Szukaj

Informacje o Kia Picanto I

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Auta najmniejsze

Miejski model segmentu A, najmniejszy samochód w ofercie koreańskiej marki, produkowany od 2004 roku. Następca Kii Visto, uważany również za sukcesora modelu Pride. Pierwszy Picanto został zbudowany na bazie Hyundaia Getza. Później jego bliźniaczym modelem stał się Hyundai i10. W 2011 roku debiutowała druga generacja auta, od 2017 roku oferowany jest Picanto III. Do tej pory model sprzedał się w liczbie blisko 1,5 miliona egzemplarzy. Jego nazwa pochodzi od francuskiego słowa „picquant”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „obdarzony własnym charakterem”. Na innych rynkach znany jako Morning lub New Morning (Azja).

czytaj więcej
Powagosław

Kia raz jeszcze przekonuje nieprzekonanych, że dawne czasy to przeszłość, a przyszłość w projektowaniu atrakcyjnych samochodów, tak dużych, jak i małych, wygląda w koreańskiej marce ciekawie.

~Powagosław
Luzacjusz

To auto jest jak kotlet schabowy. Nic wielkiego, dość pospolite, mało oryginalne, ale każdemu zdarzyło się trafić w przydrożnej knajpie na coś, co koło schaboszczaka nawet nie leżało. Picanto smakuje dobrze, choć jest trochę przekombinowane. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie ten plaster ananasa na wierzchu.

~Luzacjusz

Kia Picanto I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Kia Picanto I

Liczba ocen: 174
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

5,0
~Kubica
Kia Picanto I
Hatchback 1.1 CRDi 75KM 55kW
Auto super. Blacha zdrowa bujam się już nim ponad 8 lat. Latem na letnich oponach pali do 4,5, na zimówkach do 5l/100. Mam 2 przycierki parkingowe do blachy i po 5 latach zero rdzy czy dziur w blasze. Samochód służy mi na dojazdy do pracy ponad 30km. Ja zrobiłem ponad 160tyś i żadnej poważnej awarii. Przez okres użytkowania robiłem hamulce z tyłu, amory z tyłu, łączniki i sworznie z przodu. Samochód w ciągłym użyciu. Z przyspieszaniem szału nie ma ale to nie jest auto do wyprzedzania (chyba że przez innych ;-)). W trasie też dało radę 1000km na raz (z przerwą na tankowanie, wc i MCDrive). Mam wersję na wypasie z klimą (cały czas sprawna i nawet nie była dobijana), skórą i w prądzie. Skóra w tym 16 letnim aucie wg mnie jest super. Niedługo będę musiał obszyć albo kupić kierownicę (też skóra) bo już trochę się "zmęczyła". Chciałem zmienić na coś nowsze auto, ale tego mi szkoda bo jest bezawaryjne i bez korozyjne. Paliwo lałem lepsze i normalne i jeździ tak samo to tankuję tylko normalnego Diesla. Jest auto które najdłużej w życiu mam. Gdyby przyszło mi szukać jakiegoś auta na szybko to bym właśnie tego szukał!
4,6
~DocentBatman
Kia Picanto I
Hatchback 1.1 DOHC 65KM 48kW
Samochód bardzo udany. Mimo małych rozmiarów, miejsca w środku jest zaskakująco dużo - zarówno z przodu jak i z tyłu wygodnie siedzi się nawet mierząc 180 cm. Przyspieszenie przyzwoite jak na tak mały silnik. Do bagażnika oczywiście wejdą raczej zakupy ale zdarzało mi się przewozić również złożony wózek dziecięcy. Karoseria zaskakuje bardzo pozytywnie - poprzedni samochód Kia Rio (I) gniła mocno a ten model póki co żadnych nawet najmniejszych śladów korozji. Jeśli chodzi o naprawy to auto naprawdę bezawaryjne - z poważniejszych kwestii to do tej pory jedynie zawieszenie było do zrobienia (tuleje wahaczy, łączniki drążka stabilizatory itp. - łącznie jakieś 700 PLN). Generalnie samochód bez zarzutów. Jedyne do czego można się przyczepić to przejazdy przez progi zwalniające na osiedlu - nie można tu szarżować bo walą w podłogę.
4,6
~Henryk
Kia Picanto I
Hatchback 1.1 DOHC 65KM 48kW
Picanto to moje pierwsze auto, i w takiej roli sprawuje się wyśmienicie. Dojeżdżam 30km w jedną stronę, na trasie faktycznie auto nie jest zbyt dynamiczne, ale rekompensuje to zwrotnością i dzielnością w mieście. W porównaniu z innymi autami tej klasy które oglądałem ma świetną widoczność i spore lusterka. Silnik 1.1 (G4HG) dobrze radzi sobie z gazem, chociaż na trasie widać po obrotach i spalaniu, że to auto miejskie - jest za to zaskakująco dobrze wyciszone (na 3k obrotów najgłośniejsza jest klimatyzacja). W środku wygodne dla kierowcy - deska rozdzielcza jest skierowana w naszą stronę, nie ma też nadmiernej ilości przycisków - wszystko proste, przemyślane. Nad głową sporo miejsca również w tylnym rzędzie, to taki mikro-van ;) Z wad - plastiki w środku dość twarde, w bagażniku nawet jak na ten rozmiar auta niewiele się mieści - na wakacje we 2 osoby jechałem ze złożoną kanapą. Po designie widać również że to auto kilkunastoletnie, choć wciąż może się podobać. Szybko zużywają mi się niestety amortyzatory, ale nie wiem czy to problem modelu, czy mojego egzemplarza i jego użytkowania - warto wspomnieć natomiast że ceny części wprost śmieszne - komplet Kayab z montażem to 580zł. Nie mam do Picanto zastrzeżeń - dzielnie mi służy i stanowi względnie rozsądne obciążenie dla budżetu domowego.

