Szukaj

Informacje o Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 WGT 90KM 66kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia

To budżetowe auto, najmniej trzeba zapłacić za motor benzynowy pod maską. Do wyboru są dwa - oba pracują cicho. Jednak 1.2 85KM cierpi podczas wyprzedzania, można go polecić niewymagającym kierowcom. W razie czego jest jeszcze 1.4l 109KM. Jeśli będzie się go trzymało na wysokich obrotach, za którymi przepada, to pokaże, co potrafi. Podstawowy diesel jest strasznie ospały, dlatego jeśli motor wysokoprężny, to 1.4 90KM.

Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1500-2750 obr/min
Liczba cylindrów 4
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 WGT 90KM 66kW 2012-2014
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.4 WGT 90KM 66kW
7,2 to była jazda tylko po krakowie, dośc dynamicznie, ale nie 100% upalanie, przy intensywnym upalaniu spokojnie można więcej. Średnia z ostatnich kilku tankowań na mojej codziennej trasie (Kraków-całe podhale-Kraków) to 5-6l wszystko zależy od dynamiki. Gdybym starał się i myślał cały czas o ekonomi bardzo łatwo zejść niżej 5. Oczywiście jeszcze dochodzi taka kwestia ze licznik spalania zawsze zaniża przynajmniej 0,3-0,5 litra. Inna sprawa jest jeszcze taka że tym samochodem w tej wersji silnikowej trzeba jeździć dynamicznie i nie bać się go kręcić bo filtr czasteczek zapycha sie nie miłosiernie szybko i przy jeździe po mieście lub w korkach co chwila włącza się jego wypalanie (przynajmniej raz na jedno tankowanie). Najmniejsze spalanie jakie udało mi sie osiągnąć to było 3,4 ale to był dramat a nie jazda - 70-90 po rownej prostej autostradzie, natomiasty wynik który zapisałem czyli 3,8 spokojnie można osiągnąć na ekspresówce lub autostradzie do 120 km/h :) Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam (Silnik)
5,5
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.4 WGT 90KM 66kW
Autko mniej ekonomiczne niż większy cee´d. Mimo wszystko bardzo przestronne, duże, pakowne (jak na swoją klasę). Komfort bez porównania ze swiftem itp. Jakość wykonania bardzo dobra, tylko plastiki, plastiki, plastiki. Co do spalania, da się dojść do 8 bo bardzo fajny i dynamiczny silniczek, w mieszanym około 6 trzeba liczyć delikatnie po mieście jeżdżąc. Na trasie do 120 spali około 5, do 100 spali około 4, a przy 140 nawet i 6 wezmie. Oczywiście spalanie na komputerze a realne do dwie rozne rzeczy. Zdarza sie ze komp pokaze 6, a wychodzi 7, albo 5,3 a wychodzi 5,8. (Silnik)
5,0
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.4 WGT 90KM 66kW
Kia Rio III Hatchback 5d