Szukaj

Informacje o Kia Sorento III

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2014 roku. W Sorento III zastosowano kilka rozwiązań stylistycznych znanych z prototypu Kia Cross GT z 2013 roku. Podobnie jak w przypadku modelu drugiej generacji, za projekt samochodu odpowiedzialny był główny designer Kii, Peter Schreyer. Pod względem konstrukcyjnym, Sorento III spokrewniona jest z modelami Carnival i Sedona, z którymi dzieli płytę podłogową. Auto jest trochę większe od Sorento II: o 95 mm dłuższe (4780 mm), rozstaw osi – większy o 80 mm (2780 mm); jest też o 15 mm niższe (1685 mm).
czytaj więcej
Powagosław
Land Rover Discovery dla ubogich? Tak nazywano Sorento II. Model numer trzy jakby dojrzalszy, bardziej przemyślany i mniej krzykliwy. A przy tym ciągle praktyczny – w środku oferuje naprawdę dużo miejsca. ~Powagosław
Luzacjusz
Sam nie wiem. Niezły na pierwszy rzut oka, choć nie wygląda tak świeżo jak Sorento II, szczególnie na tle swojego poprzednika. Do tego ten słusznych rozmiarów, przysadzisty kuper a la Kim Kardashian. Jest z mojej strony sympatia, ale na coś więcej jeszcze nie czas. ~Luzacjusz

Kia Sorento III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Kia Sorento III

Liczba ocen: 45
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Całokształt - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~garbus1303
Kia Sorento III
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Kupując Sorento obejrzałem chyba wszystkie auta z tego segmentu, wyłączając marki "premium" (nie lubię wyrzucać pieniędzy w błoto i pompować ego drogim autem). Auto miało być możliwie uniwersalne, mieć duży bagażnik, napęd na obie osie, dobre wykończenie wnętrza i wreszcie miało być ciche i komfortowe. Kia wygrała bez trudu, a moi pasażerowie wsiadając pierwszy raz do Sorento kwitują to uwagą w stylu "ojej, zupełnie jak w Audi". I rzeczywiście nie ma w tym żadnej przesady. Auto pokonało 145 tys. km właściwie bezusterkowo, a opisane dalej drobiazgi zostały sprawnie naprawione na gwarancji. Auto warte uwagi, szczególnie jeśli ktoś szuka pojazdu naprawdę siedmioosobowego i z dużym bagażnikiem, a przy tym pokonuje długie trasy i wjeżdża w lekki teren, także zimą.
4,9
~Wojciech
Kia Sorento III
SUV Facelifting 2.2 CRDi 200KM 147kW
Fajne autko, z chip fabryczny na ok. 240KM, skrzynia 8AT wyrabia duży moment ponad 500 Nm. Może nie przyspiesza od zera jak inne suvy z 3.0 (7s) ale jak już ma 80/100km/h to przejazd przez autostrady zwłaszcza DE czysta przyjemność przy obroty 2 ,5tyś max, średnie spalanie z Poznania do Berlina z powrotem ~ 8 ON. (3 x w miesiąc jadę tą trasę). Wcześniej miałem Optime, ale chciałem coś wyższego, no i 2.2 nie bierze oleju, a optima 1.7 przy autostradowych rajdach brała jak skoda poprzednia:( 1 litr na trasa do Berlina :( W DE prędkości głównie 170-190. Sorento GT ma wszystko w opcji. Mam teraz 45tyś przejechane, nic się nie dzieje, brakuje tylko startu spod bramek poniżej 9s, a potem to auto jedzie jak niemieckie.
4,8
~Marcin
Kia Sorento III
SUV Facelifting 2.0 CRDi 185KM 136kW
Jestem zadowolony z zakupu, jak i cała moja rodzina, a szczególnie dzieci, które szukają okazji do siedzienia na 3 rzędzie. W 3 miesiące przejechałem 7000 km- Zakopane, Mazury, Podlasie. Wyjazdy rodzinne tym autem to przyjemność. Duże, przestronne, bezpieczne auto. Do tego zwinne i całkiem dobrze przyśpiesza. Świetne światła drogowe LED. Wybrałem je z uwagi na 7 rząd siedzeń oraz to że amerykański organizacja testująca uznała je za jedno z bezpieczniejszych aut (www.iihs.org) TOP SAFETY PICK+ (podobnie jak volvo xc90). Po prostu spokojniej jadę zwykłymi drogami, mijając młodych szalonych w BMW w jednym z bezpieczniejszych aut, które dodatkowo wazy około 2 ton. ( Kodiaq ma masę startową tylko 1450 kg). Jak wiadomo, lepiej jechać cięższym autem. Długa gwarancja -7 lat. Niska utrata wartości przez auto. W środku jest komfortowo.
Średnie spalanie dla Kia Sorento III
8,2 – 9,0
l/100 km
16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Kia Sorento III
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Jak chodzi o miasto, Warszawę, to poniżej 12l nigdy nie udało mi się zejść ze spalaniem. Trasa Warszawa - Villach podczas wyjazdu na narty, narty na dachu i 3 osoby w aucie + bagaże - spalanie na autostradzie przy 130-140km/h między 10,1 a 10,5l, ale podczas wyjazdu letniego do Chorwacji spalanie wahało się między 8,8 a 9,2l - tu ciekawostka. Dwa razy jechałem do Holandii i na Niemieckim paliwie na autostradzie udało mi się zejść przy 140km/h nawet do 7,1l! Więc jestem ciekaw, czy jakoś paliwa w naszych krajach nie ma znaczenia do spalania aut :P Bo naprawdę w Niemczech po tankowaniu było czuć różnicę. Dodam, że jeszcze podczas jazdy w Austrii po górach, o jakieś 15% mniej mi paliło auto na trybie Sport, gdyż szybciej zmieniało biegi i utrzymywało obroty gdy się jechało pod górę z ostrymi zakrętami. Auto mam 2.5 roku i rocznie robię ok 40 tys km. Nie miałem żadnych problemów większych. Auto godne polecenia jak chodzi o przestronność, lecz to spalanie mogłoby być mniejsze :(
8,7
Kia Sorento III
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
po przejechaniu 15 000 km licznik pokazuje 8,9 l /km , jest to wiecej niz mi obiecywano ale w 2 litrowym subaru 150km disel po przejechaniu 115 tys mam 7,4 l wiec jak na taki czolg mam tylko troche ponad 1 litr wieksze zuzycie. Na autostradzie zazwyczaj mi sie spieszy wiec zuzycie jest 9-10 l/km , w miescie 12 czasami dobija do 15 ale to zalezy od tego co sie dzieje na miescie ,jak jest tloczno to wiadomo ze to spalanie jest tragiczne. Kiedy jade na wycieczke i mi sie nie spieszy , wiec nie przekraczam 120 km/h spalanie wychodzi miedzy 6,7-7,5 l/100. Ogolnie jestem zadowolony ale bak moglby byc wiekszy o 10 l , kazda wyprawa to 2 czasami 3 tankowania co jest wkurzajace.
9,2
Kia Sorento III
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Sorento mam od koca listopada 2017r. Przejechałem ok 1100 km. Z tego co wyczytałem wynik spalania zależy także od opon zamontowanych na felgach. Ja zakupiłem 18 calowe felgi i opony hankook Winter icept EVO2. Spalanie pierwsze 1000 km. trochę zwariowane ... przy temperaturze ok 2/3 stopni w plusie na luźnej i ekonomicznej jeździe ok 12.5 litra w mieście. Po ok 700 km zaczęło spadać. Na niemieckich i angielskich stronach wyczytałem że Sorento 2.2 po odebraniu z salonu nazwijmy to w końcowej fazie dotarcie lub ułożenia elementów silnika po której silnik pozbywa się ileś tam procent tarcia w wyniku czego zużycie paliwa spada. Czekam do ok przebiegu 10 tyś. km. Wtedy dowiemy się jakie będzie spalanie. Planuje w maju po przebiegu ok 4 tyś km. podjechać do firmy VTECH w Krakowie w celu zamontowania PowerBoxa z funkcją mapowania 2fazowego ( wybór programu za pomocą połączenia bezprzewodowego na urządzeniach z systemem Androis lub IOS). 2 programy: ECO Tuning zmniejszający dawkę paliwa spalanego na niskich i średnich obrotach; drugi program zwiększający moment obrotowy w granicach bezpieczeństwa dla silnika) Jakie będą wyniki tez opisze wszystko na ty portalu. Cena boxa ok 1200 zł....

