Szukaj

Informacje o Kia Niro

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Klasa średnia

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2016 roku. To pierwszy model Kii z napędem hybrydowym (oprócz tego dostępny też z silnikiem hybrydowym plug-in oraz elektrycznym). W ofercie koreańskiej marki zajął miejsce pomiędzy mniejszym modelem Stonic i innym kompaktowym SUV-em, Sportage, który zasilany jest tradycyjnymi paliwami. Koncepcyjnymi pierwowzorami Niro były prototypy Niro Concept z 2013 roku i KX-3 Concept z 2014 roku. Auto jest spokrewnione z Hyundaiem Ioniq – zbudowano je na tej samej płycie podłogowej. Projektantem Niro jest Peter Schreyer, szef stylistów marki Kia.

czytaj więcej
Powagosław

Definicja nowego kompromisu pomiędzy autem miejskim i rodzinnym według marki Kia. Jeśli chodzi o wszystkie względy praktyczne, rachunek przemawia na korzyść Niro. Design to część tego kompromisu, ale to znaczy tylko, że w ostatnich latach Kia wysoko postawiła poprzeczkę.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Z trzech warunków modnego samochodu, Kia spełnia dwa. Po pierwsze, to crossover. Po drugie, z ekologicznym napędem. Czego brakuje? Żeby auto jakoś wyglądało. A jest dość nudnawe. Zupełnie jak ostatnie filmy z De Niro.

~Luzacjusz

Kia Niro – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Kia Niro

Cena od: 134 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Kia Niro

Liczba ocen: 54
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Artur
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Kia Niro okazała się świetnym, praktycznym, ekonomicznym i wygodnym autem. Auto kupiłem jako używane, miało wtedy 7 lat i przebieg 94 tys km. Przez rok zrobiłem nią 11 tys km, w tym wyjazd na wakacje. Średnie spalanie podczas wakacyjnej podróży to 4,5l z 4000km, zrobione w tydzień. Trasa obejmowała autostrady, drogi krajowe i trochę jeżdżenia po miastach. Najniższe dzienne spalanie wyszło wtedy ok 3,7l, gdzie trasa obejmowała drogi krajowe i górskie serpentyny. Obawiałem się, jak sprawdzi się hybryda na tak długiej trasie, ale finalnie jestem bardzo zadowolony. Co prawda, hybryda zachęca do bicia rekordów spalania, więc zazwyczaj nie przekraczam dopuszczalnej prędkości. W ciągu roku auto służy głównie do jazdy na krótkich odcinkach (przedszkole, praca, zakupy) w niedużym mieście, więc silnik wtedy często pracuje niedogrzany, co skutkuje większym spalaniem, ale jeśli trasa ma więcej niż kilka km, to średnie spalanie znacząco maleje. Wg. fuelio z dziennika tankowań wychodzi mi średnie spalanie 5,8l, ale zawyżają je te w.w. krótkie odcinki. Co do awaryjności - przytrafiły mi się dwie usterki: urwana zaślepka klamki drzwi - co jest popularną wadą fabryczną (korodująca śruba rozsadza plastikową obudowę; druga usterka to uszkodzony silniczek ruchomych klap powietrza przed chłodnicą - praktycznie nie wpływa na jazdę, ale wyskakiwał komunikat. Wymieniłem silniczek we własnym zakresie, po poznaniu kosztu w serwisie ASO :) Poza tym, to tylko koszty eksploatacyjne i paliwo. Niro oferuje zaskakująco dużo miejsca wewnątrz, kosztem niedużego bagażnika. Przesiadłem się z Forda Mondeo kombi, i brakuje mi jedynie jego potężnego bagażnika. Dwa duże foteliki dziecięce na tylnej kanapie mieszczą się bez problemu. Miejsca z przodu też nie brakuje. Materiały wykończeniowe moim zdaniem bardzo dobre, jak na tę klasę auta.
4,6
~Adi
Kia Niro II
Crossover 1.6 GDI 141KM 104kW
Auto kupione przez przypadek, potrzebne było na wczoraj a Ceeda nam anulowali więc wzięliśmy co było. Auto sprawuje się kapitalnie, jest do bólu poprawne. Nie budzi niestety żadnych emocji podczas jazdy, ale wiem że prędko się go nie pozbędę. Kia oferuje bardzo dużo za uczciwe pieniądze. W sumie jedyne do czego mogę się przyczepić to hałas. Niestety na betonowych autostradach i drogach ekspresowych przy 120+ jest zdecydowanie za głośno. Do tego przy jeździe autostradowej auto często wrzuca 5ty bieg żeby podładować akumulator, przez co hałas jest jeszcze bardziej odczuwalny a spalanie rośnie. U mnie po 40000 kilometrów średnia to 5.3l/100km, przy czym myślę że 70% to autostrady i eski. Auto najlepiej czuje się w mieście, tam naprawdę można zejść poniżej 4litrów i mocy mu nie brakuje. Miejsca też jest dużo, 4 dorosłe osoby jadą wygodnie. Bagażnik jak to w kompakcie. Ogólnie jest to świetne, uniwersalne auto które jedynie niedomaga przy szybkiej jeździe.
4,9
~Sławek
Kia Niro II
Crossover 1.6 GDI 141KM 104kW
Opinia po przejechaniu 5 tys. km. Samochód może i niepozorny, jednakże spełniający z nadwyżką wymagania dla samochodu hybrydowego klasy kompakt. Bardzo dużo miejsca w środku, zarówno na przednich siedzeniach jak też i na tylnych. Wsiadanie bardzo łatwe dzięki szeroko otwierającym sie drzwiom szczególnie z tyłu. Wyposażenie z zakresu Buisnes Line spełnia oczekiwania kierowcy z nadwyżką. Ilość dodatków poprawiających bezpieczeństwo jazdy bardzo duża, dzięki którym wyprzedzanie na autostradzie czy manewrowanie na parkingu jest bardziej bezpieczne. A spalanie to po prostu "bajka". Przy jeździe miejskiej czy też na krótkich dystansach zejście do 3,5 l jest najbardziej możliwe. Przy przejechaniu 5 tys. km m.in po autostradzie, średnie spalanie to 4,7 l/100 km. Oczywiście bez przekraczania limitu prędkości. Wyciszenie w środku bardzo dobre, może mogłoby by być troszkę lepsze przy prędkości 140 km, ale to tylko samochód klasy kompakt. Praca skrzyni biegów i silnika bardzo dobra. Praktycznie nie słychać, kiedy jedziemy na "elektryku" a kiedy pracuje silnik spalinowy. Nie ma wycia czy też szarpania przy załączaniu sie silnika spalinowego. Bardzo polecam ten samochód, który pomimo braku awangardowego wyglądu, jest bardzo, bardzo dobrym samochodem

