Trzecia, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Od strony stylistycznej samochód został nieznacznie przeprojektowany – za jego design odpowiadał, tym razem samodzielnie, Peter Schreyer, główny projektant marki Kia. Choć, w porównaniu do modelu drugiej generacji, rozmiary Picanto III się nie zmieniły, został on zbudowany na zupełnie nowej płycie podłogowej. Model znów oferowany jedynie w wersji 5-drzwiowej (jak Picanto I). W części krajów azjatyckich (np. Korea Południowa, Hongkong, Tajwan) sprzedawany pod nazwą Morning.
Nadwozie nowego koreańskiego malucha ma długość 359,5 cm, szerokość 159,5 cm, a wysokość 148,5 cm, co oznacza że nie jest większa od modelu schodzącego z rynku. Ma za to ciekawszy wygląd i jest dostępna tylko w wersji pięciodrzwiowej. Nowością w ofercie Picanto jest linia GT Line, którą wyróżnia. sportową stylizacją nadwozia i elementy wyposażenia wnętrza. W wyposażeniu standardowym wersji GT Line znajdziemy m.in. podwójną końcówkę układu wydechowego, dyfuzor tylnego zderzaka, czy szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.
TAK(100%)
Wszystko to, czym Picanto był w poprzedniej generacji, tylko lepiej, mocniej i bardziej drapieżnie. Szczególnie w pakiecie GT-Line jedno z najciekawszych aut w swojej klasie.
~PowagosławNajbardziej dojrzałe koreańskie supermini w końcu dojrzało do tego, by uwodzić młodszą klientelę efektowną stylistyką i gadżeciarskimi opcjami. Jeśli masz 19 lat i nie marzy Ci się, by twój pierwszy samochód był 15-letnim BMW, to Kia ma coś dla Ciebie i Twojego telefonu.
~Luzacjusz