Szukaj

Informacje o Kia Rio I Kombi 1.3 i 82KM 60kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia

Subkompaktowy model segmentu B produkowany od 2000 roku. Następca modelu Avella, a później także - modelu Pride. Rio od początku był autem międzysegmentowym (z pogranicza B i C), ale jego charakter zmieniał się na przestrzeni kolejnych generacji. Pierwsza debiutowała jako miejskie kombi, a później oferowano ją również w odmianie sedan. Druga (2005) i trzecia (2011) była hatchbackiem lub sedanem, natomiast czwarta, dostępna od 2017 roku jest sprzedawana tylko w wersji 5-drzwiowego hatchbacka. Dotychczas wyprodukowano prawie 4 mln egzemplarzy modelu Rio. Na rynkach azjatyckich znany też jako Kia Pride lub K2.

 

czytaj więcej
Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1343 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 119 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,5 x 75 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~DewREW
Kia Rio I
Kombi 1.3 i 82KM 60kW
nic nie zaskoczylo bo wszystkiego sie spodziewalem, dobrze sprawdzilem autko przez zakupem jak i slabe punkty tego modelu. wszystko sie potwierdza, czyli.. tragedii nie ma. Zmieniłem olej w skrzyni, wymieniłem kable i świece, wymieniłem wentylator chłodnicy, wymieniłem chłodnice klimy bo sobie uszkodziłem rurke, wymieniłem zarówki panelu na led, dach zaklejony przez 1 wlasciciela wiec wody w bagazniku brak, gaz zalozony. jest dobrze. narazie nie mysle zmieniac. martwia trochę niepewne hamulce i nurkowanie auta jak i rzucanie budą przy powiewach.
3,8
~jacekmarek7@o2.pl
Kia Rio I
Kombi 1.3 i 82KM 60kW
Naprawdę w takim pięcioletnim stosunku jakości do kosztów eksploatacji jest fajnie. Najważniejsze że to auto po prostu jeździ. Nie trzeba go zmuszać, zachęcać, czarować ono zawsze gotowe jest do jazdy. Jak kto dba tak ma, ale raczej jest to model trudny do zajechania. Prędzej się rozleci nadbudowa, bo zgnije - materiały są faktycznie łokropnie uległe korozji. Ale części blacharskie tanie. Ja po dzwonku kupiłem oryginały w kolorze i tylko przełożyłem i jest bdb. Jeśli ktos uzywa samochodu jak sprzętu gospodarstwa domowego będzie zadowolony jak z miksera ZELMER (który nie będzie Braunem Philipsem czy Siemensem) a Koreanka odwdzięczy się wierną służbą. Ja przez kilka lat chciałem żeby to auto było lepsze niż w rzeczywistości jest. Nie dało się. Teraz kiedy wyrosłem z tej choroby, uważam że to auto naprawde jest ok, choć tolerancję trzeba mieć, bo która miłość nie wymaga kompromisów
3,9
~Dzordz
Kia Rio I
Kombi 1.3 i 82KM 60kW
Całokształt patrząc na cenę i nie oczekując od auta zbyt dużo kształtuje się bardzo dobrze. Auto jeździ. Raczej się nie psuje a nawet jak się zepsuje to to koszt naprawy nie jest przecież duży. Silnik 1.3 ten 82 konny jest \"akurat\" dla osoby, która nie potrzebuje dynamiki. Jednakże jeżeli zamierzamy jeździć z kilkoma osobami i jakimiś bagażami wygląda na to, że silnik 1.5 sprawował by się wydajniej. Jest wiele Kijanek Rio które rdzewieją. W różnych miejscach. Przy zakupie proponuje patrzeć na rdzę w karoserii. Są dwie wersje Kia Rio - LS i RS. Zdaje się, że wersja LS jest lepsza - światłą przeciwmgłowe z przodu - klamki w kolorze karoserii i trochę inne rozmieszczenie przycisków w środku.
Średnie spalanie dla Kia Rio I Kombi 1.3 i 82KM 60kW 2002-2005
7,4
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Kia Rio I