Usterki Kia Sorento III

Liczba wpisów: 12
brak NIVOMATU
  • Kia Sorento III SUV Facelifting 2.2 CRDi 200KM 147kW 2018-2019
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 0
kia reklamuje że ma i sprzedaje w dodatkowym wyposażeniu nivomat - tj system samopoziomowania się tylnego zawieszenia. ten nivomat w sorento (a przynajmniej w moim i jeszcze kilku innych) NIE DZIAŁA tak jak powinien działać nivomat !!. na parokrotne zgłoszenie uwagi do serwisu i bezpośrednio do producenta dostałem odpowiedź od adwokata w imieniu Kia MotorsPolska że funkcją samopoziomującego się zawieszenia typu NIVOMAT nie jest utrzymanie zawieszenia w poziomie... a to bardzo ciekawe jest. i zaczyna śmierdzieć oszukiwaniem klientów ! p.s. nazwa nivomat jest zarezerwowana dla sachsa / ZF nie ma więc innej interpretacji jak właściciela patentu. to kto tu kłamie ?
4 komentarze
blad ukladu wydechowego
  • Kia Sorento III SUV 2.2 CRDi 200KM 147kW 2014-2017
  • układ wydechowy
  • 98 tys. km
Przy obiazeniu silnika i dluzszej jazdy wyskoczyl (po raz kolejny) blad z ikonka DPF "uklad wydechowy sprawdzic" Pierwszy blad wyskoczyl przy ok.60 000 km. KIA wymazala blad i dalej. Przy 90 000km ponownie ten sam blad (KIA ponownie wymazala blad). Nastepny byl przy 91 000km. Auto do KIA, wtedy po 2 dniach wymienili czujnik cisnienia. Przy ok.93 000km znowu ten sam bladm, wtedy KIA wymienila Turbosprezarke (Olej nie wymienili, filtrow nie wymienili-Profis) 3100€ wymiana na gwarancji. No i teraz przy 98800 km ponownie ten sam blad!!!!! Ciekawe co im teraz Komputer powie.... wymien klocki hamulcowe!!!??? Turbo bylo zatarte ale ukladu smarowania nie sprawdzili. Nie szukali nawet przyczyny zatarcia. Co moze jeszcze byc? DPF jest podobno czyste.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zacierający się szyberdach
  • Kia Sorento III SUV Facelifting 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2019
  • instalacja elektryczna
  • 10 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Od dwóch lat mam problem z otwieraniem okna dachowego i jestem w serwisie dwa razy w roku tylko dlatego że nie jestem zwolennikiem jazdy z otwartym szybrem za każdym razem smarują jakimś szuwaksem i szyber chodzi jakiś czas dopóki nie wpadnę na pomysł otworzenia go i to jest trzecią następna porażka tego serwisu serwis ale.warszawska Lublin i porażka Kii tego modelu Sorento gt-line przebieg ok.40tys.km
Kia Sorento III