Szukaj

Informacje o Kia Sportage

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage III (lata 2004-2010) i IV (lata 2010-2016) stały się typowymi modelami rekreacyjnymi z mniejszymi możliwościami terenowymi. Podobną charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2016 roku. Projektantem dwóch ostatnich generacji auta jest Peter Schreyer.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz

Kia Sportage – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Kia Sportage

Cena od: 132 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Kia Sportage

Liczba ocen: 652
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

1,0
~Marcin
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI MHEV 150KM 110kW
Dno dna ! Trzy razy włączył mi się już GPF, a w salonie KIA Filipowicz w Krakowie poinformowali mnie, że źle jeżdżę ?!? Tego nawet nie da się skomentować w kulturalny sposób. Banda przygłupów oszukująca ludzi. To są wadliwe auta z ukrytą fabrycznie wadą kwalifikujące się do poza zbiorowego. KIA bazuje na tym, że ludzie i tak nie pójdą do sądu że względu na koszty, ale jak dla mnie to sprawa dla telewizji. Ja osobiście ie pozbywam się samochodu, niestety że strata, ale mam już dość. Kupiłem nowe auto i zostałem oszukany przez tych cwaniaków. Odradzam zakup tego auta oraz radzę szerokim łukiem omijać salon KIA FILIPOWICZ W KRAKOWIE !
5,0
~Wojtek
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Bardzo dobry samochodu. Silnik jest dynamiczny, auto łatwo wchodzi w tryb elektryczny. Świetnie spasowane wnętrze i wyciszenie, czy trasa czy miasto - w środku cisza. Systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy działają bardzo dobrze, nieporównywalnie lepiej niż w grupie VAG. Auto jest bardzo pakowne. Systemy wspomagania kierowcy działają bardzo sprawnie, system multimedialny zapewnia mnogość ustawien i personalizacji. Reflektory adaptacyjne to jest kosmos, noc zmieniają w dzień, nie oślepiając przy tym kierowców z naprzeciwka.
3,5
~maro
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Kupiłem nowy samochód KIA z silnikiem 1,6 benzyna. Podoba mi się lecz elektronika jest do dupy. Co 2-3 tys km wyświetla się filtr spalin .W serwisie za usunięcie usterki śpiewają sobie 500 zł / usunięcie usterki polega na jeżdzie 10-15 km na 3 biegu/.Filtr spalin zgaśnie ale paliwo idzie w powietrze a na silnik nie jest wskazana taka głupota. Zapala się SOS przy większych mrozach , zapala sie kontrolka ciśnienia w oponach, coś piszczy i skrzeczy. Producent i serwisy nich się ogarną bo ludzie będą zwracać to badziewie

Raporty spalania Kia Sportage

Liczba raportów: 899
Średnie spalanie dla Kia Sportage
6,2 – 14,0
l/100 km
6,3 – 9,6
l/100 km
9,9 – 15,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW
Po przejechaniu 30 tys. km przez 2 lata, średnie, całkowite spalanie wynosi 8.1l/100km. Na drogach krajowych do 90km/h przy płynnej jeździe można zejść do około 6 litrów na setkę. W cyklu mieszanym, czyli połowa w mieście i druga połowa drogą expresową, spalanie wynosi około 8 litrów. Na autostradzie wszystko zależy od ciężkości stopy. Do 110km/h spalanie to około 7.5 do 8.0 litrów w zależności od terenu. Przy 140km/h to już około 10 litrów. Wyższe prędkości przywołują myśli, jak ulotne są miłe chwile oraz objętość paliwa w naszym baku. Tylko dla koneserów.
7,8
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW
Po przejechaniu 30 tys. km przez 2 lata, średnie, całkowite spalanie wynosi 8.1l/100km. Na drogach krajowych do 90km/h przy płynnej jeździe można zejść do około 6 litrów na setkę. W cyklu mieszanym, czyli połowa w mieście i druga połowa drogą expresową, spalanie wynosi około 8 litrów. Na autostradzie wszystko zależy od ciężkości stopy. Do 110km/h spalanie to około 7.5 do 8.0 litrów w zależności od terenu. Przy 140km/h to już około 10 litrów. Wyższe prędkości przywołują myśli, jak ulotne są miłe chwile oraz objętość paliwa w naszym baku. Tylko dla koneserów.
6,5
Kia Sportage V
SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Mam egzemplarz z 2024 roku jeszcze z silnikiem 230 km z napędem AWD. Jeżeli chodzi o hybrydę w Kia a porównując do Toyota to gorzej ją wprowadzić w napęd elektryczny niż w Toyocie. W Toyocie łatwiej wymusić tryb elektryczny i szybciej się można nauczyć jeździć hybrydą. Ale jeżeli ktoś wyczuje Sportage i będzie jeździł samochodem jak hybrydą a nie tylko jak zwykłym benzyniakiem to wartości 5.3-5.8 w mieście realne. Drogi powiatowe do 100 km/h i przewidywanie kiedy można odpuścić nogę z gazu to wyniki nawet poniżej 5 litrów. Drogi ekspresowe i krajowe do 120 km/h to wynik 6.5 do 7. Autostrada 140 km/h na tempomacie to juz blisko 9. Silnik elektryczny załącza się do około 120 km/h ale jest on prawie bezwartościowy jadąc autostradą czy krajówką, zwykle załącza się jadąc z lekko z góry. W Toyocie można łatwiej wymusić jazdę na elektryku po przez minimalne ujęcie gazu nawet z prędkościami 120 km/h a w KIA to już nie zawsze tak skutecznie działa zwłaszcza powyżej 100 km/h, jeszcze jadąc w mieście 50-70 to jako tako możemy wymusić. Różnice między Toyota RAV4 2.5 AWD a Sportage to różnica około 0.5 w mieście na korzyść Toyoty a jadąc na drogach powiatowych to już prawie litr bez mocnego oszczędzania. Toyota RAV4 jadąc z Gdyni do Władysławowa uzyskałem 4.3 litra a Sportage 5.2.

