Szukaj

Informacje o Kia Sportage IV

Lata produkcji: 2016 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Czwarta, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2016 roku. Pod względem stylistycznym, Sportage IV nie stanowi już tak diametralnej zmiany w stosunku do swojego poprzednika – raczej kontynuuje jego design, tym bardziej, że projektantem modelu jest (podobnie jak Sportage III) Peter Schreyer, szef designerów Kii. Kilka nowych rozwiązań stylistycznych samochód zaczerpnął z prototypu Sportspace Concept. Sportage IV został zbudowany na płycie podłogowej Hyundaia Tucsona. Z kolei design wnętrza zapożyczono z Kii Optima.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne.

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz

Kia Sportage IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Kia Sportage IV

Liczba ocen: 155
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik

Wybrane oceny

3,6
~Łukasz
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Samochód kupiony w salonie. Prawdopodobnie górę wzięło to że magia "nowego auta" za w miarę przystępne pieniądze wzięła górę. Auto ma jakieś zalety. Może się podobać, niektóre detale wyglądają dobrze i uważam że cała bryła samochodu jest ok. Na plus jest również przestronne wnętrze, poza bagażnikiem. Cała reszta niestety jest średnia. średnie fotele, średnie materiały średni silnik, średnia skrzynia biegów. w pierwszym tygodniu po odebraniu samochodu zgłosiłem od razu do sprzedawcy, że auto ma źle ustawioną zbieżność kół. Zostało to naprawione w ramach gwarancji ale musiałem wychodzić i wydzwonić swoje. Skrzynia automatyczna ma dziwną specyfikę, działa mało płynnie i na drodze ekspresowej, przy stałej prędkości wykonuje jakieś dziwne manewry pomiędzy 6 stym a 7 dmym biegiem.
4,1
~Jacek
Kia Sportage IV
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
2.0 CRDI 185KM automat 6 biegów, 4x4. Business-line. Samochód posiadam od ok 6miesięcy kupiony od pierwszego właściciela (salon Polska). Poprzednie auto ford galaxy 2014r. Na razie zero awarii, po zakupie moja chęć, ale serwis nie rekomenduje wymiany oleju w skrzyni biegów, zatem zrobiłem to w niezależnym zaprzyjaźnionym warsztacie który zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi- okazało się że brakowało trochę oleju (nie wiadomo z jakiego powodu) co w dłuższej perspektywie prowadziłoby do agonii skrzyni. Po wymianie skrzynia dużo lepiej (płynniej) zmienia biegi. Co denerwuje- dużo mniej miejsca i mniej schowków niż w galaxy, trochę twarde zawieszenie,ale w końcu to inny rodzaj samochodu i na to się godziłem. Jedna dziwna rzecz- dużo nowoczesnej elektroniki które pomagają w jeździe, a brak np. automatu do szyb i trzeba trzymać cały czas przycisk aby otworzyć lub zamknąć okna (poza szybą kierowcy). Przednie obydwa fotele w każdej pozycji elektrycznie regulowane-ale brak ich pamięci! Trochę za mały zbiornik paliwa, pojemność bagażnika po obniżeniu (2 poziomy) i przerobieniu na płaską podłogę-na bardzo przyzwoitym poziomie. Na plus ogrzewanie przednich i tylnich foteli i regulowane oparcie tylnej kanapy. Android Auto działa szybko i sprawnie jak i cała stacja multimedialna. Koło dojazdowe, gaśnica, trójkąt i klucze w bagażniku pod ruchomą podłogą. Wnętrze w chłodne dni szybko się nagrzewa, a w gorące szybko chłodzi-czynnik 1234. Super czułe hamulce i dobre wspomaganie kierownicy.
4,8
~Mateusz
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Samochód warty polecenia. Nic nie skrzypi i nie piszczy. Wykonanie jak na ten segment podobnie jak u konkurencji, a nawet troszkę lepiej. Topowa wersją GTline wraz z pakietami daje radość z codziennej jazdy. Układ jezdy to bardzo dopracowany element tego modelu (pomimo iż jest to SUV). Do 130-140 w kabinie jest w miarę cicho. Niespodzianka - silnik na papierze ma 177 KM jednak po sprawdzeniu wyszło ponad 200 KM :o Co wiecej u mnie nie występuje metaliczny dzwiek, o którym wspomniano w pozostałych komentarzach. JBL robi robotę, ale tylko na streamie np. Spotyfi, z kolei dzwiek z radia to kompletna porażka. Brak trzeszczenia, skrzypienia, który jednak dosc czesto występuje u konkurencji. Zamiast nawigacji fabrycznej lepiej uzywac androiauto. Podsumowując po ponad 50 tys. km dalej jestem zadowolony. Polecam

