Szukaj

Informacje o Kia Sorento I 3.3 i V6 245KM 180kW 2002-2009

Lata produkcji: 2002 – 2009
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średnich rozmiarów crossover SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Samochód uzupełnił ofertę koreańskiej marki w tej klasie po wycofaniu z niej na krótki okres mniejszego modelu Sportage. Sorento był początkowo budowany na bazie Hyundaia Santa Fe. W 2004 został nagrodzony tytułem „Best in Class” przyznawanej przez magazyn „Truck Trend”. W latach 2007 i 2009 Sorento przechodził drobne modernizacje. W 2009 roku na rynku pojawiła się druga generacja modelu zaprojektowana przez nowego stylistę Kii, Petera Schreyera. Od 2014 roku oferowana jest trzecia generacja Sorento.
czytaj więcej
Powagosław
Land Rover Discovery dla ubogich? Tak nazywano Sorento II. Model numer trzy jakby dojrzalszy, bardziej przemyślany i mniej krzykliwy. A przy tym ciągle praktyczny – w środku oferuje naprawdę dużo miejsca. ~Powagosław
Luzacjusz
Sam nie wiem. Niezły na pierwszy rzut oka, choć nie wygląda tak świeżo jak Sorento II, szczególnie na tle swojego poprzednika. Do tego ten słusznych rozmiarów, przysadzisty kuper a la Kim Kardashian. Jest z mojej strony sympatia, ale na coś więcej jeszcze nie czas. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2009 roku
Pojemność skokowa 3342 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 309 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 92 x 83,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~TSK
Kia Sorento I
Terenowy 3.3 i V6 245KM 180kW
Trochę szumi przy dużych prędkościach, ale jest bardzo wygodne. Największy problem to wady wrodzone tego samochodu, czyli rdza (mimo rzekomego ocynku), problemy z silnikiem opisane w temacie silnika. Inny problem to polskie fora dyskusyjne, które są pełne sprzedawców podszywających się za życzliwych pomocnych doradców, jednocześnie polecających zakup jakichś aut z ogłoszeń. Sprytne działanie bo chwała sprzedawcę dopiero jak ktoś na forum zapyta o jego auto, sprzedawca wtedy śmiesznie udaje że nie zagląda na forum.
3,6
~TSK
Kia Sorento I
Terenowy 3.3 i V6 245KM 180kW
Trochę szumi przy dużych prędkościach, ale jest bardzo wygodne. Największy problem to wady wrodzone tego samochodu, czyli rdza (mimo rzekomego ocynku), problemy z silnikiem opisane w temacie silnika. Inny problem to polskie fora dyskusyjne, które są pełne sprzedawców podszywających się za życzliwych pomocnych doradców, jednocześnie polecających zakup jakichś aut z ogłoszeń. Sprytne działanie bo chwała sprzedawcę dopiero jak ktoś na forum zapyta o jego auto, sprzedawca wtedy śmiesznie udaje że nie zagląda na forum.
4,4
~Simon
Kia Sorento I
Terenowy 3.3 i V6 245KM 180kW
Mały czołg, po lifcie zawieszenia i z dobrymi oponami daje radę w lekkim terenie, nie piszę o topieniu po klamki. Ciekawe prowadzenie, cisza w środku, fotele przednie niezbyt wygodne, zbyt krótkie podparcie ud. Troszkę rdza zaczyna się pojawiać w typowych miejscach, powierzchownie na ramie, tylny most, oraz nadkola tylne po otwarciu drzwi. Trzeba pilnować częstotliwości i jakości wymian oleju i filtrów - padają wariatory i napinacz łańcuchów. U mnie przy 145kkm padł jeden z napinaczy, cała zabawa wraz z regulacją luzu zaworowego 24 szt. szklanki to 5 kpln. Części szybciutko ze Stanów, Gdyby nie to, to same części kosztowałyby ponad 5kpln. Zawieszenie pancerne, napędy jak zadbane to też. Sinik ma moc, fajnie mruczy, pcha do przodu, spalanie 12-18l lpg na 100km. Butla 103l brutto w miejsce koła zapasowego.

Usterki Kia Sorento I

Liczba wpisów: 17
nie działa napęd 4x4 - co może być problemem???
  • Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM 103kW 2002-2009
  • układ napędowy
  • 234 tys. km
Witam 2,5 crdi 140 KM rok 2003 diesel krótko o awarii: jeszcze dzień wcześniej jeździłem na 4x4 hi i działał, później zrzuciłem tylko na tylny napęd - na drugi dzień jak zwykle przejechałem ok 15km tylko na tylnym napędzie - pozostawiłem auto na ok 4-5 godz następnie wsiadłem do auta przekręciłem rozruch i po odpaleniu auta zapaliły się kontrolki 4x4 hi i 4x4 low a napęd przestał działać. - nie było żadnych zgrzytów przy uruchamianiu i przy wcześniejszej jeździe = dodam jeszcze że prąd dochodzi do silniczka zmiany napędu co może być problemem??? Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Zgrzyt przy skręcaniu na trybie low 4x4
  • Kia Sorento I 2.5 CRDi 170KM 125kW 2002-2009
  • układ napędowy
  • 250 tys. km
Podczas przełączania na 4x4 low auto zapina na 4 koła i jedzie do przodu ale przy próbie mocniejszego skrętu na płaskiej nawierzchni z przedniego zawieszenia wydobywa się metaliczny dźwięk (podobne do tych ze skrzyni biegów gdy źle się wbije bieg.)
Oczekuje na rozwiązanie
Gaśnie samochód w gorące dni
  • Kia Sorento I 2.5 CRDi 170KM 125kW 2002-2009
  • układ wtryskowy
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Witam od jakiegoś czasu moja Sorento 2.5 CRDI gasnie podczas jady latem jeśli jest temperatura na dworze powyżej 20 to gasnie za każdym razem odczekam chwilę i odpali ale problem pojawi się za jakieś 10 km zima jest okej. Jeździłem po mechanikach ale żaden nic nie stwierdził
4 komentarze
Kia Sorento I