Szukaj

Informacje o Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Czwarta i najnowsza generacja modelu (oznaczona symbolem YB), wprowadzona na rynek w 2017 roku. Pod względem stylistycznym, Rio IV upodobnił się do mniejszego modelu Picanto. Jego projektantem ponownie jest główny designer marki Kia, Peter Schreyer. W przeciwieństwie do poprzednich modeli z serii, ten oferowany jest jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka (nieco większego niż jego poprzednik). Rio IV nie jest już spokrewniony z Hyundaiem Accentem, lecz z mniejszym modelem marki Hyundai – i20; dzieli z nim m.in. płytę podłogową.

 

Nowa Kia Rio, której światowy debiut miał miejsce podczas zeszłorocznego salonu samochodowego w Paryżu, już jest oferowana w Europie. Rio – zaliczane do samochodów segmentu B – to drugi najlepiej sprzedający się na świecie model marki Kia. Tylko w 2016 roku do klientów trafiło blisko 450 000 egzemplarzy tego auta, co stanowiło 15% całkowitej sprzedaży.

W Polsce Kia Rio również cieszy się ogromnym powodzeniem. W 2012 roku, pierwszym pełnym roku sprzedaży modelu poprzedniej generacji, nabywców znalazło blisko 1600 samochodów. Dwa lata później wynik było już o 1000 egzemplarzy lepszy. Rekordowe pod względem sprzedaży okazały się lata 2015-2016. Dwa lata temu z salonów wyjechało 3398 egzemplarzy Rio. Ubiegły rok zakończył się wynikiem o 4 sztuki lepszym. Plan na 2017 rok zakłada, że z salonów wyjedzie 3700 egzemplarzy nowego Rio. Bardzo duża popularność tego modelu sprawia, że ma on aż 16-procentowy udział w ogólnej sprzedaży Kia w Polsce i zaraz za Sportage i cee’dem zajmuje trzecie miejsce w rankingu najchętniej kupowanych samochodów koreańskiej marki.

 

 

Wśród licznych wersji Rio poprzedniej generacji największą popularnością w Polsce cieszyła się odmiana 5-drzwiowa, napędzana 1,2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 84 KM, w specyfikacji wyposażenia „M”. Właśnie od Rio w takiej wersji silnikowej i wyposażenia zaczyna się cennik modelu nowej generacji. Kia Rio 1.2 z 84-konną jednostką napędową, 5-biegową przekładnią i w wersji wyposażenia M kosztuje 47 990 zł. Seryjne wyposażenie Rio czwartej generacji jest zdecydowanie bogatsze niż poprzedniej i obejmuje między innymi:

  • 6 poduszek powietrznych,
  • pakiet systemów bezpieczeństwa z ESC, systemem kontroli hamowania w zakrętach oraz systemem stabilizacji toru jazdy podczas hamowania,
  • manualną klimatyzację,
  • radio CD/MP3 z 4 głośnikami i zestawem głośnomówiącym Bluetooth do telefonu oraz złączami USB i AUX,
  • elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich,
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
  • centralny zamek z alarmem.

Oprócz bogatego wyposażenia w standardzie Kia Rio czwartej generacji oferuje klientom nową jakość w klasie samochodów miejskich – począwszy od atrakcyjnej stylizacji na zewnątrz i bardzo funkcjonalnego wnętrza, przez najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki nadwoziu nowej konstrukcji i nowoczesnym systemom asystującym, aż po najnowocześniejsze urządzenia multimedialne oraz bardzo dobre właściwości jezdne i wysoki komfort resorowania.

czytaj więcej
Powagosław

Bestseller koreańskiej marki, w przeciwieństwie np. do oferowanych przez nią crossoeverów, próbuje zdobyć klientów bardziej stonowaną stylistyką. Dość udaną. Zmiany w czwartej generacji Rio na lepsze.

~Powagosław
Luzacjusz

Teoretycznie, ma wszystko, by Polacy kupowali Rio równie chętnie, jak kupują Polo, Fabię czy Fiestę. Ale nie widzę, by miała cokolwiek więcej niż mają Polo, Fabia czy Fiesta. I to jest jej problem.

~Luzacjusz

Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 4065 mm
Szerokość 1725 mm
Wysokość 1450 mm
Rozstaw osi 2580 mm
Rozstaw kół - przód 1518 mm
Rozstaw kół - tył 1524 mm
Zwis przedni 830 mm
Zwis tylny 655 mm
Prześwit 135 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 325 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Ergonomia - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting
5,1 – 5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Liczba komentarzy: 1
Kia Rio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Zużycia z pierwszych 500 km (Lubin-Mielec auto na dotarciu) przy płynnej/spokojnej jeździe w tym ok. 400 km autostrad. Na pokładzie włączone media i klimatyzacja - wynik z wyświetlacza po zakończonej trasie 3,6 l. Zwyczajowo przy eco przejazdach do 20 km w jedną stronę (i z powrotem) pokazuje 4,2 l. Co do dynamicznej jazdy (póki co to Rio na dotarciu - to primo, a po wtóre to ten silnik nie służy dynamicznej jeździe) - mogę tylko potwierdzić, że w poprzednim hyundai i20 z tym silnikiem do osiągnięcia jest wynik 4,9 l.
6,0
Kia Rio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Silnik dobrze radzi sobie w mieście, przyspiesza dynamicznie "połykając" ok. 7 litrów na 100km. Na autostradzie przy prędkości 110 km/h spalanie lekko powyżej 5l. Oba wyniki otrzymane na samotnej jeździe bez obciążenia
6,0
Kia Rio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Silnik dobrze radzi sobie w mieście, przyspiesza dynamicznie "połykając" ok. 7 litrów na 100km. Na autostradzie przy prędkości 110 km/h spalanie lekko powyżej 5l. Oba wyniki otrzymane na samotnej jeździe bez obciążenia

Usterki Kia Rio IV

Liczba wpisów: 8
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 130 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting