Szukaj

Informacje o Kia Rio I Kombi 1.3 i 75KM 55kW 2000-2002

Lata produkcji: 2000 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia

Subkompaktowy model segmentu B produkowany od 2000 roku. Następca modelu Avella, a później także - modelu Pride. Rio od początku był autem międzysegmentowym (z pogranicza B i C), ale jego charakter zmieniał się na przestrzeni kolejnych generacji. Pierwsza debiutowała jako miejskie kombi, a później oferowano ją również w odmianie sedan. Druga (2005) i trzecia (2011) była hatchbackiem lub sedanem, natomiast czwarta, dostępna od 2017 roku jest sprzedawana tylko w wersji 5-drzwiowego hatchbacka. Dotychczas wyprodukowano prawie 4 mln egzemplarzy modelu Rio. Na rynkach azjatyckich znany też jako Kia Pride lub K2.

 

czytaj więcej
Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1343 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,5 x 75 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Kia Rio I Kombi 1.3 i 75KM 55kW 2000-2002
7,3
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Kia Rio I
Kombi 1.3 i 75KM 55kW
Warszawa - nic dodać, nic ująć. jazda raczej delikatna, cały czas po mieście, jak wyjadę za miasto, to jest dobrze. Zimą wskakuje na 10,5 latem 9,5 spalania, raczej w tych granicach cały czas bierze. Auto głośne, zawieszenie ciągle do poprawy, szczęki po 45 tyś do wymiany ze względu na rozklejenie elementów ściernych od samego mechanizmu.. klocki 45 tyś i jeszcze jest zapas na kolejne 15 :) Jak za te pieniądze (za 7 latka te 3 lata temu płaciłem 7 tyś) uważam, że korzystny zakup choć rdza szaleje...
7,9
Kia Rio I
Kombi 1.3 i 75KM 55kW
Minimalnie udało się dokładnie 6.56, dlatego dałem 6.6, Do 10 doszła tylko kilka razy w zimie, a tak generalnie w normalnym użytkowaniu to 7-7,5. Oczywiście gazu. Silnik nie zamula, 1.3 75KM i na 3 biegu biorę wszystkich :)))) a tak szczerze, to można ładnie siary innym narobić, bo ten silnik to naprawdę super jednostka. Możemy sobie zamulać i jeździć oszczędnie, ale możemy go wkręcić na wyższe obroty, delektować się tym dźwiękiem i pomachać innym kiedy się od nich oddalamy... Silnik bardzo podobny do mazdy, z resztą większość części zawieszenia, czy hamulców jest jak z mazdy, także chyba tylko buda jest z koreii, a reszta to japonia. Za tą cenę nie ma lepszego auta. Jeździ się miło i wygodnie.
7,9
Kia Rio I
Kombi 1.3 i 75KM 55kW
Części nie jakieś kosmicznie drogie. Owszem, trochę droższe od opli, czy vw, ale najczęściej są to koszty większe o jakieś 50-100 zł, czyli tragedii nie ma. poza tym, naprawdę rzadko trzeba coś droższego kupić. Trochę częściej wymagana jest wymiana zawieszenia (drążki, amorki, łożyska również itp.) niż powiedzmy w oplach, czy vw, ale to z tego względu, że kia w tamtych czasach Polskę uznawała, za warunki trudne dla tego samochodu i po prostu nie było przygotowane do jazdy po naszych wspaniałych drogach. ale jak uważa się na dziury i nie jeździ po polach, to nie ma źle. w przeciwnym razie wymiana zawieszenia będzie dosyć często konieczna. Co do ekonomiczności, to ja akurat mam gaz sekwencję, więc średnie spalanie, to 7-8l gazu :) więc taniej niż pociągami i autobusami.
Kia Rio I Kombi