Usterki Kia Sportage

Liczba wpisów: 90
usterka elektroniki
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
przy pierwszym uruchomieniu po nocy, jak jest zimny, nie mam mocy, pokazuje 4-5 błędów, usterkę skrzyni biegów, swiateł, innych systemów, nie zwalnia hamulca elektrycznego, nie działa autohold, kamera cofania, nie można ruszyć z miejsca po wyłączeniu hamulca manualnie oczywiscie...trwa to kilkanascie minut, potem wraca, przynajmniej na razie, do normy..czyli jakby nigdy nic, 4x stało auto w ASO. Brak diagnozy, usterka pojawia sie często, coraz częsciej. A to nowe auto....co powoduje narastanie emocji:)
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pogryziony przewód chłodniczy
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2021-2024
  • układ chłodzenia
  • 500 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 2
W nowym aucie po przejechaniu raptem 500 km pojawiła się kontrolka check engine. Samochód trafił do ASO. Panowie stwierdzili niesprawny moduł oraz uszkodzony a raczej przegryziony przewód chłodniczy przez jakegoś zwierzaka i wyciek płynu. Wymianę przewodu wycenili na 900 zł. Twierdzą, że te pogryzienia przewodów w nowych Kia są częste i wręcz nagminne i mają takich przypadków dużo. Ja parkuję w centrum Warszawy od 20 lat na wybetonowanym placu różnymi samochodami i nigdy mi się to nie zdarzyło, tak samo znajomym a tu w nowej Kii od razu na dzień dobry. Czy ktoś miał jeszcze taki przypadek ?
14 komentarzy
GPF
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI MHEV 150KM 110kW 2021-2024
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 33
Nie 3
Aktualny przebieg 14 000 km. Samochód użytkuję od sierpnia 2023, głównie dojazdy do miasta ok. 11 km w jedną stronę. 18 grudnia 2023 zapaliła się kontrolka GPF. W rozmowie z ASO dowiedziałem się, że samochód ma wgraną aktualizację poprawy logiki kontrolki GPF \lipiec 2023, po raz pierwszy kontrolka GPF pojawiła się przy przebiegu 4000 km/ i wypalanie jest możliwe na mój koszt za 320 zł. Podjąłem próbę wypalania z efektem mizernym, przejechane 120 km na A4 , duży ruch, ślisko i kupa nerwów. Pojechałem do serwisu 100 km w jedną stronę / cały czas świecąca kontrolka GPF i komunikat kontynuuj jazdę/. Na miejscu pracownik serwisu recytował z pamięci regułki i cytaty z instrukcji obsługi samochodu. Tematu nie odpuściłem i po 30 minutach oczekiwania dowiedziałem się, że nie było potrzeby wypalania, kontrolka została "wyzerowana". Po równo miesiącu i przejechaniu ok. 600 km kontrolka zapaliła się ponownie. Znowu telefon do ASO i znowu dowiedziałem się, że pojazd jest eksploatowany w niewłaściwych warunkach. Doradca serwisowy o dziwo zmienił regułkę i doradził, aby nie stosować się do zasad jazdy regeneracyjnej z instrukcji obsługi, natomiast jechać na III biegu lub wyższym i przyspieszać do 4500 obr, następnie odpuszczać gaz i znowu przyspieszać, w serwisie stosują tę metodę i po ok. 10 km kontrolka gaśnie. Do autostrady mam 60 km więc jazda na krajówce ok.30 km i tym sposobem ze statusu 4 wypaliłem do 0 i kontrolka zgasła, niemniej jest to w warunkach normalnego ruchu coś szalonego. Korzystałem z carscanera. Po 5 dniach dojazdów do pracy po 11 km, status zapchania filtra DPF już wynosi 1. Ewidentnie ten samochód posiada jakąś wadę fabryczną nazywaną ładnie przez serwisanta "cechą samochodu". Gdyby przy sprzedaży o tym jasno poinformowali, że to auto nie nadaje się do jazdy po mieście i na krótkich dystansach to nawet bym się na Kia Sportage nie popatrzył. Może moja opinia komuś się przyda, zaoszczędzi nerwów i pieniędzy. Osobiście wsadziłbym do tego samochodu prezesa Kia Polska razem z kierownikiem serwisu KIA i w mojej okolicy i warunkach drogowych niech przeprowadzą skuteczną jazdę regeneracyjną zgodnie z instrukcją. Pewnie jeździliby do usranej śmierci, ewentualnie przejażdżkę skończyliby w rowie, albo wpadli na policyjny radar. Szkoda gadać...
12 komentarzy
Kia Sportage

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.