Szukaj

Informacje o Kia Rio III Hatchback 5d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia

To budżetowe auto, najmniej trzeba zapłacić za motor benzynowy pod maską. Do wyboru są dwa - oba pracują cicho. Jednak 1.2 85KM cierpi podczas wyprzedzania, można go polecić niewymagającym kierowcom. W razie czego jest jeszcze 1.4l 109KM. Jeśli będzie się go trzymało na wysokich obrotach, za którymi przepada, to pokaże, co potrafi. Podstawowy diesel jest strasznie ospały, dlatego jeśli motor wysokoprężny, to 1.4 90KM.

Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 121 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Paweł
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
W moim przypadku auto przeznaczone na dojazd do pracy w mieście gdzie wiecznie stoję w korkach. Widział, że część użytkowników wypowiada się negatywnie co do dynamiki auta z silnikiem 1,2 - w mojej ocenie jest wręcz przeciwnie, zbiera się ze świateł jak należy i nawet przy wyprzedzaniu potrafi zostawić inne auta w tyle. Przez prawie 3 lata jeszcze nic nie robiłem w nim. Co roku serwis w ASO, pierwszy 180 zł, drugi 680 zł (na drugim w ASO poinformowano mnie, że tuleje wahacza są już...20k km do wymiany za 500 zł. Żadne stuki i problemy w prowadzeniu nie występowały. Gdy powiedziałem, że nie będę ich robił Pan z ASO przy odbiorze auta powiedział, że wymienili w ramach gwarancji...hmm część eksploatacyjne wymieniają na gwarancji - co najmniej ciekawe). Obiektywnie stwierdzając silnik 1,2 i 5 biegowa skrzynia nie nadają się na autostrady - przy 130 km jest już dość głośno w środku i obroty są na poziomie 4k. W tym roku robiłem klimatyzację ale to tylko male uzupełnienie czynnika z odgrzybianiem za 100 zł. Jak już jestem przy klimatyzacji to w moim przypadku ostatnio występowały metaliczne dźwięki wiatraka przy jej włączaniu - ale na 99% chodziło o smarowania bo teraz przy jej "dobiciu" nic już nie słychać. Lakier w aucie jest słaby, mam czarne auto i widać każde oparcie się, nawet ostatni zauważyłem odprysk na masce od jakiegoś kamyczka - zapłaciłem za lakier 1700 zł a niewart jest złotówki. Reasumując zapłaciłem za auto 42000 i uważam że był to doskonały wybór w tej klasie z tak bogatym wyposażeniem, ergonomią jazdy i mimo tych wahaczy z serwisem gwarancyjnym. Szczerze polecam
4,2
~KobiBe
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
Samochód użytkuję od 2 lat, więc myślę, że moja ocena będzie obiektywna i poparta jakimiś praktycznymi uwagami. Główne kryteria, jakimi kierowałem się podczas zakupu tego samochodu zostały spełnione niemalże w 100%. Samochód miał fajnie wyglądać, być oszczędny, dobrze wyposażony oraz tani w utrzymaniu i to wszystko w rozsądnej cenie. Ważna była również 7 letnia gwarancja, która do końca obowiązywania obejmuje niemalże najważniejsze podzespoły. Poza RIO brałem pod uwagę jeszcze Hyundaia i20, ale stosunek jakości, wyposażenia do ceny wypadł bardzo kiepsko. Bardzo ważne są dla mnie materiały użyte podczas produkcji oraz sposób ich spasowania. Jak na samochód za 46000 zł uważam, że jest bardzo dobrze. Plastiki deski rozdzielczej oraz drzwi są twarde, ale dobrej jakości. Mały minus do spasowania elementów deski, które przy nierównościach lubią stukać w okolicy słupka przy lusterku bocznym z prawej strony. Materiał foteli w kolorze beż nie brudzi się tak bardzo jak się tego spodziewałem. Samochód w podstawie poza tym co ma cała konkurencja (m.in. wspomaganie kierownicy, 6 poduszek, ABS, ESP itd itp. ) ma również kierownicę wielofunkcyjną, radio CD MP3, USB, czujnik parkowania (dostałem gratis), klimatyzację manualną, elektrycznie odsuwane szyby z przodu (kierowcy aut.), komputer pokładowy. Za takie pieniądze, nikt z konkurencji nie oferuje aż tyle. Prawdę mówiąc jedyną rzeczą do jakiej mógłbym się przyczepić to miękki lakier (brązowy metalik), który z kamykami radzi sobie całkiem nieźle, ale każde otarcie się o karoserie czy mycie twardą szczotką zostawia trwałe ślady. W zeszłym miesiącu odbyłem pierwszy główny przegląd po upływie 2 lat w serwisie Car Droom w Warszawie. Zapłaciłem 701 zł (po rabacie) za wymianę oleju, filtra oleju, filtra klimatyzacji, filtra paliwa, płynu hamulcowego z inspekcją oraz kontrolą powłoki lakierniczej. Przeglądy w kia są co dwa lata co daje 350 zł/rok - ktoś da mniej? ;)
4,4
~Kierowca
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
Pomiimo kilku jazd próbnych u dealera, jestem mile zaskoczony. Samochód okazał sie fajniejszy niż przypuszczałem. Jest przestronny, wygodny i całkiem nieżle wykończony (jak na swoją klasę). Wewnątrz Prowadzenie zarówno w mieście jak i w trasie jest całkiem przyjemne (cicho, lekko). Co do wizualnej oceny - zależna od gustu. Mi się bardzo podoba, zarówno na zewnątrz jak i w środku. Nie rozumiem krytyki osób, opisujących kiepskie prowadzeni przy wyższych prędkościach, kiepskie wykończenie itp. NIczego takiego nie zauważyłem. Obecnie mało kóry samochód w tej klasie jest bez wad. Przed zakupem porównywałem Clio, i20, Corse, Polo, Yariskę, 208, Fabie oraz Fiestę. Może poza VW (niestety cena powala) wszystkie pozostałe sa porównywalne. Moja rada, nie kupuj samochodu oczami i nie kieruj się cudzymi ocenami. Ty będziesz tym jeździł/a więc wybierz to co Tobie odpowiada. Ja wybrałem RIO i jestem zadowolony.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 3
4,5
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 32 tys. km
użytkowana przez: 29 tys. km
Jeżdżę na instalacji BRC Sequent 32 od roku czasu. Nie pokonuję aż tak dużo km więc instalacja dopiero bedzie miala drugi serwis ale nie zauważyłem żeby się coś z nią działo. Wszystko pięknie pracuje auto młode dobrze znosi gaz. Jestem bardzo zadowolony.
5,0
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 5 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Silnik bardzo dobrze przyjął LPG. Spalanie na gazie nie przekracza 9-10l/100km w zależności od warunków. Sama instalacja (BRC SQ 24) sprawuje się bez zarzutu. Jak na razie 2 wizyty w serwisie wyłącznie na przegląd i wymianę filtrów. Sam pomysł założenia LPG bardzo dobry w przypadku tego silnika. Koszty zwróciły się po roku.
5,0
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Na Pb pojeździłem chwilę, bo czekałem w kolejce do zagazowania. Po założeniu LPG w Czakramie (BRC SQ) jazda nie różniła się od tej na Pb. Co prawda silnik nie był na początku "męczony" a samo auto do demonów prędkości nie należy ale jeździ bardzo przyzwoicie. Silnik chodzi równo, nie ma za dużego poboru Pb, spalania w granicach 10l. Wszystko ok
Kia Rio III Hatchback 5d