Szukaj

Informacje o Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia

W tym modelu jest kilka silników do wyboru. Nie są ani nadzwyczaj dynamiczne, ani irytująco powolne – ot takie jednostki dla zwykłych ludzi. Oszczędni zainteresują się pewnie niedużym dieslem 1.5 CRDi o mocy 110KM. Spala trochę więcej niż podaje producent, ale i tak nie jest źle. Do tego pracuje dość cicho i ma fajny gadżet – zmienną geometrię łopatek w sprężarce. Fakt, przy większych przebiegach mogą okazać się problematyczne, zresztą jak każda turbosprężarka, ale za to poprawnie działające minimalizują efekt turbodziury na początku obrotomierza. Jeśli chodzi o jednostki benzynowe – jedna jest mocniejsza, a druga słabsza. 1.4l ma niecałe 100KM i zdecydowanie lepiej czuje się na wysokich obrotach, a wtedy pracuje trochę za głośno. 1.6l liczy z kolei 112KM, jest bardziej paliwożerna i naprawdę całkiem żwawo reaguje na pedał „gazu”. Na trasę w sam raz.

czytaj więcej
Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1493 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Układ jezdny
Średnie spalanie dla Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Kia Rio II
Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW
Jeżdżę dynamicznie, mam ciężką nogę, auto służbowe, więc spalanie u mnie nie jest małe. W mieście trzeba się postarać żeby przekroczyć 6 litrów, za to w trasie jadąc zgodnie z przepisami bez problemu zejdzie się poniżej 5 tylko ja nie mam do tego cierpliwości ;-) Wszystkie pomiary dotyczą średniej z całego baku. Minimalne zużycie 4,9 zanotowałem jadąc z Łodzi do Gdańska i powrót do Łodzi, zgodnie z przepisami czyli 90% drogi autostradą 140 km/h (według wskazań licznika). Wydaje mi się, że jadąc oszczędnie 90 km/h da się zejść przynajmniej o pół litra mniej. Generalnie rewelacyjny stosunek mocy do spalania. Koszty serwisowania nie są wysokie, w aucie nic się nie psuje, więc dla oszczędnych ciekawa propozycja :-)
5,7
Kia Rio II
Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW
Nie jest to pojazd paliwożerny spala po trasie już od 4,3 (tak mi się raz udało przy spokojnej jeździe) do 6,5 w mieście (jednak i zdarzyło się ze spalił 7,3 po autostradach europejskich ale wtedy jechał za to b.szybko). Przeglądy wykonuje w prywatnym warsztacie ponieważ te firmowe to lipa, prędzej coś zepsują niż naprawią (byłem tam dwa razy i za każdym razem nalali za dużo oleju a o paru innych pierdołach nie wspomnę bardzo nie polecam).
6,0
Kia Rio II
Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW
Auto po mapowaniu wtrysku i turbiny. srednie w mieście i autostrada 180km/h+ 7,6l/100km, w miescie 6,3l/100, trasa ekonomiczna (max 100km/h) 4,8l/100km, zrobiłem 80k km takim autem.

Usterki Kia Rio II

Liczba wpisów: 6
Brak nawiewu kabiny i jednoczesna awaria elektryki szyb
  • Kia Rio II Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
W mojej KIA RIO padł nagle wczoraj nawiew kabiny. Włączyłam ciepły nawiew na przednią szybę na najwyższe obroty podczas sporej mżawki, żeby odparować szybę. Po około minucie nawiew nagle przestał działać, a z nim uległa awarii elektryka szyb (mam uchylone okna, których nie mogę zamknąć). Podejrzewam, że nastąpiło gdzieś zwarcie... Niby poczułam jakiś zapach przegrzanej elektryki, ale jadąc w korkach ciężko powiedzieć czy to pochodziło z mojego samochodu. Nie działa też przełącznik obiegu wewnętrznego. O dziwo kokpit jest podświetlony, mogę ładować telefon, działa radio, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne auta, podgrzewanie szyby i lusterek również działa, dochodzi prąd do bezpieczników, bezpieczniki są ok... Nie wiem gdzie szukać usterki. Muszę poradzić sobie sama, bo z kasą krucho. Jak mogę zamknąć awaryjnie okna? Nie posiadałam opcji domykania okien.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik nie odpala
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • silnik
Proszę o pomoc .Czasem podczas jazdy silnik tracił moc , nie wchodził na obroty , po zatrzymaniu samochodu , kiedy auto pochodziło na wolnych obrotach wszystko wracało do normy. Wymieniłem filtr paliwa . Po wymianie trzeba dużej kręcić rozrusznikiem by auto odpaliło .Raz nie odpaliło , Nie widać wycieków paliwa. Czy montaż zaworków zwrotnych może coś pomóc? Proszę o pomoc. Dziękuję. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podczas wymiany czynnika nie maszyna nie odzyskała oleju i rozłączała się przy próbie dobicia nowego
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • inne
Podczas odzyskiwania czynnika, którego odzyskano 350g maszyna nie odzyskała oleju z układu. Maszyna tez wskazała błąd podczas próby doładowania oleju po wymianie czynnika. Wyrzuciło coś w stylu zbyt długi czas ładowania oleju. Zaproponowano mi dobicie 10 ml strzykawką i nie wiem czy to dobry pomysł. Zastanawiam się też nad przyczyną takiego stanu rzeczy. Dodam iż co rok uzupełniam czynnik i wykonuje ozonowanie. Test szczelności wypadł pomyślnie.
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Rio II Sedan