Szukaj

Informacje o Kia Niro I Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Klasa średnia

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2016 roku. To pierwszy model Kii z napędem hybrydowym (oprócz tego dostępny też z silnikiem hybrydowym plug-in oraz elektrycznym). W ofercie koreańskiej marki zajął miejsce pomiędzy mniejszym modelem Stonic i innym kompaktowym SUV-em, Sportage, który zasilany jest tradycyjnymi paliwami. Koncepcyjnymi pierwowzorami Niro były prototypy Niro Concept z 2013 roku i KX-3 Concept z 2014 roku. Auto jest spokrewnione z Hyundaiem Ioniq – zbudowano je na tej samej płycie podłogowej. Projektantem Niro jest Peter Schreyer, szef stylistów marki Kia.

czytaj więcej
Powagosław

Definicja nowego kompromisu pomiędzy autem miejskim i rodzinnym według marki Kia. Jeśli chodzi o wszystkie względy praktyczne, rachunek przemawia na korzyść Niro. Design to część tego kompromisu, ale to znaczy tylko, że w ostatnich latach Kia wysoko postawiła poprzeczkę.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Z trzech warunków modnego samochodu, Kia spełnia dwa. Po pierwsze, to crossover. Po drugie, z ekologicznym napędem. Czego brakuje? Żeby auto jakoś wyglądało. A jest dość nudnawe. Zupełnie jak ostatnie filmy z De Niro.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1580 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 141 KM (104 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 1000-2400 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Artur
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Kia Niro okazała się świetnym, praktycznym, ekonomicznym i wygodnym autem. Auto kupiłem jako używane, miało wtedy 7 lat i przebieg 94 tys km. Przez rok zrobiłem nią 11 tys km, w tym wyjazd na wakacje. Średnie spalanie podczas wakacyjnej podróży to 4,5l z 4000km, zrobione w tydzień. Trasa obejmowała autostrady, drogi krajowe i trochę jeżdżenia po miastach. Najniższe dzienne spalanie wyszło wtedy ok 3,7l, gdzie trasa obejmowała drogi krajowe i górskie serpentyny. Obawiałem się, jak sprawdzi się hybryda na tak długiej trasie, ale finalnie jestem bardzo zadowolony. Co prawda, hybryda zachęca do bicia rekordów spalania, więc zazwyczaj nie przekraczam dopuszczalnej prędkości. W ciągu roku auto służy głównie do jazdy na krótkich odcinkach (przedszkole, praca, zakupy) w niedużym mieście, więc silnik wtedy często pracuje niedogrzany, co skutkuje większym spalaniem, ale jeśli trasa ma więcej niż kilka km, to średnie spalanie znacząco maleje. Wg. fuelio z dziennika tankowań wychodzi mi średnie spalanie 5,8l, ale zawyżają je te w.w. krótkie odcinki. Co do awaryjności - przytrafiły mi się dwie usterki: urwana zaślepka klamki drzwi - co jest popularną wadą fabryczną (korodująca śruba rozsadza plastikową obudowę; druga usterka to uszkodzony silniczek ruchomych klap powietrza przed chłodnicą - praktycznie nie wpływa na jazdę, ale wyskakiwał komunikat. Wymieniłem silniczek we własnym zakresie, po poznaniu kosztu w serwisie ASO :) Poza tym, to tylko koszty eksploatacyjne i paliwo. Niro oferuje zaskakująco dużo miejsca wewnątrz, kosztem niedużego bagażnika. Przesiadłem się z Forda Mondeo kombi, i brakuje mi jedynie jego potężnego bagażnika. Dwa duże foteliki dziecięce na tylnej kanapie mieszczą się bez problemu. Miejsca z przodu też nie brakuje. Materiały wykończeniowe moim zdaniem bardzo dobre, jak na tę klasę auta.
4,8
~JagJag
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
