Czwarta i najnowsza generacja modelu (oznaczona symbolem YB), wprowadzona na rynek w 2017 roku. Pod względem stylistycznym, Rio IV upodobnił się do mniejszego modelu Picanto. Jego projektantem ponownie jest główny designer marki Kia, Peter Schreyer. W przeciwieństwie do poprzednich modeli z serii, ten oferowany jest jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka (nieco większego niż jego poprzednik). Rio IV nie jest już spokrewniony z Hyundaiem Accentem, lecz z mniejszym modelem marki Hyundai – i20; dzieli z nim m.in. płytę podłogową.
Nowa Kia Rio, której światowy debiut miał miejsce podczas zeszłorocznego salonu samochodowego w Paryżu, już jest oferowana w Europie. Rio – zaliczane do samochodów segmentu B – to drugi najlepiej sprzedający się na świecie model marki Kia. Tylko w 2016 roku do klientów trafiło blisko 450 000 egzemplarzy tego auta, co stanowiło 15% całkowitej sprzedaży.
W Polsce Kia Rio również cieszy się ogromnym powodzeniem. W 2012 roku, pierwszym pełnym roku sprzedaży modelu poprzedniej generacji, nabywców znalazło blisko 1600 samochodów. Dwa lata później wynik było już o 1000 egzemplarzy lepszy. Rekordowe pod względem sprzedaży okazały się lata 2015-2016. Dwa lata temu z salonów wyjechało 3398 egzemplarzy Rio. Ubiegły rok zakończył się wynikiem o 4 sztuki lepszym. Plan na 2017 rok zakłada, że z salonów wyjedzie 3700 egzemplarzy nowego Rio. Bardzo duża popularność tego modelu sprawia, że ma on aż 16-procentowy udział w ogólnej sprzedaży Kia w Polsce i zaraz za Sportage i cee’dem zajmuje trzecie miejsce w rankingu najchętniej kupowanych samochodów koreańskiej marki.
Wśród licznych wersji Rio poprzedniej generacji największą popularnością w Polsce cieszyła się odmiana 5-drzwiowa, napędzana 1,2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 84 KM, w specyfikacji wyposażenia „M”. Właśnie od Rio w takiej wersji silnikowej i wyposażenia zaczyna się cennik modelu nowej generacji. Kia Rio 1.2 z 84-konną jednostką napędową, 5-biegową przekładnią i w wersji wyposażenia M kosztuje 47 990 zł. Seryjne wyposażenie Rio czwartej generacji jest zdecydowanie bogatsze niż poprzedniej i obejmuje między innymi:
Oprócz bogatego wyposażenia w standardzie Kia Rio czwartej generacji oferuje klientom nową jakość w klasie samochodów miejskich – począwszy od atrakcyjnej stylizacji na zewnątrz i bardzo funkcjonalnego wnętrza, przez najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki nadwoziu nowej konstrukcji i nowoczesnym systemom asystującym, aż po najnowocześniejsze urządzenia multimedialne oraz bardzo dobre właściwości jezdne i wysoki komfort resorowania.
TAK(72%)
Bestseller koreańskiej marki, w przeciwieństwie np. do oferowanych przez nią crossoeverów, próbuje zdobyć klientów bardziej stonowaną stylistyką. Dość udaną. Zmiany w czwartej generacji Rio na lepsze.
~PowagosławTeoretycznie, ma wszystko, by Polacy kupowali Rio równie chętnie, jak kupują Polo, Fabię czy Fiestę. Ale nie widzę, by miała cokolwiek więcej niż mają Polo, Fabia czy Fiesta. I to jest jej problem.
~Luzacjusz