Szukaj

Informacje o Kia Rio IV

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Czwarta i najnowsza generacja modelu (oznaczona symbolem YB), wprowadzona na rynek w 2017 roku. Pod względem stylistycznym, Rio IV upodobnił się do mniejszego modelu Picanto. Jego projektantem ponownie jest główny designer marki Kia, Peter Schreyer. W przeciwieństwie do poprzednich modeli z serii, ten oferowany jest jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka (nieco większego niż jego poprzednik). Rio IV nie jest już spokrewniony z Hyundaiem Accentem, lecz z mniejszym modelem marki Hyundai – i20; dzieli z nim m.in. płytę podłogową.

 

Nowa Kia Rio, której światowy debiut miał miejsce podczas zeszłorocznego salonu samochodowego w Paryżu, już jest oferowana w Europie. Rio – zaliczane do samochodów segmentu B – to drugi najlepiej sprzedający się na świecie model marki Kia. Tylko w 2016 roku do klientów trafiło blisko 450 000 egzemplarzy tego auta, co stanowiło 15% całkowitej sprzedaży.

W Polsce Kia Rio również cieszy się ogromnym powodzeniem. W 2012 roku, pierwszym pełnym roku sprzedaży modelu poprzedniej generacji, nabywców znalazło blisko 1600 samochodów. Dwa lata później wynik było już o 1000 egzemplarzy lepszy. Rekordowe pod względem sprzedaży okazały się lata 2015-2016. Dwa lata temu z salonów wyjechało 3398 egzemplarzy Rio. Ubiegły rok zakończył się wynikiem o 4 sztuki lepszym. Plan na 2017 rok zakłada, że z salonów wyjedzie 3700 egzemplarzy nowego Rio. Bardzo duża popularność tego modelu sprawia, że ma on aż 16-procentowy udział w ogólnej sprzedaży Kia w Polsce i zaraz za Sportage i cee’dem zajmuje trzecie miejsce w rankingu najchętniej kupowanych samochodów koreańskiej marki.

 

 

Wśród licznych wersji Rio poprzedniej generacji największą popularnością w Polsce cieszyła się odmiana 5-drzwiowa, napędzana 1,2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 84 KM, w specyfikacji wyposażenia „M”. Właśnie od Rio w takiej wersji silnikowej i wyposażenia zaczyna się cennik modelu nowej generacji. Kia Rio 1.2 z 84-konną jednostką napędową, 5-biegową przekładnią i w wersji wyposażenia M kosztuje 47 990 zł. Seryjne wyposażenie Rio czwartej generacji jest zdecydowanie bogatsze niż poprzedniej i obejmuje między innymi:

  • 6 poduszek powietrznych,
  • pakiet systemów bezpieczeństwa z ESC, systemem kontroli hamowania w zakrętach oraz systemem stabilizacji toru jazdy podczas hamowania,
  • manualną klimatyzację,
  • radio CD/MP3 z 4 głośnikami i zestawem głośnomówiącym Bluetooth do telefonu oraz złączami USB i AUX,
  • elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich,
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
  • centralny zamek z alarmem.

Oprócz bogatego wyposażenia w standardzie Kia Rio czwartej generacji oferuje klientom nową jakość w klasie samochodów miejskich – począwszy od atrakcyjnej stylizacji na zewnątrz i bardzo funkcjonalnego wnętrza, przez najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki nadwoziu nowej konstrukcji i nowoczesnym systemom asystującym, aż po najnowocześniejsze urządzenia multimedialne oraz bardzo dobre właściwości jezdne i wysoki komfort resorowania.

czytaj więcej
Powagosław

Bestseller koreańskiej marki, w przeciwieństwie np. do oferowanych przez nią crossoeverów, próbuje zdobyć klientów bardziej stonowaną stylistyką. Dość udaną. Zmiany w czwartej generacji Rio na lepsze.

~Powagosław
Luzacjusz

Teoretycznie, ma wszystko, by Polacy kupowali Rio równie chętnie, jak kupują Polo, Fabię czy Fiestę. Ale nie widzę, by miała cokolwiek więcej niż mają Polo, Fabia czy Fiesta. I to jest jej problem.