Raporty spalania Kia Niro

Liczba raportów: 79
Średnie spalanie dla Kia Niro
2,4 – 5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Kia Niro I
Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Kupiłem w grudniu 2019 wersja XL, felgi 16. Przebieg 25000 tj ca 8000/rok głównie miasto, 2-3 wyjazdy dalsze po ok 700km. Średnie spalanie latem ca5,1 średnie zimą ca 5,4. Gdy chcę się postarać jeździć oszczędnie to latem 3,8 zimą 4,2 przy trasie min 15km. Można wymusić tryb EV trącając delikatnie pedał hamulca - komputer trochę zwleka przy przechodzeniu na EV. Łopatki do zwiększenia mocy rekuperacji działają rewelacyjnie. Jestem b. zadowolony z tego samochodu, chociaż jak dla emeryta jest więcej niż wystarczająco obszerny.
7,2
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Felgi 18' z oponami wielosezonowymi Nokian 225/45 R18 Żona głównie jeździ po mieście na krótkich dystansach wtedy zimą mniej niż 9 litrów nie spali. W lecie ten sam styl jazdy daje 6,5 litra. W trasie 8,5 litra przy prędkości autostradowej od 120 do 140 km/h Jakbym miał drugi raz kupować samochód to wziąłbym dla żony X-Ceed ze zwykłym benzynowym motorem 1,4 - 140 KM. Szkoda przepłacać za hybrydę. A i jak w trasie jedziecie na tempomacie i bateria wam zejdzie do minimum to możecie zapomnieć o przyspieszaniu od 130 km/h - wtedy jedziecie na zwykłym wolnossącym 1.6 - elektryk nie pomoże bo prundu niet
3,7
Kia Niro II
Crossover 1.6 GDI 129KM 95kW
3,74 l/100km to średnie spalanie po 10 tys. km. Krótkie odcinki w mieście wcale nie dają niskich rezultatów spalania. Do tego potrzeba minimum 10-20 km. jazdy. W trasie, na autostradzie, jeszcze więcej. 50-80 km.

Usterki Kia Niro

Liczba wpisów: 19
Błąd sterowania dotykowego kierownicy
  • Kia Niro II Crossover
  • instalacja elektryczna
  • 17 tys. km
Przy jeździe na tempomacie i z włączonym asystentem pasa ruchu czasami podczas skręcania gdy przekroczy się linię pobocza jezdni (dość skomplikowane, wiem) pojawia się “błąd sterowania dotykowego” z rysunkiem kierownicy, a na desce wyświetla się trójkąt błędu. Na nic to nie wpływa, wszystko działa a błąd znika po ponownym odpaleniu. W serwisie nie widzą tego błędu w logach. Ktoś tak miał? Czy to jest symptom czegoś głębszego? Zastanawiałam się czy czujnik ABS prędkości któregoś koła nie szwankuje.
Oczekuje na rozwiązanie
Wada uszczelki drzwi
  • Kia Niro II Crossover Electric 64.8kWh 204KM 150kW od 2022
  • wnętrze
  • 20 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Po ok 20000 przebiegu i średnio 20-stu kursach z klientami tylna lewa uszczelka przetarta od wsiadania i wysiadania i bardzo czesto zdarza sie ze uszczelka przy wsiadaniu / wysiadaniu odpada od drzwi.
Prędkość w ACC
  • Kia Niro I Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW 2019-2022
  • inne
  • 35 tys. km
Po uruchomieniu adaptacyjnego tempomatu, na ekranie przed kierowcą wyświetla się wskazanie o utrzymaniu odległości od poprzedzającego pojazdu, ale w miejscu prędkości na jaką ustawiony jest tempomat, pojawiają się trzy kreski "---" i nie wiadomo na co jest nastawiony. Poza tym działa poprawnie. Gdy przejdziemy do trybu ogranicznika prędkości, prędkość tego ogranicznika się pojawia.
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Niro