Szukaj

Informacje o Kia Rio II Sedan

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia

Druga generacja modelu (oznaczona symbolem JB) produkowana w latach 2005-2011. W przeciwieństwie do pierwszego modelu, Rio II nie był już miejskim kombi, a oferowano go w wersjach 5-drzwiowego hatchbacka i 4-drzwiowego sedana. Kolejna zmiana to zbliżenie auta do analogicznego w ofercie Hyundaia modelu Accent – Rio II został zbudowany na jego płycie podłogowej. W 2010 roku Rio II został poddany face-liftingowi, po którym otrzymał charakterystyczny element designu nowych aut Kia, czyli tzw. grill „Tiger nose”. W Azji model znany pod nazwą New Pride, w Ameryce Południowej – jako Sephia Sport lub Rio Xcite.

czytaj więcej
Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz

Kia Rio II Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4240 mm
Szerokość 1695 mm
Wysokość 1470 mm
Rozstaw osi 2500 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 390 l

Oceny Kia Rio II Sedan

Liczba ocen: 54
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~docxent
Kia Rio II
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Zależy kto szuka jakiego auta: Jeżeli wasze dziecko zdało prawo jazdy i chcecie mu kupić w miarę zrywne, ale nie za mocne autko aby się podszkolił w jeździe... to OK :) Jeżeli Potrzebujecie tak ze 2, góra 3 razy w tygodniu gdzieś przejechać autkiem na niedalekie odległości (w mieście lub poza nim, ew. tak jak ten przysłowiowy "Niemiec jeżdżący do kościoła :D" ) no to też jest w porządku. ALE: Jeżeli chcecie "tłuc" auto dzień w dzień jeżdżąc nim do pracy (pół biedy jeżeli trasa praca-dom będzie wynosić 5 km, ja jeździłem 20 km...) na dodatek w sobotę/niedzielę gdzieś poza miasto/do rodziny na wieś... no to już może być gorzej :) Oczywiście, zależy też po jakiej jakości ulicach będziecie jeździć i jaki styl jazdy obierzecie ;) Dlaczego - opiszę w innych sekcjach :)
3,6
~Łukasz
Kia Rio II
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Więcej opisałem w szczegółach więc warto otworzyć całą ocenę i poczytać. Sporę auto, jak dla mnie naprawdę ładne (ale o gustach się nie dyskutuję). Bardzo dobra cena - konkurencja jest droższa. Silnik bez rewelacji ale daje radę. To auto byłoby hitem gdyby nie skrzynia biegów. Najgorsza rzecz w tym aucie, w mojej opinii dyskwalifikuje to auto. Wsteczny chodzi swoimi drogami, biegi do przodu też raczej lipa. 1 i 2 za mocna, auto zrywa przyczepność - nie no ludzie naprawdę TRAGEDIA. Strasznie żałuję, że kupiłem to auto. Nauczka na przyszłość - porządnie przejechać się autem przed zakupem. Może ktoś chce kupić ?
4,2
~autre2003
Kia Rio II
Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW
Dobra dynamika, elastyczność, niezła kultura pracy silnika, dobra ergonomia, dobre wyposażenie(wersja optimum),było by świetnie gdyby poprawić zawieszenie(tu moim zdaniem należało by się uczyć od Forda). Zużycie paliwa mogłoby też być troszkę niższe. Jeśli chodzi o stylistykę to zawsze kwestia gusty ale mnie się podoba, większości moich znajomych też ;).
Średnie spalanie dla Kia Rio II Sedan
7,0 – 7,5
l/100 km
5,6
l/100 km
8,2 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Kia Rio II
Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW
Jeżdżę dynamicznie, mam ciężką nogę, auto służbowe, więc spalanie u mnie nie jest małe. W mieście trzeba się postarać żeby przekroczyć 6 litrów, za to w trasie jadąc zgodnie z przepisami bez problemu zejdzie się poniżej 5 tylko ja nie mam do tego cierpliwości ;-) Wszystkie pomiary dotyczą średniej z całego baku. Minimalne zużycie 4,9 zanotowałem jadąc z Łodzi do Gdańska i powrót do Łodzi, zgodnie z przepisami czyli 90% drogi autostradą 140 km/h (według wskazań licznika). Wydaje mi się, że jadąc oszczędnie 90 km/h da się zejść przynajmniej o pół litra mniej. Generalnie rewelacyjny stosunek mocy do spalania. Koszty serwisowania nie są wysokie, w aucie nic się nie psuje, więc dla oszczędnych ciekawa propozycja :-)
7,5
Kia Rio II
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Wiadomo - jak ktoś chce bardzo ograniczyć koszty, niech sprzeda auto i jeździ komunikacją miejską :) Ale 7,5 litra benzyny oraz nieco ponad 10 litrów gazu (wszystko sprawdzane na mieście), to rozsądny wynik - ale większym problemem od paliwa są koszty napraw oraz częstotliwość ich występowania ;) To, co zaoszcędziłem jeżdżąc na gazie... zdążyłem już chyba wydać na naprawy zaiweszenia :D
9,5
Kia Rio II
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Auto wykorzystywane głównie w mieście przez co spalanie w okolicach nie całych 10litrów. W trasie potrafi być bardzo oszczędne, około 7-8litrów LPG, przy normalnej jeździe. Ogólnie autko tanie w eksploatacji i mało awaryjne.

