Szukaj

Informacje o Kia Rio II

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Druga generacja modelu (oznaczona symbolem JB) produkowana w latach 2005-2011. W przeciwieństwie do pierwszego modelu, Rio II nie był już miejskim kombi, a oferowano go w wersjach 5-drzwiowego hatchbacka i 4-drzwiowego sedana. Kolejna zmiana to zbliżenie auta do analogicznego w ofercie Hyundaia modelu Accent – Rio II został zbudowany na jego płycie podłogowej. W 2010 roku Rio II został poddany face-liftingowi, po którym otrzymał charakterystyczny element designu nowych aut Kia, czyli tzw. grill „Tiger nose”. W Azji model znany pod nazwą New Pride, w Ameryce Południowej – jako Sephia Sport lub Rio Xcite.

czytaj więcej
Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz

Kia Rio II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Kia Rio II

Liczba ocen: 134
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~MichaU
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.5 CRDi 110KM 81kW
Auto "pogonione" ostatnio po 14 latach użytkowania. Zakup przypadkowy, jako auto na kilka lat dojazdów do pracy i sprzedaży po kilku latach, a skończyło się na tym, że jeździlo dzielnie przez 14 lat i sprawowało się dobrze. Szkoda tylko dość znacznej utraty wartości, w końcu to Kia z tamtych lat gdzie się nie pojechało to mechanicy zgodnie "Panieee - sprzedać po 2 latach bo to zacznie się spać i kola odpadną" ;) Największym minusem tego auta to korozja pojawiająca się w wielu miejscach - doły maski, klapy, drzwi oraz różnych dziwnych miejscach - np progi wewnętrzne pod plastikami w środku (??) - od razu uprzedzam, że nic tam nie obcierało. Najwiekszy plus to natomiast motor tego auta. O nim niżej
4,0
~docxent
Kia Rio II
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Zależy kto szuka jakiego auta: Jeżeli wasze dziecko zdało prawo jazdy i chcecie mu kupić w miarę zrywne, ale nie za mocne autko aby się podszkolił w jeździe... to OK :) Jeżeli Potrzebujecie tak ze 2, góra 3 razy w tygodniu gdzieś przejechać autkiem na niedalekie odległości (w mieście lub poza nim, ew. tak jak ten przysłowiowy "Niemiec jeżdżący do kościoła :D" ) no to też jest w porządku. ALE: Jeżeli chcecie "tłuc" auto dzień w dzień jeżdżąc nim do pracy (pół biedy jeżeli trasa praca-dom będzie wynosić 5 km, ja jeździłem 20 km...) na dodatek w sobotę/niedzielę gdzieś poza miasto/do rodziny na wieś... no to już może być gorzej :) Oczywiście, zależy też po jakiej jakości ulicach będziecie jeździć i jaki styl jazdy obierzecie ;) Dlaczego - opiszę w innych sekcjach :)
3,6
~Łukasz
Kia Rio II
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Więcej opisałem w szczegółach więc warto otworzyć całą ocenę i poczytać. Sporę auto, jak dla mnie naprawdę ładne (ale o gustach się nie dyskutuję). Bardzo dobra cena - konkurencja jest droższa. Silnik bez rewelacji ale daje radę. To auto byłoby hitem gdyby nie skrzynia biegów. Najgorsza rzecz w tym aucie, w mojej opinii dyskwalifikuje to auto. Wsteczny chodzi swoimi drogami, biegi do przodu też raczej lipa. 1 i 2 za mocna, auto zrywa przyczepność - nie no ludzie naprawdę TRAGEDIA. Strasznie żałuję, że kupiłem to auto. Nauczka na przyszłość - porządnie przejechać się autem przed zakupem. Może ktoś chce kupić ?

Raporty spalania Kia Rio II

Liczba raportów: 143
Średnie spalanie dla Kia Rio II
6,8 – 7,9
l/100 km
5,6 – 5,7
l/100 km
8,2 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW
Jestem zaskoczony wartościami spalania podanych przez innych użytkowników, strasznie niektórym pali dużo. Jeżdżę w 95% w cyklu mieszanym, w 200tys. mieście i w terenach podmiejskich z ograniczeniem 50-80 km/godz, nie lubię powolnej jazdy, hamuję silnikiem, jeżdżę płynnie. Dziś tankowałem i na 41 litrach przejechałem 611 km. Zwykle pali w okolicach 7 l/100km. Jednej ekstremalnej zimy gdzie śniegu było do 30 cm na drogach i jeździe 20-30 km/godz. zanotowałem spalanie 8 l/100km. Ale zwykle nie więcej niż maksymalnie 7,5l. Żeby zejść ze spalaniem, trzeba spokojnie by jechać 80 km/godz. Da się wtedy wyciągnąć 6l. Ale jak się jedzie 130km/godz. to spalanie rośnie do górnych wartości.
5,6
Kia Rio II
Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW
Jeżdżę dynamicznie, mam ciężką nogę, auto służbowe, więc spalanie u mnie nie jest małe. W mieście trzeba się postarać żeby przekroczyć 6 litrów, za to w trasie jadąc zgodnie z przepisami bez problemu zejdzie się poniżej 5 tylko ja nie mam do tego cierpliwości ;-) Wszystkie pomiary dotyczą średniej z całego baku. Minimalne zużycie 4,9 zanotowałem jadąc z Łodzi do Gdańska i powrót do Łodzi, zgodnie z przepisami czyli 90% drogi autostradą 140 km/h (według wskazań licznika). Wydaje mi się, że jadąc oszczędnie 90 km/h da się zejść przynajmniej o pół litra mniej. Generalnie rewelacyjny stosunek mocy do spalania. Koszty serwisowania nie są wysokie, w aucie nic się nie psuje, więc dla oszczędnych ciekawa propozycja :-)
7,4
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW
Auto całkiem fajne sprytne i pozytywnie jestem zaskoczony ale spalanie jak na tak małe auto jest zdecydowanie za wysokie.w zimę 10 l/100km jest nie wyjęte w lato no już trochę lepiej bo7-8 l/100km a na trasie trzeba się starać zęby zejść poniżej 6 l/100km. Yaris na tych samych trasach w zimę do 7,5 l/100km a w lato 6,6,7 l/100km na trasie bez starania spala poniżej 6 l/100km a jak się chce trochę oszczędniej pojechać to 5 l/100km bez problemu. no cóż poczekamy na następną generacje Rio i zobaczymy co się zmieni i na co padnie wybór na nowe Rio czy nową toyotę Yaris

