Szukaj

Informacje o Kia Sportage II 2.0 CRDi 140KM 103kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Idealny przykład na to, że pozory mylą – silniki Sportage mają mało wspólnego ze sportem, jak już, to z rekreacją. Wśród motorów benzynowych można przebierać pomiędzy dwoma silnikami. 2.0l ma 142KM i w praktyce jest za słaby do tego auta, kiepsko przyspiesza szczególnie na I i II biegu, a na dodatek dużo pali. Włączona klimatyzacja i załadowana pasażerami kabina jeszcze go dobijają. Mocniejsza jednostka ma już 2.7l, pali jeszcze więcej, ale za to zapewnia autu odrobinę wigoru i ma ładny dźwięk, bo jest widlasta. Diesel jest jeden, ale ma parę wariantów mocy. Darujcie sobie 112-konną, bo znienawidzicie to auto. O niebo lepsza jest ta 140-150-konna. Oczywiście również nie jest wyjątkiem i ma niewiele wspólnego ze słowem „sport”, ale przy pracującej turbosprężarce dość sprawnie reaguje na polecenia wydawane pedałem „gazu” i odnajdzie się również na trasie.
czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Kia Sportage II 2.0 CRDi 140KM 103kW 2006-2010
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Kia Sportage II
SUV 2.0 CRDi 140KM 103kW
Fajny i oszczędny silnik. Ostatnio pokonując długą trasę 3000 km ze skiboxem na dachu w Alpy osiągnąłem spalanie 8,2 l ( spalanie na podstawie tankowań, które różniło się o 0,1 od tego na komputerze). Nie była to oszczędna jazda. Po Polsce rewelacji nie było 60-120 km/h, autobahnem niemieckim 120-160 km/h, a dalej przepisowo 60-100 km/h (prędkość z navi, a nie licznikowa). Po mieście spalanie nigdy nie przekroczyło mi 8,6 l - bez ścigania się ze świateł do świateł ale energiczne ruszanie, trochę korków jak to w stolicy. Na trasie Warszawa-Lublin-Rzeszów-Rymanów Zdrój-Rzeszów-Lublin-Warszawa udało mi się osiągnąć spalanie 6,1 l - jazda ekonomiczna, zgodnie z przepisami oraz trasa pokonywana w nocy - można troszkę mniej ale czasami nie wytrzymywałem :) Wadą auta jest niestety mały bak, przydałoby się 20 l więcej. Minusem też jest bagażnik, który jest troszkę za krótki, ale ostatecznie nie ma tragedii.
8,3
Kia Sportage II
SUV 2.0 CRDi 140KM 103kW
Mógłby trochę mniej palić - pomału zaczynam być eko-kierowcą :), ceny przeglądów - przy 80000 - 1100 PLN więc nie mało, ale wszystkie drobne awaria usunięte w ASO w ramach gwarancji ( oprócz kpl sprzęgła) które kupiłem na Allegro za 700 zł.
7,7
Kia Sportage II
SUV 2.0 CRDi 140KM 103kW
Średnie spalanie oscyluje wokół 8l/100km,przy jeżdzie głównie w trasie.Mogłoby być trochę mniej.Jednak gdy sobie przypomnę moje pierwsze auto,jeszcze z czasów licealnych-PF126p,które w mieście dochodziło do 8,3l benzyny na 100 km to uważam Kię za samochód ekonomiczny.

