Czy warto kupić: używana Kia Picanto II (od 2011)
Nieźle wykończony, przyzwoicie wyposażony, oszczędny i trwały. Najmniejszy model Kia ma wiele asów w rękawie, a na egzemplarz z początku produkcji...
Miejski model segmentu A, najmniejszy samochód w ofercie koreańskiej marki, produkowany od 2004 roku. Następca Kii Visto, uważany również za sukcesora modelu Pride. Pierwszy Picanto został zbudowany na bazie Hyundaia Getza. Później jego bliźniaczym modelem stał się Hyundai i10. W 2011 roku debiutowała druga generacja auta, od 2017 roku oferowany jest Picanto III. Do tej pory model sprzedał się w liczbie blisko 1,5 miliona egzemplarzy. Jego nazwa pochodzi od francuskiego słowa „picquant”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „obdarzony własnym charakterem”. Na innych rynkach znany jako Morning lub New Morning (Azja).
TAK(89%)
Kia raz jeszcze przekonuje nieprzekonanych, że dawne czasy to przeszłość, a przyszłość w projektowaniu atrakcyjnych samochodów, tak dużych, jak i małych, wygląda w koreańskiej marce ciekawie.
~PowagosławTo auto jest jak kotlet schabowy. Nic wielkiego, dość pospolite, mało oryginalne, ale każdemu zdarzyło się trafić w przydrożnej knajpie na coś, co koło schaboszczaka nawet nie leżało. Picanto smakuje dobrze, choć jest trochę przekombinowane. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie ten plaster ananasa na wierzchu.
~Luzacjusz