Szukaj

Informacje o Kia Rio III Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW od 2014

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia

To budżetowe auto, najmniej trzeba zapłacić za motor benzynowy pod maską. Do wyboru są dwa - oba pracują cicho. Jednak 1.2 85KM cierpi podczas wyprzedzania, można go polecić niewymagającym kierowcom. W razie czego jest jeszcze 1.4l 109KM. Jeśli będzie się go trzymało na wysokich obrotach, za którymi przepada, to pokaże, co potrafi. Podstawowy diesel jest strasznie ospały, dlatego jeśli motor wysokoprężny, to 1.4 90KM.

Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,8
~szpilka
Kia Rio III
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Jakosc/ wyposarzenie cena nie ma sobie rownych w tym przedziale!. Posiadam najbogatsza wersje od szyberdachu, kamery, czujnikow parkowania, nawigacji, skorzanych pogrzewanych foteli, podgrzewanej kierownicy, skladanych lusterek, 17 calowych felg , doswietlanie zakretow , sterowania radiem z kierownicy, tempomatem do pelno wymiarowego kola zapasowego etc . Samochod kupilam od zony wlasciciela salonu Kia. Zadnej innej marki samochod nie mial tego wszystkiego dostepnego w tej cenie a szukalam od niemieckich po francuskie. Poprostu naszpikowany, latwy w urzytkowaniu, parkowaniu, super widocznosc w lusterkach i bagaznik moze zaskoczyc - ma podwojna podloge. Mieszkam w UK gdzie bardzo czesto spotykam kia RIO, sa to bardzo popularne autka, tanie w utrzymaniu do miasta i na wycieczki , od ubezpieczenia po czesci / napraw ( jak na 5 letnie auto nie bylo nic robione procz wymiany olejow i filtrow). Samochodem przejechalismy w wakcje pol Europy przez Francje, Austrie po Chorwacje 8600km i inne kraje , 2 doroslowe osoby + dziecko 7lat. Nie byly mu straszne Alpejskie drogi widokowe, czy zaparkowanie go na zatloczonych francuskich alejkach. Wiadomo nie jest demonem predkosci ale cos za cos, silnik jest prostej konstrukcji bez turbiny. Nie jezdze nim na wyscigi na autostradzie i raczej trzymam wolniejszych pasow, choc mozna go rozpedzic do 160 km a moze i wiecej ale nie probowalam bo zycie mi mile:) . Przy predkosciach powyzej 120/130 staje sie glosny w srodku - ale na prawde dobre glosniki jak na ten segment nadrabiaja - zawsze wiec mozna posluchaj glosniej muzyki :) Wielokrotnie budzil spore zainteresowanie we Wloszech czy Chorwacji jak i w Polsce ze wyglada bardzo sportowo i zgrabnie ( jak napisalam wyzej 17 felgi, przyciemnione szyby etc ) w UK jest czyms totalnie normalnym, choc wersje jak moja spotkalam moze 2 na zywo. Spalanie mozna oszczednie jak i z ciezka noga. Od 5,4 przy pelnym zaladowaniu i oszczednej jezdzie do 8,5 litra jak sie troche przycisnie, - jak nie to mozna zalozyc gaz. Podgrzewanie przedniej szyby dziala dla mnie rewelacyjnie. Zawieszenie jest miekkie. Maly bak na paliwo co na poczatku mnie irytowalo bo lubie zatankowac do full i nie wracac predko na stacje paliw. Czujniki powietrza w oponach dzialaja super, zawsze Ci przypomna jak przebijesz opone ze cos nie tak ;) lakier jest miekki, ale to juz nie te samochody co 20 lat temu.. w kazdym badz razie CENA do JAKOSCI - najlepszy wybor.
4,8
~deXtro
Kia Rio III
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Posiadam wersję XL + dodatkowe pakiety (navi + stylistyczny). Koszt ok 65 tys zł. Wypozażeznie jak i sprawność działania wszystkich tych bajerów na najwyższym poziomie. Podgrzewana kierownica, fotele, tempomat, bluetooth i tak mogę wymieniać. Silnik jest ,,sprytny". Potrafi dobrze przyśpieszyć jak na 1.4 bez turbo. Do setki ok 10,5s. Wyciszenie przy prędkości 140km/h takie jak w peugeocie 206 przy 100 km/h więc skok jakościowy nieporównywalny. Jedyne co mnie wkurza to układ kierowniczy, który czasem potrafi żyć własnym życiem, tzn. trzeba go poprawiać co chwilę. Nie ma tak że puścisz kierowcnię i auto idzie jak po szynach. Sprawdzę jak to będzie na etnich oponach 17" bo na razie mam miekkie zimówki 15"
4,7
~Kierowca
Kia Rio III
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Auto bardzo dobrze sprawuje sie w zimie i w lecie, w miescie jak i w trasie. Bagaznik calkiem spory. Spalanie troche wyzsze niz u producenta. Automatyczna skrzynia biegow pracuje calkiem dobrze. Silnik 109KM daje rade, mozna jezdzic dosyc dynamicznie, nie ma problemow z wyprzedzaniem. Przez trzy lata jak na razie zero usterek. Jak na auto za ta cene jest naprawde godne polecenia.
Kia Rio III Hatchback 5d Facelifting