Kombi 1.3 i 82KM 60kW
Generalnie auto na trasie najlepiej się czuje przy prędkościach 100-120 km/h. Wtedy można zejść do producenckich 7l/100km przy umiarkowanie załadowanym wozie. Powyżej prędkości 130 km/h krzywka spalania idzie ostro w górę. Na autostradzie (przy pełnym obciążeniu samochodu co prawda...) mnie niemile zaskoczyło spalanie bo przy niemalże stałej prędkości 140km/h spalanie wyszło aż 8.8l/100km! Po mieście bez szaleństw można się spokojnie zmieścić w 8.5l/100km co wychodzi mniej niż na autostradzie. Średnia z ostatnich 8 tys. kilometrów wychodzi 7.7l/100km gdzie mniej więcej 50/50 jest trasa/miasto.
7,3
Kia Rio I
Kombi 1.3 i 82KM 60kW
Autko pali nie dużo jak na swoje gabaryty i ciężar. Jadąc na chorwacje- na trasie miejscami górzystej- (1600km jednym ciągiem z przerwami) - na odcinku chorwackim robiąc test wyszło: 6,1L/100KM -> cały czas chodziła klimatyzacja,pełne obciązenie 4osoby+bagaż - przy prędkościach 90-120km (najczęsciej 100km/h) Trasa: generalnie tankując do pełna mogę spokojnie przejechać 600km, czasami max 720km!!! Autostrady: Jadac (Węgry) po autostradach- z prędkością 140-170km/h (max pręd) =11,5-12L/100km (jadąc w upał, pełne obciążenie) Miasto: tu pali, jeżdząc w korkach -GAZ-HAMULEC-wyrywaną jazda KIA pali mi 7,7-8,3L/100km ZIMA 2008 Ostatnio w miescie pali mi ok 8L - ale już jakieś 1200km temu powinienem wymieć OLEJ -co zrobię!!! PS. rada dla innych ...jeśli przy ekonicznej jeżdzie KIA spala ci pow. 6,5L -to nie jest normalne (o samochód trzeba dbać) zapraszamy do Salonu, może OLEJ - tak samo jak przekroczy 10L/100km. Trasa: ok 6L/ miasta: 7-8,5L mieszane: 6,5-7,2L!!! Dbam i przeglądam KIA RIO ...narazie niezawodny - po 12000 km (od zakupu) -to tylko wlewam mu benzynę! AUTKO TO PALI W MIEŚCIE podobnie jak samochody klasy CLIO/CORSA - bo miałem taki kupić! JESTEM MŁODYM KIEROWCĄ , troche go piłuje stąd mało ekoniczna jazda. PS.2 - prosze się niekierować tymi średnimi danymi obok (dane czysto teoretyczne nigdy nie uśrednialem- dane POWYŻEJ są danymi z określonym dystansów - nie prowadziłem statystyki - jedynie to że CAŁY BAK - to min 600km a max 750 (ekonomiczna jazda)
6,5
Kia Rio I
Kombi 1.3 i 82KM 60kW
Autko pali nie dużo jak na swoje gabaryty i ciężar. Jadąc na chorwacje- na trasie miejscami górzystej- (1600km jednym ciągiem z przerwami) - na odcinku chorwackim robiąc test wyszło: 6,1L/100KM -> cały czas chodziła klimatyzacja,pełne obciązenie 4osoby+bagaż - przy prędkościach 90-120km (najczęsciej 100km/h) Trasa: generalnie tankując do pełna mogę spokojnie przejechać 600km, czasami max 720km!!! Autostrady: Jadac (Węgry) po autostradach- z prędkością 140-170km/h (max pręd) =11,5-12L/100km (jadąc w upał, pełne obciążenie) Miasto: tu pali, jeżdząc w korkach -GAZ-HAMULEC-wyrywaną jazda KIA pali mi 7,7-8,3L/100km ZIMA 2008 Ostatnio w miescie pali mi ok 8L - ale już jakieś 1200km temu powinienem wymieć OLEJ -co zrobię!!! PS. rada dla innych ...jeśli przy ekonicznej jeżdzie KIA spala ci pow. 6,5L -to nie jest normalne (o samochód trzeba dbać) zapraszamy do Salonu, może OLEJ - tak samo jak przekroczy 10L/100km. Trasa: ok 6L/ miasta: 7-8,5L mieszane: 6,5-7,2L!!! Dbam i przeglądam KIA RIO ...narazie niezawodny - po 12000 km (od zakupu) -to tylko wlewam mu benzynę! AUTKO TO PALI W MIEŚCIE podobnie jak samochody klasy CLIO/CORSA - bo miałem taki kupić!
Kia Rio I Kombi