Szukaj

Informacje o Kia Optima II Kombi GT 2.0 T-GDI 238KM 175kW 2018-2019

Lata produkcji: 2018 – 2019
Segment: Klasa średnia

Druga, najnowsza europejska generacja modelu i jednoczeÅ›nie czwarta generacja Optimy w globalnej ofercie marki, produkowana od 2015 roku. Pod wzglÄ™dem stylistycznym, samochód stanowi ewolucjÄ™ designu zapoczÄ…tkowanego w 2009 roku przez Petera Schreyera, gÅ‚ównego projektanta marki Kia. Schreyer odpowiada za stylizacjÄ™ również najnowszej Optimy. Od strony konstrukcyjnej, samochód dzieli pÅ‚ytÄ™ podÅ‚ogowÄ… z nowym Hyundaiem Sonata. W porównaniu do swojego poprzednika, ma nieco wiÄ™ksze rozmiary: o 10 mm wydÅ‚użono rozstaw osi, auto jest też szersze o 25 mm.

czytaj więcej
Powagosław
Optima, choć rodowód ma koreański, a jej główną areną jest Ameryka, bardzo szybko przejęła współczesną niemiecką filozofię budowania samochodów. Gdy już coś się udaje, a ten model bez wątpienia udanym jest, kolejne generacje ewoluują dyskretnie i powoli. ~Powagosław
Luzacjusz
Optymalny, pardon – optimalny sedan klasy Å›redniej. W Ameryce daÅ‚ szkoÅ‚Ä™ wszystkich Dodge’om i Chryslerom. W Europie konkurencja (jeszcze) nie strzela sobie takich samobójów. Ale Optima to dziÅ› dla niej godny, choć niedoceniany rywal. +1 ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 238 KM (175 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 353 Nm przy 1400-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 86 x 86 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)
Kia Optima II Kombi GT