Szukaj

Informacje o Kia Sportage III SUV Facelifting

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Trzecia generacja modelu, produkowana w latach 2010-2016. Sportage III przeszedł rewolucję stylistyczną, wzorowaną na prototypie Sportage Concept zaprezentowanym w 2009 roku. Autorem projektu samochodu był Peter Schreyer, główny stylista koreańskiej marki. W porównaniu do poprzednika, zwiększyły się też wymiary auta. Sportage III powstał na płycie podłogowej bliźniaczego Hyundaia ix35 (dzielił z nim również wiele innych elementów). Model wygrał plebiscyt na Samochód Roku 2011 na Słowacji, w tym samym roku był też nominowany w konkursie International Car of the Year.

czytaj więcej
Powagosław

Diametralna metamorfoza, jaką przeszedł ten samochód pozwala wątpić, czy to na pewno ten sam model tej samej marki. Z mdłego, nudnego przeistoczył się w pojazd, przy którym wiele aut bardziej prestiżowych producentów wygląda jak SUV-y z poprzedniej epoki.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Coś pomiędzy Audi Q7 i Fordem Kuga, zachowując wszelkie proporcje. Coś pomiędzy wielką kluchą i czołgiem na kółkach. Na widok tego auta krew nie gotuje mi się z wrażenia, ale nie gotuje się też z irytacji, jak to było z poprzednim Sportage. Postęp w porównaniu z nim rzeczywiście imponujący.

