Szukaj

Informacje o Kia Rio III Sedan Facelifting 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW od 2015

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia

To budżetowe auto, najmniej trzeba zapłacić za motor benzynowy pod maską. Do wyboru są dwa - oba pracują cicho. Jednak 1.2 85KM cierpi podczas wyprzedzania, można go polecić niewymagającym kierowcom. W razie czego jest jeszcze 1.4l 109KM. Jeśli będzie się go trzymało na wysokich obrotach, za którymi przepada, to pokaże, co potrafi. Podstawowy diesel jest strasznie ospały, dlatego jeśli motor wysokoprężny, to 1.4 90KM.

Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Układ jezdny - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~jamci
Kia Rio III
Sedan Facelifting 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Samochód kupiłem w najwyższej wersji wyposażenia XL w 2016 r za 56k był to jeden z nie wielu modeli dostępnych na rynku mieszczących się w moim przedziale cenowym do którego bagażnika(400l) mieścił się wózek z gondolą . Nie oczekiwałem wiele tylko niezawodności. Muszę powiedzieć że auto mnie zaskoczyło na wielki plus niczym nie odbiega od pojazdów segmentu C(pamiętajmy że mimo wielkości to wciąż segment B) w wyposażeniu mam podgrzewaną kierownice ,podgrzewane siedzenia ,automatyczną klimatyzacje i wiele udogodnień ,których próżno szukać w autach tego segmentu i często wyższego. Komfortowo podróżuje na wakacje z dwójką małych dzieci (2/5 lat) . Z auta jestem więcej niż zadowolony patrząc w pełnej perspektywie jednak żeby nie było za pięknie to jest to typowy "mieszczuch" na autostradach przy większych prędkościach jest bardzo podatny na podmuchy wiatru bocznego jak i wyjazd/wjazd w ekrany dźwiękoszczelne co jest dość nieprzyjemne.
4,4
~Slawomir
Kia Rio III
Sedan Facelifting 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
35 tys, 2,5 roku, wersja XL. Auto świetne na miasto. Silnik 1.4 bardzo dobrze się zbiera, na wyższych obrotach dynamicznie przyspiesza. Jadąc 90 na godzinę pod górkę z obciążeniem sprawia że auto nie przyspiesza :). Przy wyższych prędkościach rzędu 140 robi się głośno (4000 obrotów!), auto staje się podatne na wiatr boczny i zaczyna tańczyć na drodze. Spalanie powyżej 140 robi się kosmiczne. Podłokietnik lewy na dłuższe trasy (600km +) trochę za twardy. Miejsca na 4 osoby więcej niż wystarczająco. Lakier to dramat. Można go zarysować plastikową rura od odkurzacza. Ogólnie za tę cenę nie ma się co zastanawiać. Nie ma aut w tym segmencie z takim wyposażeniem (np podgrzewana kierownica) i tak dobrze wyglądającego. Żadnych dodatkowych wizyt w serwisie przez 2,5 roku.
4,2
~filkan
Kia Rio III
Sedan Facelifting 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Witam Wszystkich. Przejechałem moim Rio prawie 5000 tyś. i wreszcie mogę wyrazić jakąś własną opinie. Za te pieniądze auto świetne do jazdy po mieście i na niewielkie trasy. Duży bagażnik, dość przestronne wnętrze, bardzo cichy, dość nieźle wyposażony.Dla przeciętnego użytkownika bez większych wymagań na pewno wystarczy. Jeśli komuś przeszkadzają plastiki, wykonanie to proponuję porównać cenę auta z konkurencją osobiście myślę ,że nie ma tragedii). Coś za coś. Jedyną rzeczą która mnie dręczy podczas użytkowania Rio to prowadzenie auta na autostradzie przy większych prędkościach i silniejszym wietrze. Z tego co wiem to inni też borykają się z tym problemem. Nie wiem czy chodzi o bardzo czułe elektryczne wspomaganie czy koła czy coś jeszcze innego,ale jest to denerwujące. Poza tym jest naprawdę super.
Kia Rio III Sedan Facelifting