Raporty spalania Kia Picanto I

Liczba raportów: 189
Średnie spalanie dla Kia Picanto I
5,7 – 6,1
l/100 km
4,9
l/100 km
6,8 – 7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Kia Picanto I
Hatchback 1.0 SOHC 62KM 46kW
Spodziewałem się mniejszego spalania na LPG, ale to pewnie dlatego, że chociaż Sequent24 BRC był regulowany dość dokładnie, to jednak nigdy nie regulowałem w jakikolwiek sposób spalania na benzynie. Przeglądy, wymiany filtrów, olejów, zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez ASO. Opony odpowiednie do sezonu, ostatnio nowe klocki hamulcowe - przód i tył. Jeśli ktoś ma jakieś rady to chętnie wysłucham :) Aha, paliwo głównie z rozlewni Orlen, brandowane przez Tesco. Najmniejsze spalanie miałem 7,06 po zatankowaniu na jakiejś prywatnej stacji na trasie - ale to przez palce taka informacja bo wiadomo, może dystrybutor kulawy. Po mieście niemal zawsze w granicy 9,0-9,3 w zimie i w okolicach 8,5 latem.
5,8
Liczba komentarzy: 1
Kia Picanto I
Hatchback 1.0 SOHC 62KM 46kW
zurzycie paliwa jest warunkiem dobrego jakościowo paliwa, autko pali mało do 100 km/h powyżej jak kazdy mały silnik na trasie zaczyna jeść więcej ale przy prędkościach maksymalnych zurzywa 7-7.5, przy spokojnej jeździe 80-100 km/h mieści się w 5, miasto to okolice 8. Rekord to na trasie wakacyjnej 700 km, pojazd załadowany i wystarczyło mu te 35 litrów w baku! Przeglądy nie są drogie 400-450 zł ja robie w ASO w Zakopanem ewentualne części eksploatacyjne też nie sa tam przesadzone rozrząd kompletny wyszedł około 450 zł. Napraw nie miałem
9,0
Kia Picanto I
Hatchback 1.0 SOHC 62KM 46kW
Jazda po mieście z włączoną klimą to ok 9l lpg wydaje się że to dużo w porównaniu do piekielnie słabych osiągów no ale mimo wszystko jest tanio. Być może mam coś popsute silnik ma ponad 300k nalotu o dziwo według mnie nadal jest w dobrym stanie.
Kia Picanto I