Szukaj

Informacje o Kia Sportage III SUV Facelifting 1.7 CRDi 115KM 85kW 2014-2016

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Niezły design, zadziorna nazwa, a silniki? Cóż, różne. Sportage może być na drodze nudne lub szybsze od przeciętnego auta. Ale nie sportowe. Do tego pierwszego wpisują się silniki 1.6 GDI, 1.7 CRDI, oraz słabszy wariant 2.0 CRDI 136KM. Szczególnie 1.7 CRDI jest "mułowaty", pozostałe w codziennej eksploatacji sobie poradzą. Jednak względny spokój podczas wyprzedzania gwarantują dopiero 2.0 DOHC i 2.0 CRDI 184KM. Ich cena tylko jest już mało zabawna.

czytaj więcej
Powagosław

Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1685 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1250-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~Maciej Lorek
Kia Sportage III
SUV Facelifting 1.7 CRDi 115KM 85kW
Samochód, co do zakupu którego kompletnie nie byłem przekonany, a który wraz z przejechanymi kilometrami daje coraz większą frajdę z zakupu. Dobrze się prowadzi, jest cenowo atrakcyjny i póki co (odpukać) bezproblemowy. Zdecydowanym polecam co najmniej wersję M, dobrą opcją jest M+DFA (pakiet komfortowy: klimatronik 2-strefowy, skóra na kierownicy i lewarku, tempomat), idealnym kompromisem jest albo M businessline, albo L. XL w momencie zakupu był już poza zasięgiem. Bardzo dobry system audio z własną pamięcią (można zgrywać piosenki z pendrive) na muzykę, wejściem usb, odtwarzaniem muzyki z pamięci telefonu. Oczywiście niezłe radio, odtwarzacz CD i blutooth. Do tego sterowanie wszystkim z kierownicy ułatwia sprawę. Chyba ostatni model samochodu sprzedawany z pełnowymiarowym kołem zapasowym i lewarkiem.
4,8
~omar
Kia Sportage III
SUV Facelifting 1.7 CRDi 115KM 85kW
Długo przeglądałem, wybierałem, zastanawiałem się i dopasowywałem auto do siebie i możliwości finansowych. I ostatecznie wybrałem bardzo dobrze. Silnik poprzednio był większy diesel, ale parametry podobne. Początkowo niezbyt zachwycał ale dziś już wiem, że w pełni wystarcza jak na takie auto. 1.7 zupełnie daje radę i w mieście i na trasie. Da się płynąć i swobodnie wyprzedzać. Realnie rzecz biorąc dziś nie da się jeździć szybko i dynamicznie ze względu na ograniczenia i bezpieczeństwo. Na autostradzie pojedzie 140 spoko. Wygoda wewnątrz i wyposażenie wystarczające. Na zewnątrz ładnie bo ludzie się oglądają. Są lepsze, ale za znacznie lepsze pieniądze. Jestem zadowolony. Świadomy wybór.
4,7
~TomekZ
Kia Sportage III
SUV Facelifting 1.7 CRDi 115KM 85kW
Samochód mega niezawodny. Żadnych problemów z silnikiem. Jedyna uwaga to wyciszenie wnętrza - mogłoby być lepsze. Co do mocy to wiedziałem co kupuję i czego się spodziewać. Spalanie bardzo przyzwoite. W mieście pali mniej niż w szybko pokonywanej trasie.
Średnie spalanie dla Kia Sportage III SUV Facelifting 1.7 CRDi 115KM 85kW 2014-2016
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Kia Sportage III
SUV Facelifting 1.7 CRDi 115KM 85kW
Samochód ma potężną bryłę i sporą powierzchnię czołową, stąd średnie spalanie na poziomie poniżej 6 litrów jest nierealne. W trasie jadąc emerycko ok. 80 km/h pali poniżej 5l/100 km, ale jest to mocno uciążliwe dla wszystkich, przy normalnej jeździe do 100-110 km/h poniżej 6,0l. Średnie spalanie u mnie na poziomie 6,5 l/100 km przy przejechanych ponad 28000 km. Auto pali średnio o 0,4l więcej zimą niż w ciepłe dni. Maksymalne spalanie 8,0l zarejestrowałem jeżdżąc zimą z power boxem i głównie po mieście, po zdjęciu boxa niewiele ponad 7l (cykl czysto miejski). Nogę mam w miarę lekką, przy przekroczeniu 120 km/h spalanie chwilowe wzrasta do ponad 7 litrów, przy 140 jest już prawie 10. Komputer zaniża średnie spalanie o około 0,4-0,5 l względem pompy na stacji, choć czasem wyniki są zbieżne co do 0,1l. Silnik ogólnie słaby, powyżej 3000 obr./min zaczyna brakować mocy, do miasta dynamika bardzo dobra jak na suva. W trasie bez agresywnego wyprzedzania też daje radę, na mocniejsze fury jednak za słaby (tylko 115 KM). Power box zniwelował te braki, ale okupił wyższym spalaniem. Wróciłem do serii, gdyż pomimo właściwego strojenia w autach po liftingu sterownik nie mógł się z nim do końca dogadać. Silnik godny polecenia osobom spokojniejszym, bardzo oszczędny i trwały.
6,1
Kia Sportage III
SUV Facelifting 1.7 CRDi 115KM 85kW
każdy przegląd ma kosztować 900zł, ani dużo ani mało, hyundai ma tańsze przeglądy. Myślę, że kwota do zaakceptowania pod warunkiem rzetelnego serwisu a z tym słyszałem jest różnie, zobaczymy. Mam nadzieję, że takie rzeczy jak sprzęgło, klocki itp. nie zużywają się przedwcześnie.
5,7
Liczba komentarzy: 1
Kia Sportage III
SUV Facelifting 1.7 CRDi 115KM 85kW
Na początku byłem sceptycznie nastawiony do silnika 1,7, ale nie żałuję. Samochód prowadzi się bardzo wygodnie, demonem wyprzedzania nie jest, ale mimo to dynamizmu nabiera jak się kierowca przyzwyczaja do jego prowadzenia. Na trasie przy obładowanym samochodzie spala 5,5 (4 os. + bagaż). Przy dwóch osobach na trasie spalanie spada do 4,5. Miasto 6,4 - 7,1 w zależności od stylu jazdy. Świetne są opcje regulacji układu wspomagania.