Usterki Kia Rio II

Liczba wpisów: 6
Brak nawiewu kabiny i jednoczesna awaria elektryki szyb
  • Kia Rio II Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
W mojej KIA RIO padł nagle wczoraj nawiew kabiny. Włączyłam ciepły nawiew na przednią szybę na najwyższe obroty podczas sporej mżawki, żeby odparować szybę. Po około minucie nawiew nagle przestał działać, a z nim uległa awarii elektryka szyb (mam uchylone okna, których nie mogę zamknąć). Podejrzewam, że nastąpiło gdzieś zwarcie... Niby poczułam jakiś zapach przegrzanej elektryki, ale jadąc w korkach ciężko powiedzieć czy to pochodziło z mojego samochodu. Nie działa też przełącznik obiegu wewnętrznego. O dziwo kokpit jest podświetlony, mogę ładować telefon, działa radio, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne auta, podgrzewanie szyby i lusterek również działa, dochodzi prąd do bezpieczników, bezpieczniki są ok... Nie wiem gdzie szukać usterki. Muszę poradzić sobie sama, bo z kasą krucho. Jak mogę zamknąć awaryjnie okna? Nie posiadałam opcji domykania okien.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik nie odpala
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • silnik
Proszę o pomoc .Czasem podczas jazdy silnik tracił moc , nie wchodził na obroty , po zatrzymaniu samochodu , kiedy auto pochodziło na wolnych obrotach wszystko wracało do normy. Wymieniłem filtr paliwa . Po wymianie trzeba dużej kręcić rozrusznikiem by auto odpaliło .Raz nie odpaliło , Nie widać wycieków paliwa. Czy montaż zaworków zwrotnych może coś pomóc? Proszę o pomoc. Dziękuję. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podczas wymiany czynnika nie maszyna nie odzyskała oleju i rozłączała się przy próbie dobicia nowego
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • inne
Podczas odzyskiwania czynnika, którego odzyskano 350g maszyna nie odzyskała oleju z układu. Maszyna tez wskazała błąd podczas próby doładowania oleju po wymianie czynnika. Wyrzuciło coś w stylu zbyt długi czas ładowania oleju. Zaproponowano mi dobicie 10 ml strzykawką i nie wiem czy to dobry pomysł. Zastanawiam się też nad przyczyną takiego stanu rzeczy. Dodam iż co rok uzupełniam czynnik i wykonuje ozonowanie. Test szczelności wypadł pomyślnie.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 15
5,0
Kia Rio II
Sedan 1.6 i 16V 112KM 82kW
instalacja: BRC
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Wszystko zależy od gazownika;) jeżeli chodzi o RIO to trzeba naprawdę ogarniać temat i oddać auto do specjalisty żeby później nie mieć problemów. Osobiście wybrałem instalacje BRC i jestem zadowolony! Silnik na gazie pracuje lepiej niż na benzynie, co jest dla mnie największym zaskoczeniem. Nie zauważyłem czegoś takiego jak utrata mocy, przełączenie na gaz następuje...
2,0
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.6 i 16V 112KM 82kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Montowałem instalację w firmie Auto-gleńsk w Pszczynie. Z instalacji korzystam od trzech lat. Jest to bardzo rzadki silnik więc prawdopodobnie stąd problemy z ustawieniem map. Co nie usprawiedliwia serwisu, który skasował ponad 3 tyś.zł. Najgorsze jest to, że praca instalacji gazowej zaburza parametry pracy silnika na benzynie. I tu pojawia się problem z punktem odniesienia...
5,0
Kia Rio II
Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Mój średn roczny przebieg to około 17000 km. Zalety: cicha praca silnika, większa elastycznośc silnika. Można jeżdzić na 5 biegu z prędkością obrotową silnika 1500 obr/min. Nie stwierdzam spadku mocy silnika, nie ma róznicy w prędkości maksymalnej czy w przyspieszeniu samochodu. W temperaturach ujemnych czas przełaczenia z benzyny na gaz przy rozruchu zimnego silnika po 1,5...
Kia Rio II