Szukaj

Informacje o Kia Optima I Sedan Facelifting 2.0 DOHC 165KM 121kW 2013

Lata produkcji: 2013 – 2013
Segment: Klasa średnia

Pierwsza europejska generacja modelu i jednoczeÅ›nie czwarta generacja w globalnej ofercie marki, produkowana w latach 2010-2015. Pierwsze dwa modele Optimy byÅ‚y oferowane w Europie pod nazwÄ… Magentis. Auto zostaÅ‚o zaprojektowane przez gÅ‚ównego stylistÄ™ marki, Petera Schreyera oraz WÅ‚ocha Davide Limongelliego, zgodnie z koncepcjÄ… „Tiger Nose” zastosowanÄ… wczeÅ›niej m.in. w modelach Sportage i Sorento. Samochód zbudowano na pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Hyundaia i40, byÅ‚ też spokrewniony (ale nie tak blisko jak jego poprzednicy) z Hyundaiem Sonata. W 2014 roku Optima zostaÅ‚a poddana faceliftingowi.

czytaj więcej
Powagosław
Optima, choć rodowód ma koreański, a jej główną areną jest Ameryka, bardzo szybko przejęła współczesną niemiecką filozofię budowania samochodów. Gdy już coś się udaje, a ten model bez wątpienia udanym jest, kolejne generacje ewoluują dyskretnie i powoli. ~Powagosław
Luzacjusz
Optymalny, pardon – optimalny sedan klasy Å›redniej. W Ameryce daÅ‚ szkoÅ‚Ä™ wszystkich Dodge’om i Chryslerom. W Europie konkurencja (jeszcze) nie strzela sobie takich samobójów. Ale Optima to dziÅ› dla niej godny, choć niedoceniany rywal. +1 ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,3
~baka1408
Kia Optima I
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 165KM 121kW
Kia Optima to samochód pełen sprzeczności - z jednej strony dynamicznie skrojona sylwetka, nowocześnie stylizowane wnętrze ze sportowo ukształtowaną kierownicą i nietuzinkowo zwróconym panelem głównym w stronę kierowcy. Z drugiej zaś strony gumowy, nieprecyzyjny i nieprogresywny układ kierowniczy, fatalny silnik o kiepskich osiągach i przeciętnym brzmieniu oraz wątpliwej jakości skrzynia biegów - nie zdradzająca z pewnością żadnych znamion sportowego charakteru. W mojej recenzji starałem się podejść do tematu obiektywnie i porównać Optimę zarówno z samochodami tej samej klasy, jak i kompaktami, którymi wcześniej miałem okazje jeździć. I w mojej opinii samochód ten nie jest warty zakupu - nawet w przypadku najtańszej wersji, nie mówiąc już o droższych, których ceny dochodzą do 130 000zł, a nie oferują nic więcej w kwestii silnika, układu jezdnego czy też skrzyni biegów. Nie chcę przez to powiedzieć, że to zły samochód. Ma swoje plusy i potrafi zrobić na prawdę niezłe wrażenie swoim wyglądem, ale porównując go bezpośrednio z przykładowym Passatem, to samochody z innej ligi - zarówno w materii jakości wykończenia wnętrza, radości z jazdy, osiągów czy też komfortu dla kierującego. A cena jest ta sama. W związku z powyższym ciężko znaleźć mi klienta, dla którego ten samochód byłby optymalnym wyborem. Jedyna wersja, która miała by w mojej opinii jakiś sens, to diesel 1.7 w połączeniu z automatem - z pewnością odpadają minusy związane ze skrzynią biegów oraz wysokim spalaniem, choć bezdyskusyjnie rośnie cena. PLUSY : + Wygodne, obszerne wnętrze, z dużą ilością miejsca dla kierowcy i pasażerów. + Miękkie i dobrze tłumiące nierówności zawieszenie. + Design i wygląd, zarówno w środku jak i na zewnątrz. MINUSY : - Kiepski układ kierowniczy. - Silnik o fatalnych osiągach i sporym spalaniu. - Słabiutkie wyciszenie wnętrza. - Przeciętna skrzynia biegów o krótkich przełożeniach. - Przeciętne wykończenie wnętrza z dyskusyjną w kilku punktach ergonomią.
Kia Optima I Sedan Facelifting