Usterki Kia Sportage II

Liczba wpisów: 14
Nierówne przyspieszanie, problem z silnikiem, sprzęgłem i fotelem.
  • Kia Sportage II 2.0 CRDi 140KM 103kW 2006-2010
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 9
Dastin 28.10.2010 Witam, Postaram się obrazowo opisać przyczyny, z powodu których ciśnienie mi rośnie z miesiąca na miesiąc. Jeżdżę KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 140kM i od nowości mam z nim kłopoty. Opiszę szereg objawów pojawiających w miarę wzrostu przebiegu. Serwis techniczny niczego nie widzi. Może jest to spowodowane brakiem doświadczenia mechaników. 1. Jeszcze przed przekroczeniem 1000km zauważyłem że w zakresie obrotów 1000-1900/min przy przyspieszaniu samochód jakby galopował. Silnik coś przytrzymuje po czym obroty "odrabiają straty" goniąc do tych zadanych przez pedał. Siedząc za kierownicą czuje się jakby kilku tonowa przyczepa szarpała za samochód. Problem męczy mnie przez pół dnia i kolejne pół dnia jest trochę lepiej. Przy 6000km wymienili oprogramowanie i objawy "spłaszczyły się" na kilka tysięcy km. 2.Po przejechaniu nieco ponad 10000km pewnego letniego dnia zauważyłem, że silnik dudni przy spadających obrotach. Po puszczeniu pedału gazu (przy zmianie biegów, przy hamowaniu silnikiem) przechodząc przez zakres 1800-1500obr/min dudni wypełniając dźwiękiem kabinę. Pojawia się to kilka minut po "depnięciu" np przy wyprzedzaniu. Trwa to przez ok 5-10min, a spalanie dochodzi do 30l/100km. Na I przeglądzie nic nie stwierdzili. 3. Przy ok. 20000km pojawił się kolejny objaw - uderzenia wyczuwalne na pedale sprzęgła po przyłożeniu nogi, po wciśnięciu pedału słyszalne dudnienie o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. W miarę eksploatacji dudnienie się nasiliło. Przy rozgrzanym silniku słychać też szum-chrobot. 4. Jeszcze przed 30000km zauważyłem, że ciężko wchodzą biegi. Nie potrafię dokładnie określić kedy problem się zaczął ponieważ zwróciłem na to uwagę kiedy przejechałem się dwoma innymi egzemplarzami, w których biegi zmieniały się jak w mojej 16 letniej Primerce - malina - to dolało goryczy do przyjemności użytkowania mojego Sportaga. Objaw jest taki, że przy "wciąganiu" dźwigni czuje się opór po czym wskakuje bieg z wyczuwalnym i czasem słyszalnym udeżeniem zembów. 5. Myślę, że już po 30000km. Przy zwalnianiu na biegu, po wysprzęgleniu pod koniec zwalniania czasem wyczuwalne jest hamowanie, czasem gdy po wysprzęgleniu wyłącze bieg po paru sekundach wyczuwalne jest uderzenie dużej masy w komorze silnika, jakby coś spadło, albo przewróciło się. Pozostałe objawy jakie towarzyszą eksploatacji samochodu (teraz jest 50tys. przebiegu). 6. Kiedy puszczam sprzęgło przy włączonym biegu, tuż prze rozpoczęciem przenoszenia napędu na skrzynię, wyczuwam udeżenie w silniku. Podobne do tego opisanego w p. 5. 7. Przy cyklicznym, często powtarzanym wciskaniu i puszczaniu pedału sprzęgła karzdemu ruchowi nogą słyszalne jest popiskiwanie w okolicach silnika. Podobne w brzmieniu do pisku paska jednak nieporównanie cichsze, o znacznie bardziej metalicznej barwie i cykliczne wg sinusoidy w krótkiej chwili. Objawy można zaobserwować na ciepłym silniku. 8. Bywają dni, że silnik chodzi jak sieczkarnia - w zakresie 1200-1500 obr/min pojawiają się wibracje i drżenie - jakby jakież koło pasowe rzęziło. Często ma to miejsce po objawach opisanych w p.2 kiedy silnik dudni i dużo pali. 9.Porónując mój egzempaż z innymi, znajomych, zauważam że silnik pracuje mniej kulturalnie, trochę ciężko. Delikatne, chwilowe popuszczenie sprzęgła na 1 biegu bardziej przekłada się na barwę pracy silnika niż na zachowanie samochodu - to również zauważam przez porównanie z innymi egzemplarzami. Na II przeglądzie niczego niewłaściwego w pracy silnika nie stwierdzono. Czy robią ze mnie głupka? 10. I na koniec muszę dodać jakieś chrobotanie siedziska przy wsiadaniu do samochodu.
1 komentarz
Brak mocy w dilniku
  • Kia Sportage II 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW 2009-2010
  • układ chłodzenia
  • 220 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W czasie podróży na wczasy pękł przewód chłodnicy. Po dolaniu wody po 5 km samochód stracił moc. Mezhanik wymienił czujnik temperatury i mimo wszystko z trzech winnych rzeczy, nie Ma silnik mocy. Co może być przyczyną.
awaria systemu elektrycznego
  • Kia Sportage II 2.0 i 16V 142KM 104kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
  • 345 tys. km
cykliczny zanik napięcia w zasilaniu świateł mijania i drogowych, nie działają wycieraczki, nie świeci pulpit sterowniczy nawiewu sterowania . brak możliwości uruchomienia silnika / nie działa rozrusznik/ problem zanika po krótkotrwałym postoju .
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kia Sportage II