~Luzacjusz

Kia Sportage III SUV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4440 mm
Szerokość 1855 mm
Wysokość 1635 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1645 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Rozstaw kół - przód 1614 mm
Rozstaw kół - tył 1615 mm
Zwis przedni 890 mm
Zwis tylny 910 mm
Prześwit 172 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1353 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 564 l
Długość do oparcia tylnej kanapy 830 mm
Wysokość progu załadowczego 745 mm
Kąt natarcia 22,4 stopnie
Kąt rampowy 17,7 stopnie
Kąt zejścia 27,8 stopnie
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Jonny
Kia Sportage III
SUV Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW
Kia Sportage kupiłem przez przypadek, bo była w stanie idealnym. Szukałem raczej Mazda CX-5, Toyoty RAV4 czy Honda CR-V, ale znaleźć coś pewnego graniczy z cudem. Po roku czasu mogę powiedzieć że był to dobry wybór. Kia dogoniła już czołowych producentów, a niektórych przegoniła. Karoseria bez oznak korozji, materiały wykończeniowe trwałe i dość miękkie, nic nie skrzypi w środku. Wyciszenie kabiny niezłe, na postoju nie słychać silnika. Silnik 1.6 GDI 136 KM wystarczający do sprawnego poruszania się ( zależy kto czego oczekuje od takiego samochodu ) i jest oszczędny jak na takie gabaryty. Karoseria jest ładna, a projektowana przez projektanta Audi TT. W Polsce nareszcie ludzie zaczynają doceniać auta grupy Hyundai / Kia.
4,9
~Tomasz
Kia Sportage III
SUV Facelifting 2.0 GDI 166KM 122kW
Samochód kupiłem jako nowy w salonie, wersja najwyższa wówczas dostępna XL - zależało mi na ksenonach i bez kluczykowym uruchamianiu auta, a to było dostępne tylko w tej wersji. Samochód jak do tej pory niezawodny, nie mam obawy wsiąść do auta i pojechać z dnia na dzień w daleką podróż. Auto bardzo ciche w środku jak i na zewnątrz, do 100km/h praktycznie nie słychać silnika, powyżej 100km/h trochę gorzej. Pomimo, że nie wygląda na zbyt duży, wewnątrz naprawdę sporo miejsca - cztery dorosłe osoby podróżują komfortowo ale pięciu dorosłych pasażerów też nie będzie narzekać. Moja wersja posiada również przeszklony dach co dodatkowo rozjaśnia wnętrze i sprawia, że auto wydaje się być weselsze w środku (bardzo fajna sprawa, następne auto też będzie z takim dachem). Silnik 2.0 GDI jest bardzo elastyczny i dużo wybacza, zwłaszcza to, że kierowca nie zredukował biegu. Spalanie najniższe zarejestrowane przeze mnie to 6,7l/100km, ale to przy długiej jeździe z prędkością 50-70 km/h, na trasie 100-120 km/h 8-9l/100km. Jedyny mankament, który nieznacznie przyćmiewa zalety to skrzynia biegów, zwłaszcza pierwszy bieg czasem "haczy" i żeby go wrzucić trzeba ponownie puścić i nacisnąć sprzęgło, serwis mówi że te modele tak mają i trzeba się do tego przyzwyczaić. Zresztą to występowało od czasu kupna auta. Poza tym nie ma się do czego przyczepić. Jako drugie auto mam skodę kodiaq, kijanka bije na głowę skodę pod względem wyciszenia i wygody siedzeń.
4,7
~AndrzejO
Kia Sportage III
SUV Facelifting 2.0 CRDi 184KM 135kW
Bardzo udane auto. Choć nie przepadam za SUV-ami, ten kupiłem z konieczności, bo potrzebuję większego prześwitu i napędu 4x4 ze względu na trudny dojazd do górskiej, wakacyjnej chatki. KIA okazała się bardzo uniwersalnym samochodem, przyjemnym w prowadzeniu, bezawaryjnym i w miarę oszczędnym w zużyciu paliwa (średnia 9.2l/100km w tym 70% jazdy miejskiej). I bez trudu dojeżdża do górskiej chatki. :) Silnik jest mocny, elastyczny i dość cichy jak na diesla. Skrzynia biegów OK, na zimnym trochę opornie wchodzi jedynka. Siedzenia dość twarde, ale wygodne (możliwość regulacji lędźwiowej). Zawieszenie OK. Ergonomia, poza nielicznymi drobiazgami, OK. Jedyne czego mi brakuje to brak możliwości podpięcia telefonu poprzez Android Auto. To jest niestety możliwe dopiero od wersji Sportage IV, choć liczę na jakiś fabryczny upgrade.
Średnie spalanie dla Kia Sportage III SUV Facelifting
8,2 – 9,5
l/100 km
6,6 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,9
Kia Sportage III
SUV Facelifting 2.0 CRDi 184KM 135kW
Sportage po lifcie, 2015r., 2.0 CRDi 184KM, 4x4, automat - bardzo przyjemnie się nim jeździ, ale dwa minusy: - mimo mocy 184KM przyspieszenie 0-100 tylko 9,4s katalogowo, subiektywnie jeszcze dłużej, elastyczność w 4 osoby i bagaż jakby tych koni było tylko 100; - drugi minus to spalanie, wyjątkowo spory apetyt na paliwo, na autostradzie z prędkością 140 trzeba liczyć się ze spalaniem ok 9,5l/100km, na drodze krajowej do 100km/h można zejść do 8,2l/100km, miasto ok 10-11L., dla porównania większy Outlander na trasie spokojnie 7-8l, tylko miasto 9l; XC60 z silnikiem 2,4D 215KM trasa 160-180m/h mieści się w 8,5l, a droga krajowa ok 7l. Jak komuś nie robi stosunkowo duże spalanie brać w ciemno, a dla osób oszczędnych zdecydowanie polecam 1,7CRDI - miasto ok 6L/100KM.
6,1
Kia Sportage III
SUV Facelifting 1.7 CRDi 115KM 85kW
Samochód ma potężną bryłę i sporą powierzchnię czołową, stąd średnie spalanie na poziomie poniżej 6 litrów jest nierealne. W trasie jadąc emerycko ok. 80 km/h pali poniżej 5l/100 km, ale jest to mocno uciążliwe dla wszystkich, przy normalnej jeździe do 100-110 km/h poniżej 6,0l. Średnie spalanie u mnie na poziomie 6,5 l/100 km przy przejechanych ponad 28000 km. Auto pali średnio o 0,4l więcej zimą niż w ciepłe dni. Maksymalne spalanie 8,0l zarejestrowałem jeżdżąc zimą z power boxem i głównie po mieście, po zdjęciu boxa niewiele ponad 7l (cykl czysto miejski). Nogę mam w miarę lekką, przy przekroczeniu 120 km/h spalanie chwilowe wzrasta do ponad 7 litrów, przy 140 jest już prawie 10. Komputer zaniża średnie spalanie o około 0,4-0,5 l względem pompy na stacji, choć czasem wyniki są zbieżne co do 0,1l. Silnik ogólnie słaby, powyżej 3000 obr./min zaczyna brakować mocy, do miasta dynamika bardzo dobra jak na suva. W trasie bez agresywnego wyprzedzania też daje radę, na mocniejsze fury jednak za słaby (tylko 115 KM). Power box zniwelował te braki, ale okupił wyższym spalaniem. Wróciłem do serii, gdyż pomimo właściwego strojenia w autach po liftingu sterownik nie mógł się z nim do końca dogadać. Silnik godny polecenia osobom spokojniejszym, bardzo oszczędny i trwały.
7,3
Kia Sportage III
SUV Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW
Auto jak na swoją masę spala całkiem przyzwoicie. Jazda zgodnie z podpowiadaczem zmiany biegu w średnim mieście i trochę wypadów za miasto pozwala uzyskać średnią 7,5 litra i to przy temperaturach zimowo-jesiennych. Dodam że mieszkam na obrzeżach miasta i każdy wyjazd to przynajmniej 10-15 km robię. Bardziej dynamiczna jazda w tych samych warunkach to już około 8.5 litra. Mój rekord to jazda zatłoczoną drogą krajową prędkością w przedziale 70-90 km/100 na szóstym biegu średnio wykazywało 6.3 litra i to na dość długim odcinku. Jak się zrobi cieplej pewnie spalanie mogło by spaść jeszcze trochę ale wówczas jazda będzie bardziej dynamiczna i na jedno wyjdzie. Dodam że porównywałem wskazania komputera do wyliczeń, tankuję na tej samej stacji i dokładnie na tym samym stanowisku i tu muszę przyznać że u mnie spalanie się prawie pokrywało. Różnice wychodziły rzędu 0.1-0.2 litra więcej według wyliczeń do wskazań komputera ale myślę że ta różnica jest w zakresie błędu spienienia się paliwa i pierwszego odbicia :). Ogólnie jestem zadowolony.

