisów: 37
automatyczna skrzynia biegów
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Przy przebiegu 30tys. odpadł ostatni tłumik(puscił spaw) na nowy czekałem 3 miesiące. Przy tym samym przebiegu wymiana gałki zmiany biegów bo się wytarła. Przy przebiegu 50tys. wymiana sprzęgła na mój koszt bo gwarancja na ten element jest do 30tys. W tym samym czasie potworne skrzypienie w skrzyni. Oo diagnozie, która trwała 3 miesiące wymiana 2 biegu. Przy okazji akcja serwisowa, wymieniono okej w skrzyni. W między czasie akcja serwisowa jakuś czyjników. Teraz wezwanie na akcję serwisowa jakieś pompy. W kolejce do zgłoszenia naprawy gwarancyjnej czeka czujnik asystenta unikania kolizji, bo co chwilę się zapala, rdza na ramieniu wycieraczki, odgłos obierania dochodzący z silnika, przecierająca się kierownica, łuszczący się lakier. Dziś samochód ma 70tys i 3lata. NIE POLECAM. Pierwszy i ostatni koreańczyk no i ta obsługa w serwisie.
sonda lambda
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Check engine się zapalił. Serwis stwierdził sonda lambda. I od grudnia czekam na nową. Kia olewa klientów z Polski. W serwisie powiedzieli że 95 szt. jest zamówionych w Polsce i wszyscy czekają bo nie ma w magazynie i trzeba sprowadzić z zagranicy. Ale raczej nie powinno być problemu z ta częścią skoro nowa Sportage się sprzedaje a w ofercie takie same silniki 1,6 crdi mhev. Kia Polska spada na psy aby sprzedać auto potem mają cię w dupie. Niedawno kolejny komunikat żeby sprawdzić układ Adble i kolejny czujnik do wymiany. Ciekawe czy nie poszedł przez niewymienioną lambdę. Ostatnie auto tej marki.
Pęknięte zaczepy światła cofania i światła przeciwmgielnego
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2018-2021
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Pęknięte zaczepy światła przecimgielnego, kierunkowskazów oraz światła cofania. Po pierwszym przeglądzie auta zauważyłem, że nie ma światła wstecznego. Kiedy odkręciłem nadkole okazało się że uchwyty światła są pęknięte, a kierunkowskaz trzyma się na jeden śrubce przy czym druga już tez odpadła. W serwisie po oględzinach mechanik stwierdził, że jest to moja wina ponieważ zapewne ja próbowałem sam wymieniać żarówki. Po moim stanowczym proteście i prośbie sprawdzenie drugiej strony auta okazało się, że uchwyty światła przeciwmgielnego oraz kierunkowskazu koło niego też są uszkodzonego. Zostałem "wypuszczony" z serwisu bez światła cofania oraz światła przecimgielnego oraz z kierunkowskazami, które trzymają się tylko na pojedynczych śrubkach. Kierownik serwisu z uśmiechem ma twarzy zmienił zdanie, że jest to napewno uszkodzenie mechaniczne i muszę sam zakupić nowe lampy na własny koszt. Auto ma 3 lata jest bezwypadkowe nigdy nie były w nim wymieniane żadne żarówki, kupione w salonie 3 lata temu za 125 tyś zł, jestem pierwszym właścicielem auta. Serwis umywa ręce, zwróciłem się do Serwisu Kia ogólnopolskiego o pomoc, ale od tygodnia cisza. Czy ktoś z Państwa miał podobną sytuację? Gdzie zwrócić się o pomoc? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Kia Sportage IV SUV Facelifting