Usterki Kia Sportage IV

Liczba wpisów: 37
automatyczna skrzynia biegów
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Przy przebiegu 30tys. odpadł ostatni tłumik(puscił spaw) na nowy czekałem 3 miesiące. Przy tym samym przebiegu wymiana gałki zmiany biegów bo się wytarła. Przy przebiegu 50tys. wymiana sprzęgła na mój koszt bo gwarancja na ten element jest do 30tys. W tym samym czasie potworne skrzypienie w skrzyni. Oo diagnozie, która trwała 3 miesiące wymiana 2 biegu. Przy okazji akcja serwisowa, wymieniono okej w skrzyni. W między czasie akcja serwisowa jakuś czyjników. Teraz wezwanie na akcję serwisowa jakieś pompy. W kolejce do zgłoszenia naprawy gwarancyjnej czeka czujnik asystenta unikania kolizji, bo co chwilę się zapala, rdza na ramieniu wycieraczki, odgłos obierania dochodzący z silnika, przecierająca się kierownica, łuszczący się lakier. Dziś samochód ma 70tys i 3lata. NIE POLECAM. Pierwszy i ostatni koreańczyk no i ta obsługa w serwisie.
sonda lambda
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Check engine się zapalił. Serwis stwierdził sonda lambda. I od grudnia czekam na nową. Kia olewa klientów z Polski. W serwisie powiedzieli że 95 szt. jest zamówionych w Polsce i wszyscy czekają bo nie ma w magazynie i trzeba sprowadzić z zagranicy. Ale raczej nie powinno być problemu z ta częścią skoro nowa Sportage się sprzedaje a w ofercie takie same silniki 1,6 crdi mhev. Kia Polska spada na psy aby sprzedać auto potem mają cię w dupie. Niedawno kolejny komunikat żeby sprawdzić układ Adble i kolejny czujnik do wymiany. Ciekawe czy nie poszedł przez niewymienioną lambdę. Ostatnie auto tej marki.
Pęknięte zaczepy światła cofania i światła przeciwmgielnego
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2018-2021
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Pęknięte zaczepy światła przecimgielnego, kierunkowskazów oraz światła cofania. Po pierwszym przeglądzie auta zauważyłem, że nie ma światła wstecznego. Kiedy odkręciłem nadkole okazało się że uchwyty światła są pęknięte, a kierunkowskaz trzyma się na jeden śrubce przy czym druga już tez odpadła. W serwisie po oględzinach mechanik stwierdził, że jest to moja wina ponieważ zapewne ja próbowałem sam wymieniać żarówki. Po moim stanowczym proteście i prośbie sprawdzenie drugiej strony auta okazało się, że uchwyty światła przeciwmgielnego oraz kierunkowskazu koło niego też są uszkodzonego. Zostałem "wypuszczony" z serwisu bez światła cofania oraz światła przecimgielnego oraz z kierunkowskazami, które trzymają się tylko na pojedynczych śrubkach. Kierownik serwisu z uśmiechem ma twarzy zmienił zdanie, że jest to napewno uszkodzenie mechaniczne i muszę sam zakupić nowe lampy na własny koszt. Auto ma 3 lata jest bezwypadkowe nigdy nie były w nim wymieniane żadne żarówki, kupione w salonie 3 lata temu za 125 tyś zł, jestem pierwszym właścicielem auta. Serwis umywa ręce, zwróciłem się do Serwisu Kia ogólnopolskiego o pomoc, ale od tygodnia cisza. Czy ktoś z Państwa miał podobną sytuację? Gdzie zwrócić się o pomoc? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Kia Sportage IV