Usterki Kia Rio II

Liczba wpisów: 6
Brak nawiewu kabiny i jednoczesna awaria elektryki szyb
  • Kia Rio II Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
W mojej KIA RIO padł nagle wczoraj nawiew kabiny. Włączyłam ciepły nawiew na przednią szybę na najwyższe obroty podczas sporej mżawki, żeby odparować szybę. Po około minucie nawiew nagle przestał działać, a z nim uległa awarii elektryka szyb (mam uchylone okna, których nie mogę zamknąć). Podejrzewam, że nastąpiło gdzieś zwarcie... Niby poczułam jakiś zapach przegrzanej elektryki, ale jadąc w korkach ciężko powiedzieć czy to pochodziło z mojego samochodu. Nie działa też przełącznik obiegu wewnętrznego. O dziwo kokpit jest podświetlony, mogę ładować telefon, działa radio, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne auta, podgrzewanie szyby i lusterek również działa, dochodzi prąd do bezpieczników, bezpieczniki są ok... Nie wiem gdzie szukać usterki. Muszę poradzić sobie sama, bo z kasą krucho. Jak mogę zamknąć awaryjnie okna? Nie posiadałam opcji domykania okien.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik nie odpala
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • silnik
Proszę o pomoc .Czasem podczas jazdy silnik tracił moc , nie wchodził na obroty , po zatrzymaniu samochodu , kiedy auto pochodziło na wolnych obrotach wszystko wracało do normy. Wymieniłem filtr paliwa . Po wymianie trzeba dużej kręcić rozrusznikiem by auto odpaliło .Raz nie odpaliło , Nie widać wycieków paliwa. Czy montaż zaworków zwrotnych może coś pomóc? Proszę o pomoc. Dziękuję. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podczas wymiany czynnika nie maszyna nie odzyskała oleju i rozłączała się przy próbie dobicia nowego
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • inne
Podczas odzyskiwania czynnika, którego odzyskano 350g maszyna nie odzyskała oleju z układu. Maszyna tez wskazała błąd podczas próby doładowania oleju po wymianie czynnika. Wyrzuciło coś w stylu zbyt długi czas ładowania oleju. Zaproponowano mi dobicie 10 ml strzykawką i nie wiem czy to dobry pomysł. Zastanawiam się też nad przyczyną takiego stanu rzeczy. Dodam iż co rok uzupełniam czynnik i wykonuje ozonowanie. Test szczelności wypadł pomyślnie.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
Kia Rio II
Sedan 1.6 i 16V 112KM 82kW
instalacja: BRC
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Wszystko zależy od gazownika;) jeżeli chodzi o RIO to trzeba naprawdę ogarniać temat i oddać auto do specjalisty żeby później nie mieć problemów. Osobiście wybrałem instalacje BRC i jestem zadowolony! Silnik na gazie pracuje lepiej niż na benzynie, co jest dla mnie największym zaskoczeniem. Nie zauważyłem czegoś takiego jak utrata mocy, przełączenie na gaz następuje...
5,0
Kia Rio II
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Mój średn roczny przebieg to około 17000 km. Zalety: cicha praca silnika, większa elastycznośc silnika. Można jeżdzić na 5 biegu z prędkością obrotową silnika 1500 obr/min. Nie stwierdzam spadku mocy silnika, nie ma róznicy w prędkości maksymalnej czy w przyspieszeniu samochodu. W temperaturach ujemnych czas przełaczenia z benzyny na gaz przy rozruchu zimnego silnika po 1,5...
5,0
Kia Rio II
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Instalacja założona w 2009 roku w 3 roku eksploatacji. Żadnych różnic między Pb a Lpg nawet wrażenie lepszej pracy na LPG. Do tej pory bez usterek przy przejechaniu 70 tyś km. Stag4 zbiornik teroidalny we wnęce koła zapasowego 42 litry , wtryskiwacze MagicJet. Montaż konfiguracja i serwis w warsztacie w Sosnowcu .
Kia Rio II Sedan