~Luzacjusz

Kia Rio IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Kia Rio IV

Liczba ocen: 36
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~MazRio
Kia Rio IV
Hatchback 5d 1.4 DOHC 100KM 74kW
Drugie auto w rodzinie, użytkowane głównie przez żonę na trasach do 15 km. Jeden dalszy wyjazd. Kupione za Toyotę Yaris 1,3 MultidriveS. Uważam, że to doskonały wybór - taki zdroworozsądkowy. Stosunek ceny do wyposażenia o niebo lepszy niż u konkurencji. Stylistyka neutralna - trochę nudna. Super wyposażenie: automatyczna klima, automatyczne światła, wycieraczki, system z Aple CarPlay i kamerą cofania, ledy, doświetlanie zakrętów i wiele innych. Z zasady niezawodny wolnossący, 4-ro cylindrowy silnik, hydrokinetyczny, 6-cio biegowy automat - to niewątpliwe zalety tego auta. Plus długa gwarancja.
4,9
~yatokia
Kia Rio IV
Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Świetny samochód do nabijania kilometrów!! Zakupiłem Rio z silnikiem 1,25 + fabryczna instalacja lpg, auto jest bardzo ekonomiczne, poszukiwałem wersji 1,4 ale do nich nie zakładano fabrycznego lpg. Koszt przejechania 100 km to 13-15 zł w zależności czy trasa czy miasto średnio mi wyszło w okolicy 7 litrów lpg co uważam za świetny wynik. Auto jest obszerniejsze od Yarisa, którym również miałem przyjemność jeździć dłużej niż tylko po placu w komisie. Można by je gabarytami i wielkością wnętrza spokojnie porównać do megane czy astry w hatchbacku. Polecam.
4,9
~Grzesiek
Kia Rio IV
Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Samochód użyczony na weekend przez Kia Szic Opole. Przesiadka z Mazda 6 GG, wcześniej Nissan Qashqai (1 gen), VW Golf (4/5). Stoję przed zmianą samochodu, przesiadka z dużego, na mniejsze, ale nie mini auto. Rodzina 2+1, 190/175 cm + walizki. Szukamy auta oszczędnego w mieście (90% czasu to dojazdy do pracy) i komfortowego aby wyjechać na weekend. Na oku była Toyota Yaris, Clio i VW Polo, Fabia ale i Leon czy Ibiza i budżet do 60 tysięcy. Może to zabrzmi śmiesznie, ale utrzymywanie wielkiego samochodu w mieście mija się u nas z celem, chociaż oboje z racji wygody i wzrostu chcielibyśmy pozostać przy czymś większym. Początkowo poszliśmy oglądać Ceeda (licząc na używany z gwarancją), a tu stoi RIO. Bierzemy na weekend. Szczerze? Zachwytom nie było końca. Ogólnie: bardzo wygodne, pojemne i o dziwo ciche auto. Bardzo cicha jednostka napędowa. Lubimy rozłożyć fotele nisko i wygodnie, w Yarisie czułem się jak w Seicento, ale w Rio czułem się jak w sedanie klasy C. A do tego wszystko pod ręką. Brak zbędnych gadżetów, kokpit jak z samochodu wyższej klasy. Jeździliśmy w różnej konfiguracji z pasażerem z tyłu, obok, z dzieckiem i za każdym razem każdy miał miejsce aby wyciągnąć się. Kierowca z pasażerem nie bili się także o podłokietnik. Auto wygląda niepozornie. Niby małe, ale wcale małe nie jest. Mały to jest Yaris. Ale o komforcie jazdy możemy zawsze dyskutować bez końca. Konfiguracja którą mieliśmy to 1.2 , wersja L w pakiecie Style. 61 tysiący. Klimatyzacja automatyczna, przyciemniane szyby, asysten utrzymania pasa ruchu i hamowania (kolizyjny), tempomat, radio z wyświetlaczem, opcja konfiguracji z Car Android. podłokietnik. Full ledy + przeciwmgłowe i doświetlanie zakrętów. Czego chcieć więcej? Przez weekend zrobiliśmy prawie 300 kilometrów, w tym Wrocław/Opole + autostrada. Auto ma bardzo szeroki rozstaw kół jak na swoją klasę, nie jest niskie, wygodnie się wsiada a przy tym nie ma się wrażenia siedzenia w Seicento. Usiadłem w Ceed i szczerze, przednia szyba + outlina z kokpitu była mało komfortowa. Czułem się stłoczony tym samochodem. W Yarisie, Clio czułem pustkę, jakieś niewykorzystanie miejsce. Bardzo zwrotne, do miasta po prostu idealne. Dla mnie wysokiej osoby ważne było aby nie wyglądać jak niedzielny drajwer, który leci po pieluchy do biedry. Czułem że samochód przyciąga wzrok i pozotywne zaskoczenie, może też dlatego, że sam za każdym razem podchodząc do niego czułem coś pozytywnego i wcale nie było to poczucia: hej patrzcie, mam pożyczony samochód, a wy nie.

Raporty spalania Kia Rio IV

Liczba raportów: 54
Średnie spalanie dla Kia Rio IV
5,1 – 7,4
l/100 km
6,2
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Liczba komentarzy: 1
Kia Rio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Zużycia z pierwszych 500 km (Lubin-Mielec auto na dotarciu) przy płynnej/spokojnej jeździe w tym ok. 400 km autostrad. Na pokładzie włączone media i klimatyzacja - wynik z wyświetlacza po zakończonej trasie 3,6 l. Zwyczajowo przy eco przejazdach do 20 km w jedną stronę (i z powrotem) pokazuje 4,2 l. Co do dynamicznej jazdy (póki co to Rio na dotarciu - to primo, a po wtóre to ten silnik nie służy dynamicznej jeździe) - mogę tylko potwierdzić, że w poprzednim hyundai i20 z tym silnikiem do osiągnięcia jest wynik 4,9 l.
6,3
Kia Rio IV
Hatchback 5d 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Miasto - spalanie ok 6.5-7.5L. Trasa Kraków-Amsterdam z momentami 130-140km/h z średnim spalaniem 5.5L. Ogólnie trzeba nauczyć się jeździć tym silnikiem. Dla 1 os jest ok. Dwie osoby jeszcze da radę ale więcej osób to już wysiłek i na dynamikę jazdy nie za bardzo można liczyć chyba że ktoś godzi się na spalanie 8L i więcej.
6,0
Kia Rio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Silnik dobrze radzi sobie w mieście, przyspiesza dynamicznie "połykając" ok. 7 litrów na 100km. Na autostradzie przy prędkości 110 km/h spalanie lekko powyżej 5l. Oba wyniki otrzymane na samotnej jeździe bez obciążenia

Usterki Kia Rio IV

Liczba wpisów: 8
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 130 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Kia Rio IV