Szukaj

Informacje o Kia Rio

Lata produkcji: 2000 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Subkompaktowy model segmentu B produkowany od 2000 roku. Następca modelu Avella, a później także - modelu Pride. Rio od początku był autem międzysegmentowym (z pogranicza B i C), ale jego charakter zmieniał się na przestrzeni kolejnych generacji. Pierwsza debiutowała jako miejskie kombi, a później oferowano ją również w odmianie sedan. Druga (2005) i trzecia (2011) była hatchbackiem lub sedanem, natomiast czwarta, dostępna od 2017 roku jest sprzedawana tylko w wersji 5-drzwiowego hatchbacka. Dotychczas wyprodukowano prawie 4 mln egzemplarzy modelu Rio. Na rynkach azjatyckich znany też jako Kia Pride lub K2.

 

czytaj więcej
Powagosław

Bestseller koreańskiej marki, w przeciwieństwie np. do oferowanych przez nią crossoeverów, próbuje zdobyć klientów bardziej stonowaną stylistyką. Dość udaną. Zmiany w czwartej generacji Rio na lepsze.

~Powagosław
Luzacjusz

Teoretycznie, ma wszystko, by Polacy kupowali Rio równie chętnie, jak kupują Polo, Fabię czy Fiestę. Ale nie widzę, by miała cokolwiek więcej niż mają Polo, Fabia czy Fiesta. I to jest jej problem.

~Luzacjusz

Kia Rio – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Kia Rio

Liczba ocen: 498
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~MichaU
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.5 CRDi 110KM 81kW
Auto "pogonione" ostatnio po 14 latach użytkowania. Zakup przypadkowy, jako auto na kilka lat dojazdów do pracy i sprzedaży po kilku latach, a skończyło się na tym, że jeździlo dzielnie przez 14 lat i sprawowało się dobrze. Szkoda tylko dość znacznej utraty wartości, w końcu to Kia z tamtych lat gdzie się nie pojechało to mechanicy zgodnie "Panieee - sprzedać po 2 latach bo to zacznie się spać i kola odpadną" ;) Największym minusem tego auta to korozja pojawiająca się w wielu miejscach - doły maski, klapy, drzwi oraz różnych dziwnych miejscach - np progi wewnętrzne pod plastikami w środku (??) - od razu uprzedzam, że nic tam nie obcierało. Najwiekszy plus to natomiast motor tego auta. O nim niżej
4,6
~MazRio
Kia Rio IV
Hatchback 5d 1.4 DOHC 100KM 74kW
Drugie auto w rodzinie, użytkowane głównie przez żonę na trasach do 15 km. Jeden dalszy wyjazd. Kupione za Toyotę Yaris 1,3 MultidriveS. Uważam, że to doskonały wybór - taki zdroworozsądkowy. Stosunek ceny do wyposażenia o niebo lepszy niż u konkurencji. Stylistyka neutralna - trochę nudna. Super wyposażenie: automatyczna klima, automatyczne światła, wycieraczki, system z Aple CarPlay i kamerą cofania, ledy, doświetlanie zakrętów i wiele innych. Z zasady niezawodny wolnossący, 4-ro cylindrowy silnik, hydrokinetyczny, 6-cio biegowy automat - to niewątpliwe zalety tego auta. Plus długa gwarancja.
4,9
~yatokia
Kia Rio IV
Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Świetny samochód do nabijania kilometrów!! Zakupiłem Rio z silnikiem 1,25 + fabryczna instalacja lpg, auto jest bardzo ekonomiczne, poszukiwałem wersji 1,4 ale do nich nie zakładano fabrycznego lpg. Koszt przejechania 100 km to 13-15 zł w zależności czy trasa czy miasto średnio mi wyszło w okolicy 7 litrów lpg co uważam za świetny wynik. Auto jest obszerniejsze od Yarisa, którym również miałem przyjemność jeździć dłużej niż tylko po placu w komisie. Można by je gabarytami i wielkością wnętrza spokojnie porównać do megane czy astry w hatchbacku. Polecam.