50 000 przejechane. Genialne auto. Spalanie fenomenalne. Na trasie po drogach krajowych prawie 600 km udało mi się zrobić 3,9 l/100km. Na autostradzie przy 150 km/h - spalanie w okolicach 7l. W mieście przy krótkich odcinkach w granicach 6 litrów, przy dłuższych powyżej 10 km - w okolicach 4.5 l. Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Wystarczająca moc a do wyprzedzania jeden ruch i przechodzi w tryb sport i od razu jest lepiej. Parametry w katalogach zaniżone, auto przyśpiesza do 100 w 10 sekund i można nim jechać około 170 - 175 km/h
4,8
~Orest
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
4 miesiące, 10000 kilometrów, więc mogę coś napisać :) Cudowny samochód! :) Wybierany między wieloma, od Opla Astry, Forda Focusa, Seata Leona, przez C-Maxa, Hyundaia Tucsona czy Volvo V40 itd. (Skody za plastikowe). Niro miała idealne kompaktowe wymiary z zewnątrz a przy tym bardzo przestronne wewnątrz. Jedno z niewielu aut, które są stworzone dla kierowcy, wszystko pod ręką, cupholdery, przyciski, podgrzewane fotele i kierownica, wygodna pozycja za kierownicą, super wyciszenie... pół roku szukałem auta, w którym będę się dobrze czuł, będzie dobrze zgrane, kompaktowe... no i znalazłem! Ekonomia magia - śr spalanie z całości to 5,52l/100km (wolno nie jeżdżę), w trasie daje się zejść do 4,5, w mieście ok. 5. Automatyczna skrzynia bardzo gładko pracuje. Jedyne 2 minusy auta to trochę za mało mocy (brakuje kopa przy wyprzedzaniu) i brak regulacji na odcinku lędźwiowym. Testowałem wiele aut, porównywałem - dla mnie to był świetny wybór - wciąż zachwycam się tym samochodem! :)
Średnie spalanie dla Kia Niro I Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW 2016-2019
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Felgi 18' z oponami wielosezonowymi Nokian 225/45 R18 Żona głównie jeździ po mieście na krótkich dystansach wtedy zimą mniej niż 9 litrów nie spali. W lecie ten sam styl jazdy daje 6,5 litra. W trasie 8,5 litra przy prędkości autostradowej od 120 do 140 km/h Jakbym miał drugi raz kupować samochód to wziąłbym dla żony X-Ceed ze zwykłym benzynowym motorem 1,4 - 140 KM. Szkoda przepłacać za hybrydę. A i jak w trasie jedziecie na tempomacie i bateria wam zejdzie do minimum to możecie zapomnieć o przyspieszaniu od 130 km/h - wtedy jedziecie na zwykłym wolnossącym 1.6 - elektryk nie pomoże bo prundu niet
4,6
Liczba komentarzy: 1
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
gdy zastanawiałem się nad zakupem tego auta przeglądałem dostępne w necie raporty spalania - zero informacji, jedyne dostępne to te udostępnione przez producenta - a to, jak wiadomo, są dane "życzeniowe". Od grudnia prowadzę zapisy spalania, aplikacja FUELIO, podaję dane z raportów po każdym tankowaniu (staram sie jeździć tak, by tankować ok. 40 litrów jednorazowo) : 6,1l, 5,66l, 5,7l, 5,83l, 5,06l, 5,17l, 5,13l, 4,93, 5,07l, 5,34l, 4,99l, 4,91l, 4,85l, 4,78l. Autko jest na 18 calowych felgach, jeżdżę głównie po mieście, przy każdym tankowaniu jest trasa długości ok. 200 km, przebieg 13200km
4,1
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Średnio na baku przejeżdża ~890 km Po przejechaniu 60 tys. Mogę śmiało napisać, że średnie spalanie to 4,3-4,5 L/100km Często jeżdżę do domku na Kaszubach 70km w jedna stronę. Jednopasmówka, średnio 70km/h. Spalanie na tej trasie mam na poziomie 3,8 L. Dodam, że rzadko jeżdżę w trybie sport( tylko przy wyprzedaniu) a mój tryb jazdy jest w 95% ekonomiczny wg statystyk. Nie wystąpiła jak dotąd jakakolwiek usterka.

Usterki Kia Niro I

Liczba wpisów: 12
Kia Niro I Crossover