Szukaj

Informacje o Kia Rio II Hatchback 5d 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia

W tym modelu jest kilka silników do wyboru. Nie są ani nadzwyczaj dynamiczne, ani irytująco powolne – ot takie jednostki dla zwykłych ludzi. Oszczędni zainteresują się pewnie niedużym dieslem 1.5 CRDi o mocy 110KM. Spala trochę więcej niż podaje producent, ale i tak nie jest źle. Do tego pracuje dość cicho i ma fajny gadżet – zmienną geometrię łopatek w sprężarce. Fakt, przy większych przebiegach mogą okazać się problematyczne, zresztą jak każda turbosprężarka, ale za to poprawnie działające minimalizują efekt turbodziury na początku obrotomierza. Jeśli chodzi o jednostki benzynowe – jedna jest mocniejsza, a druga słabsza. 1.4l ma niecałe 100KM i zdecydowanie lepiej czuje się na wysokich obrotach, a wtedy pracuje trochę za głośno. 1.6l liczy z kolei 112KM, jest bardziej paliwożerna i naprawdę całkiem żwawo reaguje na pedał „gazu”. Na trasę w sam raz.

czytaj więcej
Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1493 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Karoseria - Układ jezdny - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~MichaU
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.5 CRDi 110KM 81kW
Auto "pogonione" ostatnio po 14 latach użytkowania. Zakup przypadkowy, jako auto na kilka lat dojazdów do pracy i sprzedaży po kilku latach, a skończyło się na tym, że jeździlo dzielnie przez 14 lat i sprawowało się dobrze. Szkoda tylko dość znacznej utraty wartości, w końcu to Kia z tamtych lat gdzie się nie pojechało to mechanicy zgodnie "Panieee - sprzedać po 2 latach bo to zacznie się spać i kola odpadną" ;) Największym minusem tego auta to korozja pojawiająca się w wielu miejscach - doły maski, klapy, drzwi oraz różnych dziwnych miejscach - np progi wewnętrzne pod plastikami w środku (??) - od razu uprzedzam, że nic tam nie obcierało. Najwiekszy plus to natomiast motor tego auta. O nim niżej
4,5
~Mateo
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.5 CRDi 110KM 81kW
Samochód skończył dzisiaj 10 lat, jeżdżę nim od nowości, więc myślę, że czas na rzetelną opinię. Szukalem damochodu na 2-3 lata do dojazdu do rpacy, warunki nie były wygórowane - diesel i klimatyzacja jako minimalne wyposażenie. Tak wyszło, że samochód jest ze mną do dzisiaj. Za namową znajomego prpowowadzacego salon wybór padł na Kia Rio...szczegóły niżej.
3,9
~Hurtt
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.5 CRDi 110KM 81kW
Samochód ogólnie ok. Całokształt samochodu psują jednak drobne niedociągnięcia. W środku za dużo plastiku który w niektórych miejscach wydaje denerwujące dźwięki przy niskich obrotach (tylna klapa). Po 1000km posypało się łożysko, co prawda wymienione na gwarancji, ale po tej sytuacji łożyska były wymieniane jeszcze czterokrotnie. Felgi samochodu po 120tyś km wyglądają gorzej niż w niejednym 20letnim samochodzie. Teraz przy 125tyś km posypały się amortyzatory tylne.

Usterki Kia Rio II

Liczba wpisów: 6
Brak nawiewu kabiny i jednoczesna awaria elektryki szyb
  • Kia Rio II Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
W mojej KIA RIO padł nagle wczoraj nawiew kabiny. Włączyłam ciepły nawiew na przednią szybę na najwyższe obroty podczas sporej mżawki, żeby odparować szybę. Po około minucie nawiew nagle przestał działać, a z nim uległa awarii elektryka szyb (mam uchylone okna, których nie mogę zamknąć). Podejrzewam, że nastąpiło gdzieś zwarcie... Niby poczułam jakiś zapach przegrzanej elektryki, ale jadąc w korkach ciężko powiedzieć czy to pochodziło z mojego samochodu. Nie działa też przełącznik obiegu wewnętrznego. O dziwo kokpit jest podświetlony, mogę ładować telefon, działa radio, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne auta, podgrzewanie szyby i lusterek również działa, dochodzi prąd do bezpieczników, bezpieczniki są ok... Nie wiem gdzie szukać usterki. Muszę poradzić sobie sama, bo z kasą krucho. Jak mogę zamknąć awaryjnie okna? Nie posiadałam opcji domykania okien.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik nie odpala
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • silnik
Proszę o pomoc .Czasem podczas jazdy silnik tracił moc , nie wchodził na obroty , po zatrzymaniu samochodu , kiedy auto pochodziło na wolnych obrotach wszystko wracało do normy. Wymieniłem filtr paliwa . Po wymianie trzeba dużej kręcić rozrusznikiem by auto odpaliło .Raz nie odpaliło , Nie widać wycieków paliwa. Czy montaż zaworków zwrotnych może coś pomóc? Proszę o pomoc. Dziękuję. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podczas wymiany czynnika nie maszyna nie odzyskała oleju i rozłączała się przy próbie dobicia nowego
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • inne
Podczas odzyskiwania czynnika, którego odzyskano 350g maszyna nie odzyskała oleju z układu. Maszyna tez wskazała błąd podczas próby doładowania oleju po wymianie czynnika. Wyrzuciło coś w stylu zbyt długi czas ładowania oleju. Zaproponowano mi dobicie 10 ml strzykawką i nie wiem czy to dobry pomysł. Zastanawiam się też nad przyczyną takiego stanu rzeczy. Dodam iż co rok uzupełniam czynnik i wykonuje ozonowanie. Test szczelności wypadł pomyślnie.
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Rio II Hatchback 5d