Nowa Kia Rio – „karnawałowy” hatchback
Trzeba przyznać, że koreańscy producenci radzą sobie na ryku coraz lepiej. Jest wśród nich oczywiście Kia – marka w zeszłym roku sprzedała 416...
Druga generacja modelu (oznaczona symbolem JB) produkowana w latach 2005-2011. W przeciwieństwie do pierwszego modelu, Rio II nie był już miejskim kombi, a oferowano go w wersjach 5-drzwiowego hatchbacka i 4-drzwiowego sedana. Kolejna zmiana to zbliżenie auta do analogicznego w ofercie Hyundaia modelu Accent – Rio II został zbudowany na jego płycie podłogowej. W 2010 roku Rio II został poddany face-liftingowi, po którym otrzymał charakterystyczny element designu nowych aut Kia, czyli tzw. grill „Tiger nose”. W Azji model znany pod nazwą New Pride, w Ameryce Południowej – jako Sephia Sport lub Rio Xcite.
TAK(86%)
Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.
~PowagosławPoprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!
~Luzacjusz