Usterki Kia Sportage III

Liczba wpisów: 8
stukot przedniego zawieszenia
  • Kia Sportage III SUV 1.6 GDI 135KM 99kW 2010-2013
  • zawieszenie
Przednie zawieszenie przy 18tys. km zaczęło stuka mam teraz 30tys żępoli strasznie, przy 26tys. miałem serwis stwierdzili że wszystko ok serwis marvel w Łodzi po 4 miesiącach zrobiły się drobne pęcheżyki na chromowanych klamkach, uznali wadę po 2 tyg. mieli dać znać żeby podjechać na wymianę minęlo 2miesiące i nic. Zdarza się czasami przy zapalaniu na zimno załapie i zgaśnie. Poza tymi wadami wszystko ok mało pali 8,5l średnia, świetnie się prowadzi. To zawieszenie najbardziej mnie martwi nie zdiagnozowane. muszę jeszcze raz udać się do serwisu
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Silnik szarpie zimny i ciepły na postoju i w czasie przyśpieszania
  • Kia Sportage III SUV 1.6 GDI 135KM 99kW 2010-2013
  • silnik
  • 112 tys. km
Witam mam problem z kia sportage 1.6 gdi 135km. A mianowicie czuć szarpanie silnikiem na postoju po dodaniu gazu i w trakcie przyśpieszania nie ma problemów z uruchomieniem silnika żadnych błędów nowe świece zapłonowe Denso olej i filtry wymienione oprócz filtra paliwa którego nie ma w tym aucie. Jak ktoś miał podobny problem to będę wdzięczny za jakąś podpowiedź. Jeszcze jak mogę sprawdzić czy tam jest koło dwumasowe? Rok. 2012 1.6 gdi 135km.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia gaśnie sama
  • Kia Sportage III SUV 1.6 GDI 135KM 99kW 2010-2013
  • silnik
  • 148 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Witam proszę o pomoc. Auto samo gasnie po kilku minutach. Wtedy zapala się błąd kluczyka i check engine. Jak próbujesz go później po zgasnieciu odpalić to kręci, ale nie odpala. Po kilku minutach ta sama sytuacja. Co to może być?
3 komentarze
Kia Sportage III SUV Facelifting