Szukaj

Informacje o Kia Niro II Crossover 1.6 GDI 141KM 104kW 2022-2024

Lata produkcji: 2022 – 2024
Segment: Klasa średnia

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2016 roku. To pierwszy model Kii z napędem hybrydowym (oprócz tego dostępny też z silnikiem hybrydowym plug-in oraz elektrycznym). W ofercie koreańskiej marki zajął miejsce pomiędzy mniejszym modelem Stonic i innym kompaktowym SUV-em, Sportage, który zasilany jest tradycyjnymi paliwami. Koncepcyjnymi pierwowzorami Niro były prototypy Niro Concept z 2013 roku i KX-3 Concept z 2014 roku. Auto jest spokrewnione z Hyundaiem Ioniq – zbudowano je na tej samej płycie podłogowej. Projektantem Niro jest Peter Schreyer, szef stylistów marki Kia.

czytaj więcej
Powagosław

Definicja nowego kompromisu pomiędzy autem miejskim i rodzinnym według marki Kia. Jeśli chodzi o wszystkie względy praktyczne, rachunek przemawia na korzyść Niro. Design to część tego kompromisu, ale to znaczy tylko, że w ostatnich latach Kia wysoko postawiła poprzeczkę.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Z trzech warunków modnego samochodu, Kia spełnia dwa. Po pierwsze, to crossover. Po drugie, z ekologicznym napędem. Czego brakuje? Żeby auto jakoś wyglądało. A jest dość nudnawe. Zupełnie jak ostatnie filmy z De Niro.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1580 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 141 KM (104 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 1000-2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 97 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~Adi
Kia Niro II
Crossover 1.6 GDI 141KM 104kW
Auto kupione przez przypadek, potrzebne było na wczoraj a Ceeda nam anulowali więc wzięliśmy co było. Auto sprawuje się kapitalnie, jest do bólu poprawne. Nie budzi niestety żadnych emocji podczas jazdy, ale wiem że prędko się go nie pozbędę. Kia oferuje bardzo dużo za uczciwe pieniądze. W sumie jedyne do czego mogę się przyczepić to hałas. Niestety na betonowych autostradach i drogach ekspresowych przy 120+ jest zdecydowanie za głośno. Do tego przy jeździe autostradowej auto często wrzuca 5ty bieg żeby podładować akumulator, przez co hałas jest jeszcze bardziej odczuwalny a spalanie rośnie. U mnie po 40000 kilometrów średnia to 5.3l/100km, przy czym myślę że 70% to autostrady i eski. Auto najlepiej czuje się w mieście, tam naprawdę można zejść poniżej 4litrów i mocy mu nie brakuje. Miejsca też jest dużo, 4 dorosłe osoby jadą wygodnie. Bagażnik jak to w kompakcie. Ogólnie jest to świetne, uniwersalne auto które jedynie niedomaga przy szybkiej jeździe.
4,9
~Sławek
Kia Niro II
Crossover 1.6 GDI 141KM 104kW
Opinia po przejechaniu 5 tys. km. Samochód może i niepozorny, jednakże spełniający z nadwyżką wymagania dla samochodu hybrydowego klasy kompakt. Bardzo dużo miejsca w środku, zarówno na przednich siedzeniach jak też i na tylnych. Wsiadanie bardzo łatwe dzięki szeroko otwierającym sie drzwiom szczególnie z tyłu. Wyposażenie z zakresu Buisnes Line spełnia oczekiwania kierowcy z nadwyżką. Ilość dodatków poprawiających bezpieczeństwo jazdy bardzo duża, dzięki którym wyprzedzanie na autostradzie czy manewrowanie na parkingu jest bardziej bezpieczne. A spalanie to po prostu "bajka". Przy jeździe miejskiej czy też na krótkich dystansach zejście do 3,5 l jest najbardziej możliwe. Przy przejechaniu 5 tys. km m.in po autostradzie, średnie spalanie to 4,7 l/100 km. Oczywiście bez przekraczania limitu prędkości. Wyciszenie w środku bardzo dobre, może mogłoby by być troszkę lepsze przy prędkości 140 km, ale to tylko samochód klasy kompakt. Praca skrzyni biegów i silnika bardzo dobra. Praktycznie nie słychać, kiedy jedziemy na "elektryku" a kiedy pracuje silnik spalinowy. Nie ma wycia czy też szarpania przy załączaniu sie silnika spalinowego. Bardzo polecam ten samochód, który pomimo braku awangardowego wyglądu, jest bardzo, bardzo dobrym samochodem
4,9
~Piotr88
Kia Niro II
Crossover 1.6 GDI 141KM 104kW
Naprawdę miłe zaskoczenie, auto w mieście sprawuje się świetnie. Bardzo przyjemne i ciche zawieszenie, dobra widoczność przez boczne szyby również na tylnej kanapie. Auto jest naprawdę duże w środku, porównywałem do CHR. Dobre wyciszenie nawet przy szybszej jeździe. Największe obawy miałem odnośnie mocy układu hybrydowego ale całkiem nieuzasadnione, daje radę przy ruszaniu w trybie Sport naprawdę dynamiczne. Sterowanie rekuperacją w łopatkach zamiany biegów bardzo fajne. Jedyna wada to krople wody zbierające się w trakcie deszczu na tylnej kamerze. Materiały deski i boczków, foteli bardzo dobrej klasy, dużo lepszej niż CHR, tutaj jestem mocno zaskoczony. Bardzo dobrej klasy obszycie i wykończenie kierownicy ci w tym segmencie nie jest standardem.

Usterki Kia Niro II

Liczba wpisów: 7
Błąd sterowania dotykowego kierownicy
  • Kia Niro II Crossover
  • instalacja elektryczna
  • 17 tys. km
Przy jeździe na tempomacie i z włączonym asystentem pasa ruchu czasami podczas skręcania gdy przekroczy się linię pobocza jezdni (dość skomplikowane, wiem) pojawia się “błąd sterowania dotykowego” z rysunkiem kierownicy, a na desce wyświetla się trójkąt błędu. Na nic to nie wpływa, wszystko działa a błąd znika po ponownym odpaleniu. W serwisie nie widzą tego błędu w logach. Ktoś tak miał? Czy to jest symptom czegoś głębszego? Zastanawiałam się czy czujnik ABS prędkości któregoś koła nie szwankuje.
Oczekuje na rozwiązanie
Wada uszczelki drzwi
  • Kia Niro II Crossover Electric 64.8kWh 204KM 150kW od 2022
  • wnętrze
  • 20 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Po ok 20000 przebiegu i średnio 20-stu kursach z klientami tylna lewa uszczelka przetarta od wsiadania i wysiadania i bardzo czesto zdarza sie ze uszczelka przy wsiadaniu / wysiadaniu odpada od drzwi.
Przegrzanie silnika spalinowego
  • Kia Niro II Crossover 1.6 GDI 141KM 104kW 2022-2024
  • układ chłodzenia
  • 4 tys. km
Przejechałem 400 km i na czerwono kontrolka zaczęła migać przegrzanie silnika spalinowego ,zatrzymałem się, aby obejrzeć co sie dzieje a płynu chłodniczego na samym dnie ,dolałem zbiornik do maximum po czym przejechałem 40o km i znowu kontrolka i płynu na samym dnie zbiornika, auto nowa kia niro hybryda z tego roku 4000 tys przejechane km
Problem rozwiązany
2 komentarze
Kia Niro II Crossover