Usterki Kia Sportage III

Liczba wpisów: 8
stukot przedniego zawieszenia
  • Kia Sportage III SUV 1.6 GDI 135KM 99kW 2010-2013
  • zawieszenie
Przednie zawieszenie przy 18tys. km zaczęło stuka mam teraz 30tys żępoli strasznie, przy 26tys. miałem serwis stwierdzili że wszystko ok serwis marvel w Łodzi po 4 miesiącach zrobiły się drobne pęcheżyki na chromowanych klamkach, uznali wadę po 2 tyg. mieli dać znać żeby podjechać na wymianę minęlo 2miesiące i nic. Zdarza się czasami przy zapalaniu na zimno załapie i zgaśnie. Poza tymi wadami wszystko ok mało pali 8,5l średnia, świetnie się prowadzi. To zawieszenie najbardziej mnie martwi nie zdiagnozowane. muszę jeszcze raz udać się do serwisu
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Silnik szarpie zimny i ciepły na postoju i w czasie przyśpieszania
  • Kia Sportage III SUV 1.6 GDI 135KM 99kW 2010-2013
  • silnik
  • 112 tys. km
Witam mam problem z kia sportage 1.6 gdi 135km. A mianowicie czuć szarpanie silnikiem na postoju po dodaniu gazu i w trakcie przyśpieszania nie ma problemów z uruchomieniem silnika żadnych błędów nowe świece zapłonowe Denso olej i filtry wymienione oprócz filtra paliwa którego nie ma w tym aucie. Jak ktoś miał podobny problem to będę wdzięczny za jakąś podpowiedź. Jeszcze jak mogę sprawdzić czy tam jest koło dwumasowe? Rok. 2012 1.6 gdi 135km.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia gaśnie sama
  • Kia Sportage III SUV 1.6 GDI 135KM 99kW 2010-2013
  • silnik
  • 148 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Witam proszę o pomoc. Auto samo gasnie po kilku minutach. Wtedy zapala się błąd kluczyka i check engine. Jak próbujesz go później po zgasnieciu odpalić to kręci, ale nie odpala. Po kilku minutach ta sama sytuacja. Co to może być?
3 komentarze
Kia Sportage III SUV Facelifting