Raporty spalania Kia Rio

Liczba raportów: 501
Średnie spalanie dla Kia Rio
5,1 – 8,4
l/100 km
4,5 – 7,6
l/100 km
7,4 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Liczba komentarzy: 1
Kia Rio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Zużycia z pierwszych 500 km (Lubin-Mielec auto na dotarciu) przy płynnej/spokojnej jeździe w tym ok. 400 km autostrad. Na pokładzie włączone media i klimatyzacja - wynik z wyświetlacza po zakończonej trasie 3,6 l. Zwyczajowo przy eco przejazdach do 20 km w jedną stronę (i z powrotem) pokazuje 4,2 l. Co do dynamicznej jazdy (póki co to Rio na dotarciu - to primo, a po wtóre to ten silnik nie służy dynamicznej jeździe) - mogę tylko potwierdzić, że w poprzednim hyundai i20 z tym silnikiem do osiągnięcia jest wynik 4,9 l.
6,3
Kia Rio IV
Hatchback 5d 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Miasto - spalanie ok 6.5-7.5L. Trasa Kraków-Amsterdam z momentami 130-140km/h z średnim spalaniem 5.5L. Ogólnie trzeba nauczyć się jeździć tym silnikiem. Dla 1 os jest ok. Dwie osoby jeszcze da radę ale więcej osób to już wysiłek i na dynamikę jazdy nie za bardzo można liczyć chyba że ktoś godzi się na spalanie 8L i więcej.
8,3
Kia Rio III
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC CVVT 84KM 62kW
Instalcja BRC 32SQ, do baku wchodzi ok. 43/44 l LPG. Średni zasięg wychodzi w przedziale 500-550 km przy normalnej jeździe. Przy bardzo oszczędnej udało mi się wycisnąć 600 km zasięgu. Spalanie średnie ok. 7,6-8 l na 100 km. 10 L przy bardzo ostrej jeździe na autostradzie i po mieście.

Usterki Kia Rio

Liczba wpisów: 21
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź
Brak mocy, brak prądu na jednej cewce
  • Kia Rio IV Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020
  • silnik
  • 130 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Witam. Usterka dotyczy Kia Rio 1.2 CVVT 84 KM, z 2017 roku, z LPG. Podczas jazdy na lpg zapalił się check engine. Z każdymi kiletrami auto traciło moc aż do tego stopnia że każdorazowe przyciśnięcie pedału gazu powodowało duszenie się silnika i głośny warkot. Wstępna diagnoza wskazała przerwanie napięcia na cewce. Faktycznie do pierwszej nie dochodził prąd. Elektromechanik wskazał że to sterownik. Dobrze kupiłem o tych samych numerach, skopiował dane i ... niestety to samo. Ponoć prąd i iskra już jest ale może się zalewać więc trzeba wymienić świece zapłonowe. Na dodatek dostrzeżono ubytek płynu chłodniczego. Proszę o podpowiedź

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 32
4,5
Kia Rio III
Hatchback 3d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 9 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Pan Krzysztof? - mistrz i fachowiec w dziedzinie instalacji LPG. Rewelacyjna, szybka i sprawna obsługa. Połączenie rzetelności ze słownością, kulturą osobistą i dowcipem. Zakład doskonale wyposażony a pracownicy służą zarówno solidną wiedzą jak i radami dotyczącymi eksploatacji. To moje pierwsze auto z LP i jestem zauroczona wrażeniami z jazdy. Kijanusia śmiga po...
5,0
Kia Rio II
Sedan 1.6 i 16V 112KM 82kW
instalacja: BRC
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Wszystko zależy od gazownika;) jeżeli chodzi o RIO to trzeba naprawdę ogarniać temat i oddać auto do specjalisty żeby później nie mieć problemów. Osobiście wybrałem instalacje BRC i jestem zadowolony! Silnik na gazie pracuje lepiej niż na benzynie, co jest dla mnie największym zaskoczeniem. Nie zauważyłem czegoś takiego jak utrata mocy, przełączenie na gaz następuje...
2,0
Kia Rio II
Hatchback 5d 1.6 i 16V 112KM 82kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Montowałem instalację w firmie Auto-gleńsk w Pszczynie. Z instalacji korzystam od trzech lat. Jest to bardzo rzadki silnik więc prawdopodobnie stąd problemy z ustawieniem map. Co nie usprawiedliwia serwisu, który skasował ponad 3 tyś.zł. Najgorsze jest to, że praca instalacji gazowej zaburza parametry pracy silnika na benzynie. I tu pojawia się problem z punktem odniesienia...
Kia Rio